Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای ریاستی لیبی از همه کشورها خواست به لیبی در بیرون کردن مزدوران خارحی کمک کنند. نماینده سازمان ملل در لیبی و وزیر خارجه فرانسه نیز بر لزوم تسریع در بیرون کردن نیروهای خارجی و مزدوران از خاک لیبی تاکید کردند.

 به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالله اللافی، معاون رئیس شورای ریاستی لیبی در توییتی اعلام کرد: اظهارات مسؤولان وزارت خارجه روشن بودند و نیازی به توضیح و تفسیر نداشته و دلیلی برای جعل و تحریف وجود ندارد، در این اظهارات هیچ طرفی مستثنی نشده و همه کشورها باید به بیرون کردن نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یان کوبیس، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس هیات این سازمان در لیبی ۲۳ و ۲۴ آوریل جاری (جمعه و شنبه) سفری به فرانسه داشت.

هیات سازمان ملل در لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت لیبی به ویژه تحولات اخیر منطقه محور گفتگوهای کوبیس با ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه بود و دو طرف در این دیدار بر اهمیت تسریع در اجرای توافق آتش‌بس، بیرون کردن تمامی نیروهای خارجی و مزدوران از خاک لیبی و پیشرفت بیشتر در اجرای نقشه راهی که در گفتگوی سیاسی لیبی برای برگزاری انتخابات ۲۴ دسامبر آتی تصویب شد، به عنوان مساله‌ای بسیار مهم برای حفظ صلح، امنیت و ثبات در لیبی و کل منطقه تاکید کردند.

طبق این بیانیه، دو طرف راه‌های جذب حمایت‌های بیشتری از سوی جامعه جهانی برای لیبی را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در تماسی تلفنی با نجلاء المنقوش، همتای لیبیایی خود به بررسی تلاش‌های انجام شده برای اجرای تمامی نتایج گفتگوی سیاسی لیبی پرداختند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف در این گفتگوی تلفنی راه‌های تقویت روابط میان دو کشور را بررسی کرده و درباره آخرین تحولات لیبی، تلاش‌ها برای اجرای تمامی نتایج گفتگوی سیاسی لیبی، قطعنامه شورای امنیت در این رابطه که ضامن ثبات و شکوفایی لیبی و آسایش و رفاه مردم آن است، به تبادل نظر پرداختند.

همچنین شکری همتای لیبیایی خود را به سفر به مصر در اسرع وقت برای ادامه یافتن رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها جهت حمایت از عوامل ثبات در لیبی دعوت کرد.

طبق بیانیه یاد شده، وزیر خارجه لیبی نیز این دعوت را پذیرفت و قرار شد تاریخ آن به زودی مشخص شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروهای خارجی وزیر خارجه بیرون کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش

نیروهای دریایی مراکش ۸۵ مهاجر را از خطر غرق شدن نجات دادند.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه منتشر شده از سوی نیروهای مسلح مراکش این مهاجران، غیرقانونی و اتباع کشورهای جنوب صحرای آفریقا هستند.

پس از ارائه کمک‌های اولیه، مقامات محلی آنها را به منظور طی مراحل قانونی به نیروهای امنیتی تحویل داده‌اند.

کشورهای شمال آفریقا مانند تونس، لیبی و مراکش به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه به عنوان نقطه عزیمت مهاجران غیرقانونی برای رسیدن به اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش آناتولی، وزارت کشور مراکش در بیانیه خود در ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۲۴) اعلام کرده بود سال گذشته ۷۵ هزار و ۱۸۴ مهاجر غیرقانونی دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش