Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:37:21 GMT

استقرار مشاغلی برای رونق وبهره‌وری منابع توسط بنیاد برکت

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۰۰۷۸

استقرار مشاغلی برای رونق وبهره‌وری منابع توسط بنیاد برکت

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مجری توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امروز در جلسه دهیاران بخش مرکزی با اشاره به راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در روستاهای بخش مرکزی اظهار کرد: تسهیلگران بنیاد برکت محوریت اصلی و جهادی طرح اشتغال در روستاهای گیلان را بر عهده‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسر رمضان نژاد از  آغاز فعالیت بنیاد برکت در روستاهای هدف بخش مرکزی تا هفته آینده خبر داد و گفت: مشاغل استقراریافته در حوزه طرح «سحاب» باید در محوریت مشاغل پایدار و توسعه محور قرار گیرد و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این راستا و مبنی بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مناطق محروم و کمتر برخوردار است.

وی با اشاره به اهداف بنیاد برکت در مسیر اشتغال‌زایی که رونق اقتصادی جوامع کمتر برخوردار را دنبال می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی نیز محوریت کار بنیاد برکت برای ایجاد یک سیستم همه‌جانبه نگر به طرح اجرایی است که با این هدف تشکیل نهادهای اجتماعی در روستاها در قالب کارگروه روستایی مشورتی، کارگروه تخصصی شغلی، با توجه به ایجاد مشاغل، تشکیل قرض‌الحسنه در تمامی روستاهای هدف برای پشتیبانی از مشاغل بنیاد برکت و درنهایت عضویت همه روستاییان در مسیر تولید انجام می‌شود.

مجری اشتغال بنیاد برکت استان گیلان با بیان اینکه فرصت‌های شغلی با توجه به درخواست متقاضیان، توسط تسهیلگران در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: «بنیاد برکت» شغلی را به کارآفرینان تحمیل نمی‌کند و طرح‌های اشتغال‌زایی برکت با توجه به ظرفیت‌های محلی و توانمندی و مهارت متقاضیان هر منطقه ایجاد می‌شود.

بخشدار مرکزی شهرستان صومعه‌سرا نیز در این جلسه با بیان اینکه در کنار دولت، نهادهای حمایتی در ریشه‌کنی فقر و محرومیت در تلاش هستند، اظهار کرد: ازجمله  این نهادهای اثربخش «بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» است که حرکتی بسیار روبه رشد و ستودنی در کشور بسترهای اشتغال و زیرساخت را برای افراد جویای کار  فراهم می‌نمایند.

 فرزاد امدادی با اشاره به نقش مهم اشتغال در معیشت و توسعه اقتصادی هر جامعه گفت: اگر به مسئله اشتغال توجه نشود بسیاری از آسیب‌ها، بزه‌کاری‌ها و مشکلات در جامعه اثرات خود را به‌صورت  آماری نشان خواهد داد که چه‌بسا هزینه‌های بالایی را بر جامعه متحمل می‌کند.

وی با اذعان به اینکه  نرخ بیکاری در روستاهای بخش، مرکزی بسیار  بالا است، بیان کرد: تمامی دهیاران می‌بایست از ظرفیت‌های موجود و بسترهایی که برای ایجاد اشتغال و بهبود درآمد مناطق کمتر برخوردار به وجود می‌آید نهایت همکاری را با تیم اجرایی «بنیاد برکت» داشته باشند.

 بخشدار بخش مرکزی شهرستان صومعه‌سرا با بیان اینکه بهبود معیشت، افزایش درآمد، رونق تولید در شهرستان صومعه‌سرا، نیازمند اعتبارات و نگاه ویژه بنیاد برکت است،  تصریح کرد: از مدیران ارشد بنیاد برکت که در صدر  برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های  برای ایجاد مشاغل قرار دارند انتظار داریم، ظرفیت تسهیلات و تخصیص شهرستان صومعه‌سرا  با توجه به مشکلات اشتغال و توسعه  فعالیت‌های اقتصادی افزایش دهد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرستان صومعه سرا بنیاد برکت بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرن بیست و یکم قرن گردشگری

صدای ایران/حميد سعادتی-بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به بزرگترین و پرسودترین صنعت در سطح جهان است. در حال حاضر، 11٪ به تولید ناخالص داخلی (GDP)، 10٪ در اشتغال، 5٪ به صادرات، و 5٪به سرمایه گذاری جهانی کمک می کند.

رشد سریع صنعت گردشگری بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است تا قرن بیست و یکم را قرن گردشگری بدانند.

از منظر اقتصادی، گردشگری بین المللی درآمد قابل توجهی برای کشورها ایجاد می کند. توسعه گردشگری نقش مهمی در تشویق سرمایه گذاری زیرساختی، تامین درآمد دولت و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم در سراسر جهان ایفا می کند.

کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اکنون اهمیت اقتصادی گردشگری را درک می کنند. آنها به دلیل هزینه های اولیه ای که گردشگران برای خدمات مصرفی انجام می دهند، آن را یک منبع مالی می دانند. در نهایت این امر به رشد و توسعه اقتصادی کمک می کند.

با این حال، برای کشورهای در حال توسعه، توسعه گردشگری می تواند چالش هایی مانند نرخ بالای بیکاری، محدودیت منابع ارزی و اتکای بیش از حد به یک بخش اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

اهمیت گردشگری از نظر تولید و اشتغال همواره مورد تاکید بوده است. در سطح جهانی، گردشگری 70% صادرات و30%صادرات خدمات را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، 10٪ به تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) کمک می کند.

توسعه گردشگری منجر به رشد اقتصادی و اشتغال در مناطق مقصد می شود. همانطور که گردشگران تقاضای نهایی خود را برای محصولات افزایش می دهند، هم بخش های مرتبط با گردشگری و هم بخش های غیر گردشگری تولید را گسترش می دهند. در نتیجه رشد اقتصادی رخ می دهد و تقاضا برای نیروی کار نیز افزایش می یابد. رشد اقتصادی ناشی از ایجاد اشتغال به کاهش فقر و بهبود توزیع درآمد در جوامع کمک می کند.

شایان ذکر است که از هر ده شغل در سراسر جهان، یک شغل مربوط به گردشگری است. توسعه گردشگری به طور قابل توجهی بر تنوع اقتصادی تأثیر می گذارد و به دستیابی به اهداف اقتصادی در کشورها کمک می کند.

به طور خلاصه، گردشگری یک صنعت بزرگ جهانی است که درآمد قابل توجهی را برای کشورها به ارمغان می آورد. به عنوان یک محرک اقتصادی حیاتی عمل می کند، تنوع در فعالیت های اقتصادی را تقویت می کند و بستر مناسبی را برای دستیابی به اهداف اقتصادی فراهم می کند.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد