Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@21:46:19 GMT

عکس‌های صدساله نشنال جئوگرافیک از ایران + تصاویر

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۸۹۶۰

عکس‌های صدساله نشنال جئوگرافیک از ایران + تصاویر

مجله معروف نشنال جئوگرافیک که از سال ۱۸۸۸ به صورت ماهانه و مداوم منتشر می‌شود و یکی از پرمخاطب‌ترین مجلات تمام دوره‌ها محسوب می‌شود، درست ۱۰۰ سال پیش یعنی در آوریل ۱۹۲۱، شماره ویژه‌ای را در ۱۶۴ صفحه به سرزمین ایران اختصاص داده بود که شامل ۱۱۰ عکس گوناگون و جالب توجه از نقاط مختلف و مردم ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مجله در دو بخش شامل «ایران مدرن و پایتخت آن» و «طرح‌های کاروان‌های ایرانی» از سوی انجمن نشنال جئوگرافیک در واشنگتن دی سی به چاپ رسیده بود و با توجه به گذشت یک قرن از انتشار، نسخه الکترونیکی موجود از آن کیفیت چندان مطلوبی ندارد اما اطلاعات و عکس‌های گوناگونی از جغرافیای کل ایران و تهران به عنوان پایتخت، اقوام گوناگون و نوع پوشش زنان و مردان ایرانی، برگزاری مراسم‌های مذهبی چون محرم، کسب و کارهای آن زمان مردم، تکنولوژی‌های به‌روز مورد استفاده، سیر تحول و تبدیل بیابان‌ها و مناطق بایر به مناطق شهری، و میادین و مناطق مهم در بافت شهر و همچنین اطلاعات دیگری درباره سبک و سیاق زندگی ایرانیان ارائه می‌دهد. 

همچنین در این شماره از مجله نشنال جئوگرافیک، گزارشی از صعود به قله دماوند نیز آمده که از آن به عنوان «اُلمپ پارسی» یاد شده است (اُلمپ بلندترین کوه در یونان است که جایگاه ویژه‌ای در اساطیر یونانی به خود اختصاص داده است). 

در زیر منتخبی از عکس‌های ایران که در سال ۱۹۲۱ در مجله نشنال جئوگرافیک منتشر شده آمده است: 

زنان ایرانی با لباس خانگی بندر انزلی زنی از قوم بختیاری-غرب اصفهان ورود اولین قطار به تبریز مسیر رشت به انزلی کوه دماوند صعود به قله دماوند زنان ایرانی کمک به یک نابینا آرامگاه کوروش کبیر در پاسارگاد نمایی از شیراز از بالای دروازه قرآن نانوایی در شیراز میدان نقش جهان اصفهان کاخ عالی قاپو در اصفهان چهل‌ستون اصفهان کاروان در مسیر مکه مدرسه پسرانه  رستوران در فضای باز تخت مرمر کاخ گلستان  عزاداری ماه محرم خانه به دوش‌ها بچه‌های ایران تراموا در شمال تهران طبیب  بادیه‌نشین در حال درمان بیمار با بادکش کاروانسرای ایرانی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نشنال جئوگرافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد ناظم الشعریه کارشناس و مربی فوتسال در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر گفت: تیم تایلند شرایط خوبی ندارد و تیم ما از بازی با ازبکستان هم بهتر بازی خواهد کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند