Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی گفت: در پیک های کذشته کرونا با تصمیماتی از کمبود تخت جلوگیری کردیم. در اوج پیک های قبلی 23 هزار و 500 تخت داشتیم و الان 47 هزار تخت پر است و ما هنوز به پیک نرسیده ایم اما با داشتن 80 هزار تخت بیمارستانی آماده هستیم.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در کاشان گفت: نامه ای به وزیر بهداشت هند نوشتم که در این وضعیت و سیل بیماران در گوشه کنار شهرهای هندوستان رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ایشان تسلی خاطر دادم و اعلام آمادگی کردم که کمک تجهیزاتی و... داشته باشیم.

او افزود: برخی مدیریت مقتدرانه ایران را مورد تشکیک قرار دادند. نمی توانند تصور کنند که ویروس جهش یافته در اروپا بیماران سرگردان و مرگ های دو هزار نفری داشتند اما ایران مرگ دو رقمی رسید.

نمکی عنوان کرد: برخی خوراک هایی از داخل برای رسانه های خارجی ایجاد می کنند و ناجوانمردانی مستمر وجود داشته و این هم یکی از نشانه های مظلومیت خدمتگزاران مملکت است که باید از هر دو طرف مورد هجمه باشیم. سال گذشته سه پیک را به خوبی مدیریت کردیم.

وزیر بهداشت افزود: امروز خوشبختانه بیمارستان هایمان مدیریت می کنند و دستپاچگی وجود ندارد. روزهای اول گان و ماسک نداشتیم ولی امروز خوشبختانه علاوه بر تولید صادر می کنیم. روزهای اول رمدسیویر 57 دلار خرید می کردیم و امروزه صادر می کنیم.

او ادامه داد: یا باید از نقل و انتقال افراد جلوگیری کرد و طرح شهید سلیمانی را اجرا کنیم و با جمعیت سیال قابلیت اجرا طرح خانه به خانه را نخواهیم داشت. با تصمیماتی از کمبود تخت جلوگیری کردیم. در اوج پیک های قبلی 23 هزار و 500 تخت داشتیم و الان 47 هزار تخت پر است و ما هنوز به پیک نرسیده ایم برای 80 هزار تخت آماده هستیم.

نمکی با تاکید بر اینکه بیمار نباید پشت درب بیمارستان سرگردان شود، عنوان کرد: چندین سیاست را پیش گرفتیم و درمانگاه های 16 ساعته را توسعه دادیم. می دانستیم این اتفاق رخ ندهد نمی توانیم سر ریز بیماران را به بیمارستان هدایت کنیم. درمان سرپایی را شروع کردیم و داروی ضدویروس آغاز شد. برخی اتاق های عمل هم به آی سیو تبدیل کردیم.

وزیر بهداشت گفت: در کنار بیمارستان ها بستری موقت راه اندازی کردیم که همگی مورد بستری بیمارستان بودند بدین ترتیب افراد یک ساعته دارو را دریافت می کردند و به خانه ها می رفتند. با وضعیتی که از بیماری می بینم تخت کم نمی آوریم. مرگ و میرها طی روزهای آینده بیشتر می شود. در پیک مرگ های سنگین سه رقمی می مانیم و امیدوارم به چهار رقمی نرسیم.

او افزود: الان پیک بستری را داریم و با پیک مرگ و میر در هفته های آینده مواجه هستیم. امیدوارم پیک دیگری را تجربه نکنیم. نگرانی دیگر بنده این است که ورود ویروس مخوف هندی است.

نمکی گفت: مراقبت ویژه نیاز دارد و نگران موج جدید هستم. نباید بگذاریم موج ها روی هم سوار شوند. برخی ساده انگاری ها این ها را در هم می آمیزد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سطح پروتکل ها مساعد نیست، افزود: هندوستان 140 میلیون نفر را واکسینه کرد و آن زمان اجازه ورود واکسن به ایران داده نشد. جمعیت زیاد هند واکسن زده و به معنای بی تاثیری واکسن نیست اما جوشن محکمی نیست که گرفتار نشویم. تمام تلاش ما این است که واکسن بیشتری بزنیم. اولین مورد فاز 3 کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در اصفهان شروع خواهیم کرد و صحبت های زیادی برای واکسن می زنیم.

او گفت: یک سلطنت طلب در خارج از کشور وقتی می بیند قهرمان ما در ورزش سکو ایستاد گریه می کند و وطن دوستی دارد اما فردی متدین ذوق می کند در مدیریت کرونا شکست بخوریم. چه ذهنیت وطن فروشانه داریم. این را نمی فهمم.

نمکی با بیان اینکه نباید با پروتکل شکنان مماشت کرد و باید نظارتها را باید بیشتر انجام داد، افزود: مقام معظم رهبری به سلامت تاکید دارند و در این قضیه نباید کوتاه آمد. مسئول سلامت همه مردم ایران اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و شیعه و سنی و حتی زندانی محکوم به اعدام هستیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: آموزش مردم، استفاده از ظرفیت همکاران رسانه ای باید داشت. درمانگاه های 16 ساعته را فعال کنید. در کاشان به دلیل حضور اتباع خارجی مراقب ویروس های جهش یافته باشید. باید به فکر جهش های داخلی هم باشیم.

او ادامه داد: از دوشنبه واکسیناسیون گروه دوم غیر کادر بهداشت و درمان را شروع می کنیم و از فردا واکسیناسیون افراد بالای 80 سال را داریم و در کنار آن بیماران صعب العلاج را خواهیم داشتو بیماری های غیر واگیر هم علاوه بر کرونا داریم و یکی از عوامل تشدید کرونا این بیماری ها است.

نمکی با اشاره به حوزه بهداشت گفت: باید چند طرح اساسی مانند هر خانه یک پایگاه سلامت را پیگیری کنند. اگر سفیر سلامت در هر خانه داشته باشیم در کووید هم موفق هستیم. بحث بهداشت روان و افسردگی های ناشی از کووید و... را هم باید در نظر داشته باشیم. بهداشت سالمندان هم بسیار جدی است. خیلی از سالمندان ما جوانی نکرده پیر می شوند. ما پیر افسرده ای داریم که ورزش نمی کند و کنترل بیماری نمی کند.

//انتهای پیام:5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت تخت بیمارستانی کرونا وزیر بهداشت هزار تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه

یک اقتصاددان درباره روند نرخ تورم تا پایان سال توضیح داد.

به گزارش خبرآنلاین، احمد حاتمی یزدی، اقتصاددان در جواب این پرسش که نرخ تورم در سال جاری به نظر شما به هدف دولت یعنی بازگشت به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد نزدیک خواهد شد یا خیر؟ گفت: نه تنها امسال بلکه در سال آینده نیز به نظر من نرخ تورم بالاتر از ۴۰ درصد باقی خواهد ماند.

این مدیر اسبق بانکی عنوان کرد: جامعه در حال تغییر وضعیت است. طبقه متوسط تحت تاثیر سیاست‌های اشتباه اقتصادی در حال از بین رفتن است و در نتیجه این اتفاق جامعه به دو طبقه فقیر و بسیار ثروتمند تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جامعه طبیعتا توسعه‌ای رخ نمی‌دهد و فشار موجود بر بخش مولد نیز موید همین مدعاست.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد