Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی صمدی رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی گفت: در اجرای منویات ریاست معظم قوه قضائیه در حوزه توسعه حل اختلاف، با تلاش اعضا و کارکنان شعب صلحی شورای حل اختلاف ویژه خانواده استان؛ تعداد ۵۴۱۱ فقره دعوای خانواده با آشتی و صلح و سازش زوجین در سال گذشته مختومه شده است.

 

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، هادی صمدی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان با  اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف از بهترین سازوکار لازم برای ایجاد صلح و سازش و اختلافات بالاخص در دعاوی خانواده میباشند اظهار کرد: برای اینکه ما جامعه‌ای سالم داشته باشیم نیازمند این هستیم که فرزندان ما در خانواده‌ای سالم و پر از مهر، عطوفت و مهربانی به دور از تشویش و اضطراب پرورش یابند تا استعداد‌های آن‌ها شکوفا شود و شوراهای حل اختلاف در این راستا موفقیت‌های خوبی در عرصه بهبود روابط خانوادگی و کاهش آمار دعاوی طلاق و سیر دعاوی خانوادگی  کسب نموده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه مهمترین رسالت شوراهای حل اختلاف به عنوان یک نهاد مردمی، اشاعه فرهنگ صلح و سازش در تمامی زمینه‌ها بویژه مسائل خانوادگی با تکیه بر اصلاح ذات البین می‎باشد گفت: در راستای صیانت از بنیان خانواده شوراهای حل اختلاف در سال ۹۹ توانستند تعداد ۱۳۲۵ فقره دعوای طلاق را منجر به  آشتی زوجین نموده و با صلح و سازش مختومه نمایند.

این مقام قضایی  در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای افزایش صبر و تحمل است، خاطر نشان کرد: در این ماه مردم صبر بیشتری دارند و در روابط اجتماعی سعی می‌کنند احترام همدیگر را رعایت کنند و همین امر سبب می‌شود بسیاری از نزاع‌های فردی و خانوادگی فروکش کند لذا اگر این حالات در ماه‌های دیگر سال هم تعمیم داده شود بدون شک آمار ناهنجاری‌های اخلاقی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجانغربی با تاکید بر اینکه خانواده اولین پایگاه بستر ساز رشد جسمی، روانی و اجتماعی شدن هر فرد در جامعه می­باشد گفت: خانواده­هایی که به حقوق و مسئولیت­های خویش جاهل یا بی­اعتنا باشند زمینه ساز آسیب­ها و نابهنجاری‌های گوناگون اجتماعی میباشند و افزایش آمار اینگونه دعاوی و آسیب‌های ناشی از آن بسیار نگران کننده است.

وی در ادامه خواستار تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف در حل و فصل ریشه ای اختلافات در دعاوی خانوادگی شد و اضافه کرد: یقیناً در صورت انجام صحیح این امر توسط شوراهای حل اختلاف بسیاری از دعاوی بعدی نشات یافته از اختلافات خانوادگی مثل طلاق، ترک انفاق، مطالبه مهریه، حضانت، مطالبه نفقه و ... که سهم عمده‌ای از دعاوی را به خود اختصاص می‌دهد ، تشکیل نگردیده و از ورودی محاکم و دادسراها کاسته می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای حل اختلاف دادگستری آذربایجان غربی حل اختلاف شوراهای حل اختلاف صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت سامانه بارشی از فردا پنجشنبه در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجانغربی گفت: سامانه بارشی که از دیروز در استان فعال شده و بارندگی خوبی به ویژه در جنوب استان داشته، از فردا پنجشنبه تقویت می شود.

مهدی صابری افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش بینی و پیش یابی با عبور متناوب امواجی از تراز میانی جو از امروز رگبار باران همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد همراه با بارش تگرگ در استان رخ می دهد که فردا بر شدت آن افزوده می شود.

صابری، با بیان اینکه این سامانه در همه نقاط استان به ویژه نقاط جنوبی فعال خواهد بود، گفت: در این مدت وزش باد نیز پیش بینی می شود و این روند تا اوایل هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت و با توجه به شدت بارشها، پیش بینی آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.

وی، با اشاره به کاهش نسبی دمای هوا در استان اظهارکرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارشهایی در نقاط جنوبی استان ثبت شده که بیشترین میزان آن با ۲۶ میلیمتر در سردشت  بوده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این مدت چالدران با هشت درجه بالای صفر خنک ترین و پلدشت با ۳۳ درجه بالای صفر گرمترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • تقویت سامانه بارشی از فردا پنجشنبه در آذربایجان‌غربی
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ