Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:51:14 GMT

سد شفارود مهم ترین پروژه نگهداری و توزیع آب در گیلان است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۱۸۷۹

سد شفارود مهم ترین پروژه نگهداری و توزیع آب در گیلان است

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه سد مخزنی شفارود در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان بارش‌ها در استان گیلان و رتبه نخست این استان در کشور، اظهار کرد: متأسفانه امکانات و تجهیزات لازم برای نگهداری حداقل ۵۰ درصد بارش‌ها در گیلان وجود ندارد.

وی افزود: همین موضوع سبب شده تا عمده نزولات جوی در قالب روان آب‌ها و سیلاب‌ها به دریا وارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به مشاهده کاهش بارندگی‌ها طی سالیان اخیر در کوتاه مدت و بلندمدت، اضافه کرد: ایجاد سدها و مخازن نگهداری آب در ابعاد و شاخص‌های گوناگون همچون سدهای شفارود، پلرود، لاستیکی و آب بندان ها مطمئن‌ترین راهکار در این راستا است.

وی، سد شفارود را مهمترین پروژه نگهداری و توزیع آب در استان به لحاظ حجم ذخیره عنوان و خاطرنشان کرد: با تسریع در روند اجرایی این پروژه و تکمیل آن، شاهد تحقق هدفگذاری ها پیرامون تأمین آب‌های آشامیدنی، کشاورزی پایین دست و نیز بهره‌برداری زیست محیطی خواهیم بود.

زارع ادامه داد: با بهره‌برداری از سد شفارود، برخی نگرانی‌ها برای تأمین آب آشامیدنی در مواقع مواجهه با خشک‌سالی یا کمبود بارش مرتفع شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اقدامات اجرایی و جدی احداث این سد از دو سال پیش آغاز شده است، گفت: در سال گذشته شاهد پیشرفت فیزیکی قابل توجه این پروژه بودیم اما طی سه ماه اخیر بر مبنای مشکلات تأمین سیمان با کندی روند اجرایی مواجه هستیم.

وی با اشاره به بررسی مشکلات روند احداث این پروژه در بازدید امروز، گفت: برای تأمین سیمان مورد نیاز و تسریع در روند اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

زارع تاکید کرد: از فرصت فصل‌های بهار و تابستان، برای جبران عقب ماندگی سه ماهه اجرای این پروژه استفاده شود.

کد خبر 5197260

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع بارش باران سد شفارود ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا واکسن کرونا بوشهر گرگان محدودیت های کرونایی کمک مومنانه اردبیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گناوه محمد علی حق بین انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ عدیل سروی زرگر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: توزیع تخم نوغان در ۱۱ مرکز توسعه‌ی نوغانداری و ۸ اداره‌ی جهاد کشاورزی گیلان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: نوغانداران برای دریافت تخم نوغان مورد نیاز خود، هرچه زودتر به مراکز توزیع در سراسر گیلان مراجعه کنند.
رئیس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور با بیان اینکه پارسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ جعبه‌ی تخم نوغان در گیلان توزیع شده بود، افزود:حجم جعبه‌های تخم نوغان امسال ۱۲ درصد بیشتر از پارسال است.
عدیل سروی زرگر قیمت هر جعبه تخم نوغان را ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت در سراسر کشور یکسان است.
وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۷۲۲ تن پیله ی‌تر ابریشم در کشور تولید شد که گیلان با تولید ۵۱۰ تن سهم حدود ۲۹ درصدی این صنعت را به خود اختصاص داد.
رییس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور همچنین از اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش تولید قلمه و نهال درخت توت برای تامین نیاز نوغانداران در سراسر کشور از جمله گیلان خبر داد و افزود: علاوه بر تولید ۱۴۶ هزار اصله نهال توت در شرکت دامپروری سپیدرود، ۸۷۰ هزار قلمه‌ی توت هم درایستگاه‌های منابع طبیعی تولید و در اختیار نوغانداران قرار گرفته است.
رضا صورتی زنجانی، رییس مرکز تحقیقات ابریشم کشور نیز با تشریح روند تولید تخم نوغان در این مرکز گفت: تا سال ۱۴۰۱ حجم تولید تخم نوغان ایرانی تنها ۴ هزار و ۳۰۰ جعبه بود که این رقم پارسال به ۱۰ هزار جعبه افزایش یافت و اکنون برای تولید ۱۵ هزار جعبه ایی هدف گذاری شده است.
به گفته‌ی کارشناسان این حوزه هر ۲ و نیم کیلو پیله ی‌تر یک کیلو پیله‌ی خشک تولید و از هر ۲ و نیم کیلو پیله‌ی خشک هم یک کیلوگرم نخ ابریشم استحصال می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • توزیع تخم نوغان در گیلان
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا