Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا کنون مجموعاً بیش از هزار ناشر و موسسه برای حضور در نمایشگاه مجازی قرآن کریم اعلام آمادگی کردند که ۵۴۰ ناشر در بخش فروشگاهی و ۶۴۰ موسسه فرهنگی دینی قرآنی ثبت نام کرده‌اند.

مرتضی خدمتکار در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون آخرین تصمیمات در جهت برگزاری نمایشگاه قرآن کریم گفت: اولین نمایشگاه مجازی قرآن کریم از یازدهم تا بیستم اردیبهشت ماه مصادف با هجدهم تا بیست و هفتم ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰ روز با هدف ارائه خدمات و گسترش معارف قرآنی کریم شروع به کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: جلسات و نشست‌های متعددی در جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد و تصمیمات متعددی جهت ارائه خدمات هرچه بهتر برای علاقمندان در نظر گرفته شده که در طول زمان برگزاری نمایشگاه ارائه خواهد شد.

خدمتکار با اشاره به سامانه خدمات رسان نمایشگاه مجازی قرآن کریم ابراز کرد: سامانه نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم به پایگاه اطلاع رسانی معاونت قرآن و عترت https://qia.farhang.gov.ir آماده ارائه خدمات به علاقمند شده است در این نمایشگاه سراسری دو محور اصلی ارائه خدمات به شکل فروشگاهی و محتوایی که هر یک زمینه را برای رشد و گسترش و توسعه علوم قرآنی در نظر دارند، پیش بینی شده است در بخش فروشگاهی عموماً محصولات توسط ناشران به علاقمندان ارائه شود و در بخش محتوایی نیز مجموعه‌ها و موسسات همچنین مراکز فرهنگی و دینی می‌توانند آخرین توانمندی‌ها و محتویات خود را در  جامعه هدف ارائه کنند، بدین ترتیب تا کنون مجموعاً بیش از هزار ناشر و موسسه برای حضور در نمایشگاه مجازی قرآن کریم اعلام آمادگی کردند که ۵۴۰ ناشر در بخش فروشگاهی و ۶۴۰ موسسه فرهنگی دینی قرآنی ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

وی به تصمیمات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و تاکید کرد: هماهنگی با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران انجام شده و بانک صادرات نیز به عنوان بانک عامل و اسپانسر در نمایشگاه مجازی بین المللی قرآن کریم پشتیبانی و پرداخت الکترونیک در این حوزه را بر عهده گرفته است.

مدیرکل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون بخش محتوایی نمایشگاه مجازی قرآن کریم افزود: تلاش شده تا در بخش محتوایی بتوانیم حال و هوایی ویژه از ماه رمضان را به علاقه‌مندان ارائه کنیم برای این منظور برنامه‌هایی در حوزه آموزش معارف، مشاوره دینی، مشاوره خانواده، مشاوره پیرامون کودکان همچنین نگارخانه آثار قرآنی و تلاوت قرآن کریم را ارائه کنیم.

خدمتکار با اشاره به برگزاری نخستین دوره نمایشگاه مجازی قرآن کریم اظهار کرد: این نخستین گام و تجربه در راه برگزاری مجازی نمایشگاه قرآن کریم است لذا امکان وجود ایرادات محتوایی و یا فنی وجود دارد با این همه تمام تلاش ما برای ارائه بهترین خدمات بدون هیچ گونه ایراد محتوایی و فنی است، با این حال آماده پذیرش هرگونه نقد و یا پیشنهاد در حوزه‌های فنی و محتوایی از سوی کارشناسان خواهیم بود همچنین بررسی‌های ارائه شده نیز مورد پذیرش قرار گرفته و تلاش می‌شود تا بستر لازم جهت ارائه بهترین خدمات فراهم شود.

وی به مقایسه نمایشگاه مجازی قرآن کریم با نمایشگاه فیزیکی قرآن کریم پرداخت و بیان کرد: در سال‌های گذشته و در طول ۲۷ دوره برگزاری نمایشگاه تجربه‌ایی ارزنده از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم به دست آوردیم، اما امسال به علت وجود محدودیت‌ها و حفظ فاصله اجتماعی رویکرد نمایشگاه به حوزه مجازی و الکترونیک تغییر پیدا کرده است تا امکانات فراوانی را در اختیار تمام علاقمندان در سراسر کشور قرار دهد، از آنجا که طی سال‌های گذشته این نمایشگاه‌ تنها در تهران برگزار می‌شد و شهروندان تهرانی می‌توانستند از آن استفاده کنند، اما اکنون بعد مسافت و زمان از بین رفته است همچنین وجود ماه مبارک رمضان اجازه حضور سایر علاقمندان از شهرستان‌ها را نمی‌داد، ولی امسال می‌توانیم یک نمایشگاه سراسری و کشوری را شاهد باشیم.

خدمتکار در ادامه خاطرنشان کرد: چنانچه استقبال‌ مردمی از برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم قابل توجه باشد امکان ادامه این روند با شیوه‌ای متفاوت از امسال ایجاد خواهد شد، برگزاری نمایشگاه فیزیکی در کنار نمایشگاه مجازی در طول سال و در مناسبت‌های مختلف دینی مذهبی دستاوردی جدید از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی نمایشگاه قرآن کریم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی نمایشگاه قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم نمایشگاه قرآن کریم نمایشگاه مجازی برگزاری نمایشگاه ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم آدرس حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد که بر اساس آن این آزمون در ۸۵ حوزه در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق سایت https://bpms.telavat.ir دریافت کنند. برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود. 

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم