Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه ملی ما جنگل است، گفت: باید زمینه و بستر مشارکت جوامع محلی و مردم برای حفاظت از جنگل‌ها در استان مهیا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس  نشست ستاد پیشگیری از بحران و صیانت از جنگل های کهگیلویه وبویراحمد عصر دیروز در سالن دولت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بزرگ ترین سرمایه ملی ما جنگل است، گفت: باید زمینه و بستر مشارکت جوامع محلی و مردم برای حفاظت از جنگل ها در استان مهیا شود.

حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان به منظور مقابله با آتش سوزی با اشاره به اینکه در قانون جدید مدیریت بحران ظرفیت های خوبی‌ ایجاد شده است، اظهار داشت: هر یک از مسئولان باید وظایف خود را به خوبی بشناسند تا بتوانند به آن عمل کنند.    استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۴ کمیته در شورای هماهنگی مدیریت بحران پیش بینی شده است، عنوان کرد: وضعیت آتش سوزی های سال گذشته استان آسیب شناسی شود.   کلانتری بر گشت زنی های مستمر از سوی نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: این اقدام های پیشگیرانه خیلی مهم است.   وی با بیان اینکه راه اندازی پایگاه اطفای حریق به طور قطع مهم است، عنوان کرد: از ظرفیت پهپاد و دوربین های مداربسته نیز باید استفاده‌ کنیم.   کلانتری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد منابع متمرکز و ۲۰ درصد استانی است، تصریح کرد: جذب اعتبارات ملی باید اولویت کار مدیران باشد.   وی با بیان اینکه مدت هاست پیگیر خرید بالگرد هستیم، اظهار داشت: بحث جنگل ها حاکمیتی است و اختصاص بالگرد به استان در آینده محقق می شود.    کلانتری همچنین از زحمات نیروی زمینی و هوانیروز ارتش و سپاه برای همراهی در مهار آتش سوزی های سال گذشته قدردانی کرد و گفت: باید از ظرفیت نیروی انتظامی و بسیج نیز در این راستا استفاده کرد.   نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد وسعت کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می دهد، گفت: حفاظت و حراست از این منابع عظیم خدادادی وظیفه ای همگانی است.   وی با بیان اینکه قرار است اورژانس هوایی کشور چند فروند بالگرد ملکی بین استان ها توزیع کند، بیان کرد: قرار است یک دستگاه به استان اختصاص یابد.   کلانتری بر فعال شدن شهرداری های برای مقابله با آتش سوزی ها تاکید کرد و گفت: ۹۷ درصد عامل آتش سوزی ها انسانی است.    استاندار با بیان اینکه بزرگ ترین سرمایه ملی ما جنگل ها هستند، اظهار داشت: نباید اجازه داد که کسی به این منابع ملی تعرض کند.   وی با بیان اینکه فرهنگ سازی مولفه اصلی در پیشگیری از وقوع آتش سوزی جنگل ها است، تاکید کرد: از ظرفیت رسانه ها در این راستا استفاده شود.   کلانتری بیان کرد: مشارکت جوامع محلی و مردمی ضامن بقای جنگل ها است و باید زمینه و بستر این مشارکت فراهم شود.   استاندار تصریح کرد: هیچ کاری بدون مشارکت مسئولانه مردم به نتیجه نمی رسد.   وی بر روی موضوع  آموزش و تجهیز جوامع محلی تاکید کرد و افزود: کشور ما امسال با خشکسالی جدی رو به رو بوده است و در استان نیز مشکلاتی وجود دارد.   کلانتری تصریح کرد: با دستگاه هایی که مصوبات را اجرا نکنند برخورد و دستگاه های برتر معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی ها جوامع محلی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان