Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:10:41 GMT

کانادا و نگرانی از گونه‌های جدید کرونا و موج سوم

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۱۶۱۹

کانادا و نگرانی از گونه‌های جدید کرونا و موج سوم

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا عنوان کرد که افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور بدان معناست که این کشور در یک شرایط حساس و سخت قرار گرفته است.

شمار موارد روزانه ابتلا در کانادا طی ماه جاری میلادی دو برابر شده و ۸۶۰۰ مورد افزایش یافت و گفته شده این کشور با موج سوم روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات بهداشتی کانادا اعلام کرده اند که این موارد ممکن است بار دیگر به بیش از ۱۵ هزار مورد تا پایان ماه آوریل برسد مگر اینکه تدابیر سختگیرانه اتخاذ شود تا با موج گونه های جدید و جهش یافته کرونا مقابله شود.

جاستین ترودو همچنین تصریح کرد: گونه های خطرناک تر و با انتقال سریع‌تر در کانادا شناسایی شده اند. شرایط وخیم و حساس است.

همزمان با مواجهه کانادا با افزایش موارد ابتلا به کرونا و گونه های جدید، دولت فدرال این کشور اعلام کرده است محدودیت های مسافرتی سختگیرانه ای را اعمال می کند که از جمله توقف پروازها از مبدا هند و پاکستان به کانادا برای ۳۰ روز خواهد بود.

در این میان یک کمیته ملی دولتی کانادا اعلام کرد که واکسن استرازنکا در این مقطع زمانی می تواند برای افراد بالای ۳۰ سال مورد استفاده قرار بگیرد.

در بریتیش کلمبیا محدودیت هایی برای محدود کردن سفرهای غیرضروری در بخش های مختلف این منطقه اعمال شده است.

مقامات کانادایی اعلام کرده اند که گونه های جدید در حال مبتلا کردن افراد بیشتر است که منجر به رکورد زدن بستری های بیمارستانی می شود.

جاستین ترودو نیز عنوان کرد که مهم است این کشور برای آینده نیز طرح داشته باشد؛ به همین دلیل دولت این کشور قراردادی با شرکت فایزر منعقد کرده تا ۳۵ میلیون دوز واکسن مازاد را برای سال ۲۰۲۲ و ۳۰ میلیون دوز برای سال ۲۰۲۳ دریافت کند.

وی تصریح کرد که دولتش ۱۰۰ نفر از کادر درمان را که بتوان آنها را به منطقه اونتاریو برای کمک های درمانی اعزام کرد، شناسایی کرده است. گفته شده منطقه اونتاریو اکنون با چالش موج سوم کرونا روبرو بوده است.

مقامات بهداشتی کانادا معتقدند که اگر افراد شمار تماس های فردی شان را تا ۲۰ الی ۳۰ درصد قطع کنند، شمار موارد روزانه ابتلا می تواند تا حدود ۴۵۰۰ مورد کاهش یابد.

ترسا تام  مقام ارشد امور بهداشت عمومی کانادا نیز گفت: ما در حال حاضر در رقابت شدید میان واکسن زدن و مواجهه با گونه های کرونا هستیم.

تاکنون بیش از یک میلیون و یکصد مورد ابتلا به کرونا در کانادا ثبت شده که بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ فوتی را داشته است.

دکتر ترسا تام همچنین ضمن اعلام اینکه کاهش نسبی در شمار کلی مبتلایان طی یک بازه زمانی یک هفته ای ثبت شده، اما شمار بستری ها و بیماران ای سی یو در این زمان مشابه ۲۰ درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا تورنتو جاستین ترودو پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تورنتو جاستین ترودو ویروس کرونا تورنتو جاستین ترودو اخبار کنکور گونه های جدید جاستین ترودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا

قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا