Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:22:01 GMT

تولید ۱۷هزار تنی توت فرنگی در بابلسر

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۹۰۴۳

تولید ۱۷هزار تنی توت فرنگی در بابلسر

 حمیدرضا رحمانی در گجفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد:  امسال ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت محصول توت‌فرنگی اختصاص یافته که با توجه به سطح ۷۵۰هکتاری سال گذشته، کشت این محصول ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه این شهرستان، بیشترین تولید و سطح زیرکشت توت ‌فرنگی را در استان دارد،گفت: بخش عمده کشت توت فرنگی در بهنمیر است که با توجه به کیفیت مطلوب محصول این منطقه و دآمد مناسب حاصل از آن، کشت این محصول مورد توجه کشاورزان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول با اشاره اینکه کشت توت فرنگی در بابلسر سابقه بالایی دارد، افزود: برداشت محصول توت فرنگی این منطقه همه ساله از اواسط فروردین آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد و ارقام کاماراسو، سلوا، گیلاسی و دلندی که سازگاری مناسبی با شرایط اقلیمی منطقه دارد کشت می شود.

رحمانی اظهار کرد: توت‌فرنگی میوه‌ای است که هر چه بیشتر نور خورشید دریافت کند، رنگش قرمزتر، مزه‌اش شیرین‌تر، کیفیتش بهتر و خوش‌طعم‌تر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با متوسط عملکرد ۲۰ تن در هکتار، ۱۷ هزار تن توت فرنگی در بابلسر تولید و برداشت شود.


رحمانی همچنین افزود: جشنواره توت فرنگی که همه ساله در بابلسر برگزار شده و مورد استقبال شهروندان نیز قرار داشت، به دلیل شیوع کرونا، همانند سال گذشته، امسال نیز برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر کشت توت فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قربان قربانی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه اظهار کرد: در گذشته ۲۵۰ هزار هکتار پنبه در کشور کشت می‌شد که از این میزان ۱۸۰ هزار هکتار مربوط به استان گلستان بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۷۰ درصد پنبه کشور در استان گلستان تولید می‌شد، افزود: کشت ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار می‌تواند ما را در محصول پنبه به خودکفایی برساند.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: باتوجه به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی ما باید در بحث محصولاتی چون گندم، برنج، شکر، چغندرقند و پنبه به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در گلستان به دلیل کم آبی به ۱۴ هزار هکتار رسید و گلستان بیشترین کاهش سطح زیر کشت را در کشور تجربه کرد.

قربانی با اشاره به اینکه استان گلستان به رقم سرسبز بودن مشکل کم آبی دارد، گفت: در کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۵ تنها دو رقم پنبه در کشور موجود بود که برای بهره برداری این محصول نیاز به ۲۲۰ روز زمان بود اما اکنون ۱۴ رقم تجاری پنبه در کشور موجود است که طی ۱۱۰ روز به بهره برداری می‌رسد.

قربانی اظهار کرد: پنبه یک محصول اشتغالزا است که هر چهار هکتار پنبه‌کاری یک شغل مستقیم و پنج شغل در صنایع جانبی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6090878

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی