Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که ارتش افغانستان از تلفات طالبان در درگیری‌های «جلریز» ولایت «وردک» خبر می‌دهد اما این گروه نیز اعلام کرده است که در کمین علیه نیروهای امنیتی تلفات سنگینی به این نیروها وارد کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فواد امان» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت که نیروهای امنیتی در شهرستان «جلریز» ولایت «وردک» در حال پیشروی هستند و تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که در درگیری‌های روز گذشته 28 عضو طالبان در حملات هوایی و عملیات نیروهای کماندوی افغانستان کشته شدند و مقادیر زیادی از سلاح و مهمات این گروه نیز تخریب شد.

طالبان اما در بیانیه‌ای اظهارداشت که این گروه بر نیروهای عملیاتی و تدارکاتی افغان در منطقه «تهکانه» این شهرستان تلفات سنگینی وارد کرده است.

گفته می‌شود که کاروان 200 نفره نیروهای افغان در مسیر جلریز زمینگیر شده‌اند.

ارتش آمریکا: برای حملات طالبان در افغانستان آماده هستیمتشدید حملات طالبان در شمال افغانستان/ 35 نیروی امنیتی کشته شدندوزیر کشور افغانستان: حملات طالبان برای امتیازگیری در مذاکرات افزایش یافته استکشته شدن 7 غیرنظامی در حمله هوایی نیروهای خارجی به ولایت «وردک»

طالبان همچنین مدعی شد که در نتیجه حملات این گروه 26 نیروی امنیتی افغان کشته و شمار زیادی زخمی شدند، اکنون نیروهای امنیتی تحت محاصره قرار دارند.

درگیری‌های طالبان و نیروهای امنیتی افغان در حالی تشدید شده است که افغانستان در آستانه خروج نیروهای خارجی قرار دارد و طالبان از شرکت در نشست صلح استانبول امتناع کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان