Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@21:55:00 GMT

تزریق فاز سوم واکسن کوو ایران برکت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۰۲۶۲

تزریق فاز سوم واکسن کوو ایران برکت آغاز شد

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تزریق فاز سوم واکسن کوو ایران برکت امروز (یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه) با حضور مینو محرز محقق تیم پژوهش واکسن کووایران برکت و شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

ایران توان تولید همه نوع واکسنی را دارد

مینو محرز محقق تیم پژوهش واکسن کووایران برکت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: از ابتدای شروع مطالعه واکسن برکت من و دکتر شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرده بودیم که داوطلب دریافت واکسن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تزریق امروز من به این معناست که این مطالعه تا به اینجای کار به خوبی پیش رفته است و ما به نتیجه دلخواه رسیده ایم، گفت:من با خیال راحت این واکسن را تزریق می‌کنم و به مردم ایران هم می‌گویم با خیال راحت این واکسن ایمن را دریافت کنند.

محرز ادامه داد:شروع این واکسیناسیون خوشحال کننده است و آغاز راهی است که ایران توان تولید واکسن‌های دیگر را نیز دارد.

باید در تولید واکسن بی نیاز از دنیا شویم

همچنین شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ابتدا باید تشکر کنم از ستاد اجرایی که کار بزرگی را انجام دادند.

او با بیان اینکه از وقتی که تزریق واکسن در مراحل مطالعه اعلام شد، من اعلام کردم که این واکسن را دریافت خواهم کرد، گفت: اعلام کردم هیچ واکسن خارجی دریافت نمی کنم و تنها واکسن ایرانی به خصوص واکسن کوو ایران برکت را دریافت می‌کنم.

شهریاری گفت: اعتقاد داشتم دانشمندان ما بهترین واکسن‌های دنیا را تولید خواهند کرد.

او گفت: من در فاز دوم داوطلب شدم، اما نپذیرفتند، همچنین من به وعده ام عمل کردم چرا که نخبگان ما اگر کاری رابخواهند می‌توانند انجام دهند.

شهریاری ادامه داد: امیدوارم تولید انبوه واکسن را داشته باشیم و در این مرحله باید به جایی برسیم که هیچ نیازی از هیچ واکسنی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا ایران برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی