Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیین رونمایی و تحویل دهی دستاوردهای دفاعی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا صبح امروز(یکشنبه) با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد.

در این مراسم از ۷ دستاورد رونمایی شد:

۱_ هشدار دهنده امواج راداری محمول بر پهپاد
دارای قابلیت کشف شناسایی و اختلال رادار های مراقبت هوایی محمول بر انواع پهپادها، بالگرد و هواپیماهای جنگنده جهت مقابله با انواع تهدیدات راداری، مراقبتی و هدایتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این  سامانه کاملاً بومی و مبتنی بر فناوری های داخلی است.

۲_هشدار دهنده لیزری محمول بر پهپاد  
دارای قابلیت شناسایی تسلیحات هدایت شونده های لیزری و تهدیدات هواپایه، اعلام هشدار در مقابل سامانه‌های پدافند هوایی برد کوتاه دشمن از جمله دفاع لیزری پرتوان نابودگر و قابلیت ارسال و اعلام هشدار به ایستگاه کنترل و هدایت زمینی پهپاد از جمله مشخصات این هشدار دهنده است.

۳_رانش یک (بومی سازی و ساخت موتور میکرو توربوجت)
دارای  قابلیت کاربردی در سامانه‌های پهپادی،  هواپیماهای سبک تک نفره قایق های بدون سرنشین، انواع سامانه های موشکی، به عنوان موتور پیشران و راه اندازی موتورهای اصلی هواپیما است.     دارای وزن کم، دور بالا تراست مناسب، تنوع در سوخت، سقف پروازی بالا در مقایسه با موتورهای پیستونی و قابلیت حمل محموله و افزایش مداومت پروازی در انواع پهپاد ها از دیگر قابلیت های رانش یک است.

۴_تیام ۱۴۰۰ (سامانه خود حفاظتی پهپادی کشف و شناسایی رادار های هدایتی و مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)
این سامانه دارای باندهای فرکانسی موجود ، قابلیت آشکارسازی انواع سیگنال راداری مراقبت هوایی را دارد و به صورت هوشمند سیگنال دریافتی را به منظور مقابله و مختل کردن به اخلال گر منتقل کند.

۵_پرواز جمع سامانه پرواز شبکه محور مبتنی بر هوش مصنوعی
این سامانه متشکل از پهپاد پیشرو،  پهپادهای دنباله‌رو و ایستگاه زمینی بوده که قابلیت اجرای عملیات به صورت برخط و یا برنامه‌ریزی شده به پهپادهای دنباله‌رو را دارا است.

همچنین انجام ماموریت‌های شناسایی، مراقبت و انهدام اهداف زمینی و پروازی دشمن، برد عملیاتی و مداومت پروازی مناسب،  قابلیت شبکه شدن از ۳ تا چند فروند بر روی انواع پهپادهای داخلی ،دارای لینک امن و  سیستم هدایت کنترل کاملاً بومی از دیگر قابلیت های پرواز جمع است.

۶_طاها ۱۴۰۰ (سامانه اخلالگر رادارهای مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)
این سامانه با توان مناسب و با استفاده از آنتن های جهتی به صورت هوشمند منطقه عملیاتی وسیعی را تحت پوشش داشته و امنیت پروازی انواع پهپادها را در منطقه دشمن حفظ می‌کند. همچنین هوشمندی، وزن کم، ولتاژ مصرفی پایین و قابلیت نصب سریع و آسان از جمله قابلیت های این سامانه در بهره‌برداری در انواع پهپادهای داخلی می باشد

۷_سامانه‌های اخلالگر ارتقا یافته زمین پایه
مقابله با تهدیدات پهپادی و سامانه‌های هدایت پذیر از راه دور با ایجاد اخلال در سیستم هدایت و ناوبری این نوع تهدیدات، قابلیت اخلال در اکثر باند های فرکانسی، قابلیت بهره‌برداری در کلیه مناطق عملیاتی و صحنه نبرد، استقرار سریع، تداوم در بهره برداری، هوشمندی و عدم نیاز به کاربر از دیگر قابلیت های این سامانه ها است.

کد خبر 5197027 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: پهپاد صنایع دفاعی حبیب الله سیاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران کیومرث حیدری مجلس شورای اسلامی برجام ایالات متحده امریکا مذاکرات هسته ای وین اسحاق جهانگیری انتخابات 1400 وزارت امور خارجه حجت الاسلام حسن روحانی ویروس کرونا هیئت دولت سعید خطیب زاده محمد جواد ظریف سردار حجازی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مراقبت هوایی انواع پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد

ناکارآمدی سامانه‌های پدافندی پاتریوت در اراضی اشغالی در مواجهه با حمله پهپادی-موشکی ایران موجب تصمیم مقامات این رژیم برای از رده خارج کردن آنها شده است.

به گزارش مشرق، در طول دو ماه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سامانه های قدیمی‌تر پاتریوت را با سامانه‌های پدافندی جدیدتر اسرائیلی از جمله گنبد آهنین تعویض خواهد کرد.

این تصمیم دو هفته پس از حمله موشکی پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی اتخاذ شده است. حمله ای که در نوع خود بزرگترین رزمایش برای سامانه‌های پدافندی رژیم اسرائیل به شمار می‌رود.

به گزارش تایمز اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که قرار است نیروهای هوایی این رژیم در ماه‌های آینده با سیستم‌های دفاع موشکی قدیمی پاتریوت خود خداحافظی کرده و سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته‌تری را جایگزین کند.

در ماه فوریه، نیروی هوایی رژیم اسرائیل اعلام کرد که شماری از سامانه‌های پدافندی پاتریوت را از مدار خارج خواهد کرد و پرسنل این نیرو برای کار با سامانه پدافندی گنبد آهنین آموزش‌های لازم را خواهند دید.

بر اساس مقاله‌ای که در وب سایت ارتش این رژیم به زبان عبری منتشر شد، عنوان شده است که سامانه‌های قدیمی پاتریوت ظرف دو ماه آینده برای همیشه غیرفعال خواهند شد.

فرمانده گردان ۱۳۸ پدافند هوایی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده است که ما در شرایط کنونی در حال کاهش دادن تعداد سامانه‌های پدافندی پاتریوت و در نهایت جمع‌آوری کلی آنها هستیم.

سامانه پدافندی پاتریوت در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی و در بحبوحه جنگ خلیج فارس، به تقابل با برخی موشک‌های شلیک شده از سوی عراق به سمت اسرائیل پرداخته بود.

استفاده از این سامانه پدافندی از دهه ۱۹۹۰ میلادی از سوی ارتش رژیم اسرائیل عملیاتی شد؛ با این حال این رژیم، نخستین عملیات رهگیری خود را در سال ۲۰۱۴ و علیه یک پهپاد پرتاب شده از سوی حماس از نوار غزه انجام داد.

پس از آن از این سامانه علیه برخی پرتابه‌های سوری نیز استفاده شد. در جریان جنگ کنونی غزه نیز شاهد به کارگیری سامانه پدافندی پاتریوت بوده‌ایم که در اغلب موارد رهگیری‌ها بر اساس شناسایی نادرست صورت گرفته‌اند.

اکنون ارتش رژیم اسرائیل از اراده خود برای جایگزینی سامانه‌های قدیمی‌تر پاتریوت با سامانه پدافندی جدید اسرائیل خبر داده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود