Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:19:25 GMT

بانک های فارس پرداخت تسهیلات کرونا را آغاز نکردند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۰۱۳۲

بانک های فارس پرداخت تسهیلات کرونا را آغاز نکردند

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب مختاری پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس با بیان اینکه ٨٤ درصد کارگاه‌های متقاضی تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است، گفت: هنوز بانک‌های مختلف در فارس کار توزیع ۳۹ میلیارد تومان تسهیلات مربوط به ٧٩٣ پرونده را نهایی نکرده‌اند.

او با بیان اینکه از ١٥ اسفند ٩٩ تاکنون پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا متوقف شده است، از نظام بانکی خواست تا در پرداخت پرونده‌های باقی مانده تسریع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: از نظر برش پرداختی در شهرستان، شهرستان‌های قیر و کارزین، مهر، زرین‌دشت، خنج، فراشبند، ارسنجان، داراب و فیروزآباد بهترین وضعیت را داشته‌اند اما از نظر مبلغ شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون، فسا، داراب و فیروزآباد بهترین عملکرد را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

مختاری به عملکرد دستگاه‌های اجرایی هم اشاره و بیان کرد: سازمان صمت از پیشرفت خوبی برخوردار بوده، وضعیت راه و شهرسازی نسبت به گذشته بهتر شده و اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و ورزش جوانان نیز در صورت تسریع نظام بانکی در پرداخت‌ها از وضعیت خوبی برخوردار خواهند شد.

او اظهار کرد: بانک‌های دولتی از جمله ملی، ملت، صادرات، تجارت و سپه در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا نسبت به بانک‌های خصوصی در فارس بسیار بهتر عمل کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا ٨٨ هزار و ٦٠١ ثبت نامی ناشی از آسیب این بیماری داشتیم که ٧٣ هزار و ٦٧٦ نفر از آنها مشمول بیمه بیکاری شدند.

مختاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته با چالش‌هایی مواجه بودیم، تشکیک در ارائه آمار را از جمله این چالش‌ها ذکر و تاکید کرد: این مهم موجب آسیب زدن به کل ساختار سرمایه اجتماعی می‌شود و لذا باید با آسیب شناسی ایرادهای این موضوع در سال ١٤٠٠ احصاء شود.

او ادامه داد: اگرچه همه دستگاه‌های اجرایی باید دارای پیوست اشتغال باشند اما برخی از دستگاه‌ها وظایف خود را در خصوص ثبت سامانه رصد اشتغال انجام نداده‌اند.

کد خبر 5197149

منبع: مهر

کلیدواژه: تسهیلات کرونایی تسهیلات بانکی ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر واکسن کرونا گرگان محدودیت های کرونایی اردبیل کمک مومنانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گناوه محمد علی حق بین انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت