Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:37:32 GMT

عشایر خراسان شمالی کوچ بهاره را مکانیزه انجام می دهند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۹۲۳۹

عشایر خراسان شمالی کوچ بهاره را مکانیزه انجام می دهند

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: کوچ بهاره عشایر این استان آغاز شده و با توجه به شیوع کرونا، این قشر کوچ خود را به صورت مکانیزه انجام می دهند.

«محمدرضا قلی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: کوچ بهاره عشایر با خودرو و به صورت مکانیزه، هزینه های زیادی را بر دوش عشایر تحمیل کرده به طوری که دو تا سه میلیون تومان به هزینه ها افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی افزود: عشایر استان از مناطق قشلاقی مراوه تپه استان گلستان به چراگاه‌های کوهستانی خراسان شمالی باز می گردند البته کوچ عشایر امسال با حدود یک ماه تاخیر انجام شده است.

 

قلی پور با اشاره به اینکه حدود پنج هزار خانوار عشایری استان کوچ رو هستند، افزود: برای تامین ایمنی کوچ عشایر، اقدامات لازم و هماهنگی ها با نیروی انتظامی انجام شده است.

 

وی درباره ارائه خدمات به عشایر برای جلوگیری از شیوع کرونا اظهارداشت: سلامت عشایر استان در قالب طرح شهید سلیمانی بررسی و رصد می شود.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: از عشایر انتظار می رود در صورت داشتن علائم کرونا، به مراکز بهداشت و یا ادارات امور عشایری مراجعه داشته باشند تا از خدمات لازم بهره مند شوند.

 

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: کوچ عشایری کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی امور عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر