Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@21:03:42 GMT

کاهش میانگین بارش‌های سال زارعی جاری در همدان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۲۵۶۶

کاهش میانگین بارش‌های سال زارعی جاری در همدان

محمدحسن باقری‌شکیب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری یعنی مهرماه سال ۹۹‌ تاکنون در ایستگاه فرودگاه همدان ۲۱۸ میلیمتر بارش ثبت شده است اظهار کرد: این میزان نسبت به میانگین بلندمدت ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌های استان  نیز نسبت به بلند مدت ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشته افزود: بیشترین میزان کاهش بارندگی استان نسبت به میانگین بلند مدت در شهرستان نهاوند با ۲۸ درصد رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان از بارش‌های کمتر از نرمال اردیبهشت خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های فصلی اردیبهشت ماه هم بارش‌ها کمتر از حد طبیعی خواهد بود به طوری که اغلب بارش‌ها به صورت رگباری و در مناطق شمالی استان است.

وی با تاکید بر اینکه میزان بارش‌های مدت مشابه سال قبل شهر همدان ۳۶۲ میلیمتر بوده است یادآور شد:  آسمان اکثر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق عصرگاهی پیش‌بینی می‌شود.

باقری‌شکیب متذکر شد: طی ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط و کبودراهنگ با ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه  استان گزارش شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تغییرات دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته بین ۳ تا ۲۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاهش باران پیش بینی فصلی اسمان صاف تا قسمتی ابری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبزنگار مهر با اشاره به بارش‌های مناسب اخیر اظهار کرد: حجم آب ذخیره پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در پی بارش‌های مناسب اخیر، حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید.

آریانژاد گفت: تاکنون ۸ سد در استان کردستان سرریز شده و برای روزهای آینده نیز هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری ۴۲۰ میلیمتر، متوسط بارندگی استان بوده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان مریوان با حدود ۱۰۰۰ میلیمتر و بانه با ۸۰۰ میلیمتر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سدهای استان جاری شده، این امر منجر به سرریز ۸ سد در کردستان شد.

آریانژاد به سامانه جدید بارشی که در راه استان است، نیز اشاره و توصیه کرد: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کردستان برای روزهای دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با توجه به پیش‌بینی حجم بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سدهای استان اکیداً خودداری نمایند.

کد خبر 6097882

دیگر خبرها

  • ۷۶.۸ میلی متر بارش در بهار در آذربایجان شرقی ثبت شده است
  • رخداد بارش های موثر در چهار ماه اخیر در استان همدان
  • بارش‌ها در خراسان جنوبی از بلندمدت پیشی گرفت
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین سال جاری
  • آب گرفتگی خیابان های همدان بر اثر بارش باران!
  • بارش‌های این استان کویری در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بود
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب