Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم بهره گیری فناوری‌های نوین به منظور ارائه خدمات الکترونیک قضایی به مردم و کاهش مراجعات گفت: همه همکاران ما در در دادگستری استان آذربایجان غربی مقید به استفاده حداکثری از سیستم‌های جدید رایانه‌ای و الکترونیکی هستند. خبرگزاری میزان - علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه با روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خوی و سلماس در شمال استان آذربایجان غربی گفت: آنچه در قوه قضاییه امروز مطرح است کار و تلاش است و مبنای کار ما سند تحول هست که مرحله به مرحله اجرای مفاد آن را پیگیر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سند تحول مجموعه‌ای از مقررات و تجارب ارزشمند دستگاه قضایی است که باید از ظرفیت‌های آن خصوصاً در زمینه الکترونیک نهایت بهره را برد و سبب خواهد شد که مردم کمترین مراجعه را به دستگاه قضایی داشته باشند.   رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در پایان سخنان خود تصریح کرد: همه همکاران ما در در دادگستری استان آذربایجان غربی مقید به استفاده حداکثری از سیستم‌های جدید رایانه‌ای و الکترونیکی هستند و باید همگی مجهز و مسلط به امور الکترونیک باشیم تا نهایت بهره را از فن آوری‌های نوین ببریم.   بیشتر بخوانید: ضرورت تسریع اصلاح قانون دیوان عدالت اداری در مجلس شورای اسلامی
در این جلسه زارع سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان آذربایجان غربی گزارشی از عملکرد دو حوزه قضایی ارائه و سپس روسای حوزه‌های قضایی خوی و سلماس هم به بیان گزارش کار و نظرات خود پرداختند.   انتهای پیام/ برچسب ها: سند تحول قضایی قوه قضاییه آذربایجان غربی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سند تحول قضایی قوه قضاییه آذربایجان غربی دادگستری استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود