Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@02:56:54 GMT

جریمه ۶۲۰ هزار تهرانی در طرح منع تردد شبانه

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۰۳۹۵

جریمه ۶۲۰ هزار تهرانی در طرح منع تردد شبانه

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های شبانه تاکنون ۶۲۰ هزار متخلف در پایتخت جریمه شده اند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی همه خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترددهای شبانه و جریمه ورود به این طرح اظهار کرد: برخلاف تصور برخی شهروندان در خصوص عدم ثبت جریمه‌ها در طرح ورود به محدودیت‌های کرونایی شبانه، این دوربین‌ها از همان روزهای اول و با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا فعال بوده و رانندگانی را که بدون مجوز وارد این محدوده‌ها می‌گردند را مورد اعمال قانون قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پوشاندن پلاک خودرو چه جریمه‌ای به دنبال دارد؟

وی گفت: با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و از آغاز و اجرای طرح ممنوعیت‌های تردد در سطح شهر تهران تعداد ۶۲۰ هزار خودرو توسط دوربین‌ها مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در همین خصوص و در فروردین ماه امسال ۲۵۶۸۹ مورد تخلف پلاک اعم از تخلف مخدوشی و پوشش پلاک مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند و نیز ۲۱۴۷ خودرو هم توقیف شده‌اند.

وی افزود: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مخدوشی و هرگونه تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه مجازات حبس از ۶ ماه تا یکسال را برای متخلفین در پی دارد.

سرهنگ همه خانی از رانندگان تهرانی خواست به علت شیوع گسترده ویروس کرونا، از تردد در سطح شهر و در ساعات اعلامی و رفتن به دورهمی ها و مهمانی‌ها به خاطر حفظ جان خود و دیگران جدا خودداری نمایند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا پلیس راهور محدودیت های کرونایی اخبار حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403

  به گزارش پارس نیوز ، جریمه رانندگی در سال 1403 با افزایش 5 برابری نسبت به سال گذشته مواجه شده است. به گفته پلیس راهور دلیل افزایش شدید جریمه رانندگی ، جلوگیری از کاهش میزان حوادث جاده ای است. در این بین پرداخت جریمه رانندگی تا مهلت تعیین شده می تواند از دو برگی شدن آن جلوگیری کند. در این رابطه امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق "پلیس من" فراهم شد.

 رییس پلیس راهور فراجا گفت: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است.

سردار سید تیمور حسینی، در خصوص افزایش جرایم رانندگی، اظهار داشت: حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی‌رانندگی گذشته، اما هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.

وی افزود: قرار است اصلاحاتی در برخی از بندهای این مصوبه جدید انجام شود و امیدواریم به زودی این قانون ابلاغ شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از تخلف و جرم، مجازات است، و در تمامی مکاتب حقوقی دنیا این موضوع پذیرفته شده که باید هزینه جرم بالا باشد تا موجب بازدارندگی شود و امیدواریم تا ۱۰ الی ۱۵ روز مشخص شود.

منبع : ترفند باز

 

 

 

دیگر خبرها

  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • فیلم| محیط بان اعمال قانون کرد؛ متخلفان ماشین اورا آتش زدند!
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403