Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال پولادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در شرایط کنونی که کشورهای زیاده‌خواه غربی به انحای مختلف از جمله با اعمال تحریم های ظالمانه درصدد فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند ، کاهش میزان شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری به معنای تسلیم شدن در برابر خواسته های کشورهای سلطه گر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گف : این در حالی است که ملت بزرگ ایران اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته با وجود همه سختی ها و مشکلات داخلی و اعمال فشارهای خارجی ، همواره پشتیبان قوی و محکم برای نظام جمهوری اسلامی بود و مردم در عرصه های مختلف خصوصا انتخابات حضوری فعال داشتند.

این استادیار دانشگاه همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی امروز جامعه گفت : بخش عمده ای از این مشکلات ریشه در تحریم های ظالمانه علیه نظام اسلامی دارد و  ملت ایران با یک جنگ اقتصادی مواجه شده و نباید این مشکلات را به ناکارآمدی و ناکامی این دولت در تحقق شعارها و وعده ها ربط داد.

پولادی سیاست گذاری های دولت در بعد دیپلماسی خارجی  را بسیار  مطلوب توصیف کرد و گفت : برجام اتفاق خوبی بود ضمن آنکه از یک برخورد بزرگ نظامی جلوگیری کرد ، در صورتی اگر کشورهای عضو بویژه  ایالات متحده آمریکا رفتارهای فریبکارانه علیه نظام جمهوری اسلامی اعمال نمی کرد می توانستیم از امتیازهای آن در حوزه اقتصادی بهره ببریم که متاسفانه نه تنها از امتیازات آن بهره نبردیم بلکه شاهد تشدید تحریم های ناعادلانه هم شدیم .

وی افزود : امروز مواضع  و  خط مشی نظام جمهوری اسلامی در دفاع از استقلال و  مجادله با غرب بحق بوده است چرا که آن ها از لحاظ فرهنگی ، سیاسی و نوع نگاهشان به ملت ایران سلطه طلبانه است.

استادیار علوم سیاسی دانشگاه چالوس گفت : بنا بر این باید پذیرفت که فرهنگ دولت های غربی جزء جنگ ستیزی ، زیاده خواهی ، اعمال قدرت روی کشورهای مظلوم است به همین خاطر از دیرباز بویژ یکی دو سال اخیر سعی کرده اند با تشدید تحریم ها و نیز سیاه نمایی کارنامه نظام اسلامی و  دستاوردهای نظام و دولت را ناکار آمد جلوه دهند و مردم را نسبت به تعیین سرنوشتشان در این دوره از انتخابات بی اثر و خنثی جلوه دهند. 

وی افزود : به منظور خنثی کردن فشارهای کشورهای غربی حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای و انتخاب رئیس جمهوری مقتدر و با برنامه می تواند ایران اسلامی را از این بحران تحمیلی خارج کند.

پولادی گفت : نگاهی گذرا به حضور و دخالت کشورهای غربی در منطقه خاورمیانه نشان می دهد که آنان نه تنها مشکلی از مردم این منطقه بر طرف نکردند بلکه در طول این سالها مردم این کشورها با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند.

بهبود شرایط اقتصادی با صندوق رای 

وی برگزار انتخابات آینده ریاست جمهوری را در شرایط کنونی برای ایران مهم دانست و گفت: اگر چه مردم ما در طول سال های اخیر با مشکلات عدیده اقتصادی رو به رو هستند ولی می توان اقتصاد کشور را با انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری دارای برنامه به حداقل رساند.

او افزود : مردم باید نامزدی را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده برگزینند که دارای برنامه قابل اجرا باشند چرا که برخی از برنامه ها و محورهای تبلیغاتی نامزدها به هیچ عنوان قابلیت اجرایی ندارد و تنها برای کسب ارای مردم بیان می شود.

این استادیار دانشگاه ، از رسانه ها ، دانشجویان ، استادان دانشگاه و احزاب به عنوان روشننکران جامعه و عناصر تاثیر گذار در  گرم کردن تنور انتخابات نام برد و ادامه داد : در این برهه از زمان که به خاطر شیوع ویروس کرونا بستر برای ظاهر شدن نامزدها جهت تبلیغات انتخاباتی مهیا نیست ، این افراد باید برنامه های نامزدها را در فضاهای مجازی بویژه شبکه های اجتماعی پیام رسان مورد نقد و بررسی قرار دهند تا مردم با دیدگاه روشن بتوانند بهترین و اصلح ترین نامزدها را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

وی افزود : از  آنجایی که امروز یکی از مشکلات اساسی و بنیادین مردم تامین مایحتاج روز مره زندگی است به طوری که این وضعیت آشفته خیلی روی انگیزه مردم تاثیر گذاشته لذا زمانی که مردم بدانند نامزد ریاست جمهوری برای تغییر در وضعیت معیشتی مردم به دنبال راهکارهای لازم هستند و برنامه هایی دارند که قابل اجرا است و از هر گونه شعارهای تبلیغاتی برای اخذ رای پرهیز دارند ، در این صورت وارد عرصه رای دادن می شوند.

پولادی به حضور نامزدها با دیدگاه های مختلف در این انتخابات اشاره کرد و گفت : حضور نامزدها  از جناح های مختلف در این دوره از انتخابات می تواند به گرم شدن تنور انتخابات در شرایط کنونی کمک کند ضمن اینکه افکار عمومی در این شرایط به دنبال این است که نامزدهای مختلف را با سلایق مختلف در صحنه ببیند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ،ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود. 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ چالوس دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت انتخاباتی مازندران پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ چالوس دانشگاه آزاد اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ چالوس دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت انتخاباتی مازندران اخبار کنکور ریاست جمهوری نظام جمهوری تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم

معاون عمرانی استانداری قم گفت: معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است.سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی متقیان ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در کنار تمام تحریم‌های جهانی، ولایت و مردم سبب شده‌اند که بیش از 45 سال این کشور پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه هر جا مردم در صحنه بودند، جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده است، افزود: نماد مردم و تبلور مردم در قانون اساسی شوراها هستند و شهرداران نیز نماد شوراها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه مؤمنین کارهای خود را با مشورت انجام می‌دهند، عنوان کرد: نماد مشورت در جامعه اسلامی شوراها هستند که باید از این ظرفیت در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل شوراها سبب تحکیم پایه و قدرت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: پایه و محور نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و هرچقدر مردم در صحنه باشند، تاب‌آوری نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

متقیان با بیان اینکه شوراهای اسلامی نقطه مقابل نظام‌های استبدادی هستند، تصریح کرد: نظام اجتماعی کشورهایی که همچنان پادشاهی است هنوز به سمت مردم نرفته است.

وی حل مشکلات مردم در شوراها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: مردم هر بخش، روستا و شهر بهتر از هر مدیری نسبت به مشکلات آگاهی دارند و استفاده از این ظرفیت در مدیریت آن منطقه بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه اگر شوراهای شهری الگو باشند شوراهای دولتی نیز از آن‌ها پیروی خواهند کرد، گفت: هر زمانی که شوراها همدل باشند، اقدامات پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه وضع عوارض سنگین مشارکت مردم در ساخت‌وساز را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این اتفاق همچنین سبب افزایش تخلفات ساخت‌وساز می‌شود.

متقیان با بیان اینکه معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است، اظهار داشت: سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود