Web Analytics Made Easy - Statcounter

شجاعان گفت: پنج هزار و ۳۰۰ یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند که از حمایت ۲۴ هزار حامی نیکوکار بهره‌مند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شجاعان در گفتگو با یزدرسا، در خصوص اقدامات کمیته امداد در حمایت از کودکان نیازمند گفت: پنج هزار و ۳۰۰ یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم(محسنین) تحت حمایت کمیته امداد در سطح استان قرار دارند که از حمایت ۲۴ هزار حامی نیکوکار در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بهره‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حامیان نیکوکار یزدی با کمک ۲۶ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومانی به ایتام و فرزندان نیازمند غیریتیم (محسنین) در سال ۹۹ افزایش ۷۸ درصدی کمک‌های نقدی و غیر نقدی را نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رقم زدند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد در خصوص نحوه مشارکت خیرین برای حمایت از کودکان نیازمند گفت: نیکوکاران یزدی می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد برای مشارکت در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، از طریق در سامانه اینترنتی ekram.emdad.ir نیز نسبت به ثبت‌نام و حمایت ایتام و فرزندان نیازمند موردنظر خود اقدام کنند، درگاه‌های اینترنتی emdad.ir و mohsenin.ir نیز برای سهولت در دریافت کمک‌های در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت: ۲۴ هزار و ۷۵۲ خانوار نیازمند با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند این در حالی است که ۹ هزار و ۷۸۷ خانوار دارای سرپرست زن هستند.

شجاعان در خصوص خدمات قابل ارائه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گفت: این خدمات در قالب حمایت اقتصادی به این خانواده‌ها با پرداخت کمک هزینه معیشتی، کمک هزینه ازدواج، پرداخت وام قرض الحسنه و ...، حمایت‌های بهداشت و درمان با معرفی به بیمه سلامت، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، رائه بسته های بهداشتی، ارائه تجهیزات توانبخشی و پزشکی و ... است.

وی ارائه خدمات آموزش و مشاوره شغلی، اعطای تسهیلات اشتغال، بهسازی مسکن روستاییان، احداث و خرید مسکن مددجویان، کمک به پرداخت اجاره مسکن، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و پرداخت وام دانشجویی را از جمله حمایت‌های شغلی، مسکن و ساختمان و فرهنگی و آموزشی برای مددجویان برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: این نهاد در سال گذشته با اعطای ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به سه هزار و ۶۹۲ نفر، تعداد پنج هزار و ۸۶۳ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد کرده است که تسهیلات اعطایی برای ایجاد مشاغل مختلفی ازجمله دام‌پروری، زنبورداری، طیور، خدمات، طرح حمل‌ونقل، صنایع‌دستی، فرش و گلیم، صنعتی و معدنی، کشاورزی و پرورش آبزیان و شیلات بوده است. 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته امداد استان یزد تحت حمایت کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در سطح شهرستان لردگان تعهد ایجاد یک هزار و ۵۰۷ فرصت شغلی جدید در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان