Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: در حالی که مسئولان لغو اجرای طرح ترافیک را راه حل کاهش شیوع کرونا می دانند رئیس شورای شهر تهران معتقد است لغو طرح ترافیک در تهران تکرار یک تجربه ناموفق بوده که باعث ترافیک بیشتر و تردد زیاد شهروندان در شهر می شود.
به گزارش خبرنگار شهر، از صبح امروز اجرای طرح ترافیک در شهر تهران لغو شده است تا به گفته مسئولان ستاد مقابله با کرونا استفاده هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش یافته و زنجیره شیوع و گسترش بیماری کرونا از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تصمیم مسبوق به سابقه بوده و بار دیگر هم در سال 99 اجرای طرح ترافیک در تهران لغو شد هر چند که همان زمان هم به گفته مسئولان این اقدام تاثیری در کاهش شیوع بیماری نداشت. 
حال محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه علنی امروز شورا درباره لغو طرح ترافیک در تهران گفته است لغو و یا اجرای طرح به شورا مربوط نمی شود و تنها عوارض آن از سوی شورا تصویب می شود.
هاشمی گفت: لغو طرح ترافیک در تهران در ایام کرونا یک بار دیگر هم سابقه داشت. در شورای عالی ترافیک یک بار در این مورد بحث و طرح ترافیک برداشته شد اما نتیجه آن افزایش خیلی زیاد ترافیک در شهر بود.
او ادامه داد: لغو طرح، علاوه بر ترافیک شلوغی هم ایجاد کرد چراکه مردم می توانستند با وسایل نقلیه خود از خانه خارج شوند. در حال حاضر بخش عمده ای از مردم به دلیل آنکه نمی خواهند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند از خانه خارج نمی شوند اما زمانی که به خودروهای تک سرنشین اجازه تردد داده می شود، مردم تحریک به بیرون آمدن می شوند و در مقصد فعالیت های خود را دنبال می کنند که به این ترتیب تردد در شهر بیشتر می شود.
هاشمی گفت: هدف لغو طرح ترافیک به دلیل کاهش استفاده مردم از حمل و نقل عمومی است اما از طرف دیگر باعث تردد بیشتر می شود. تجربه قبل موفق نبود این بار هم امتحان می کنند و باید دید آیا نتیجه بهتری می گیرند.
علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا روز شنبه (4 اردیبهشت) پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری اعلام کرد: طرح ترافیک در تهران از فردا (یکشنبه) به مدت یک هفته لغو می شود.
او توضیح داد: یکی از مسائلی که نگران کننده است وجود مترو و حمل و نقل عمومی است که باعث انتقال بیماری می شود به خصوص اینکه در این فضاها فاصله گذاری وجود ندارد. امیدواریم این تصمیم به خصوص در کلانشهر تهران تا حدی کمک کند که شیوع بیماری کم شود. این هفته طرح ترافیک برداشته می شود و برای ادامه آن در هفته های بعد تصمیم گیری خواهد شد.
لغو طرح ترافیک تجربه ای بود که با شیوع بیماری کرونا از ابتدای سال 99 نیز اجرایی شد و تا خرداد ماه ادامه داشت. اجرایی نشدن طرح ترافیک در ماه های ابتدایی سال گذشته نیز موافقان و مخالفان بسیاری داشت. مدیران شهری با توجه به حجم بالای ترافیک در شهر و بررسی های آماری انجام شده اعلام کردند که لغو طرح ترافیک مانعی برای گسترش ویروس کرونا نبوده است.
سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این زمینه گفته بود که طرح ترافیک یک مسئله انضباطی است که سالهای زیادی از اجرای آن می‌گذرد و هدف از اجرای این طرح کاهش تردد خودرو و همچنین آلودگی هوا در پایتخت است.
او با اشاره به اینکه لغو طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا سفرهای غیرضروری را در مرکز شهر افزایش می‌دهد اعلام کرده بود این اقدام به‌نوعی باعث نشر ویروس خواهد شد.
ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران نیز در همان زمان در مورد تاثیر اجرا یا لغو طرح ترافیک بر شیوع کرونا توضیح داد: طرح ترافیک تاثیری در کاهش یا افزایش کرونا ندارد.
او با بیان اینکه مطالعات این موضوع را تایید نکرده است، افزود: مطالعات در هیچ جای دنیا این موضوع که اجرای طرح ترافیک بر شیوع کرونا تاثیر مثبت دارد را تایید نکرده است.
پس از کش و قوس های بسیار و مخالفت و موافقت های زیاد بالاخره طرح ترافیک 99 در خرداد ماه به روال طبیعی بازگشت با این حال یک سال بعد تکرار این تجربه در همان ایام سال با موج جدیدی از بیماری کرونا از سر گرفته شده شده است. احتمالا در روزهای آینده بار دیگر شاهد موافقت ها و مخالفت های مجددی در این باره خواهیم بود و باید دید آیا در نهایت راهکار منطقی از سوی ستاد ملی کرونا که تصمیم گیری در این موارد را به عهده دارد ارائه خواهد شد.
خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح ترافیک در تهران اجرای طرح ترافیک حمل و نقل عمومی لغو طرح ترافیک طرح ترافیک طرح ترافیک شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی حق‌بین در صد‌وهجدهمین پویش امید و افتخار که در مورد پروژه تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری گفت: شاید ابعاد این پروژه کوچک باشد، اما آنقدر پیچیده و سنگین بود به گونه‌ای که یک سال است که همکاران ما در کنار سنگین‌ترین ترافیک عبوری در حال فعالیت هستند و باید بگویم که در پیشبرد پروژه‌ها ابعاد پروژه مهم نیست بلکه ما به نیاز شهروندان و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود توجه می‌کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این‌که در منطقه ۲۱ پروژه بزرگ‌مقیاس زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: در نظر داریم ظرف شش ماه اول سال نسبت به تکمیل تقاطع فتح – باغستان اقدام کنیم چرا که تاثیر زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به بزرگراه آزادگان دارد.

حق‌بین همچنین از تجهیز کارگاه پروژه دوگاز اظهار کرد: این پروژه سال‌ها متوقف بود، اما امسال احداث آن را شروع می‌کنیم و امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شود تا موجب بازگشایی ترافیک در این محدوده شود.

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران نیز با بیان این‌که شاید این پروژه از نظر حجم و وسعت کوچک باشد، اما واقعیت این است که معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران با این پروژه حل شد.

وی با بیان این‌که افزایش دو به سه خط در لاین کندروی آزادگان باعث گشایش ترافیکی شده به گونه‌ای که دیگر ترافیک چند کیلومتری در این محدوده نمی‌بینیم اظهار کرد: ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان تحکیم بستر شد و با این تحکیم بستر اصولی چندین سال به عمر مفید این محدوده اضافه شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران اضافه کرد: در مسیر جنوب به شمال محدوده فتح به ابوسعید نیز به طول کیلومتر لاین کندرویی افتتاح شده است که موجب کاهش شدید ترافیک در این محدوده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه