Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:23:49 GMT

سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی استان سمنان اجرایی شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۲۸۶۲

سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی استان سمنان اجرایی شود

گروه استان‌ها- استاندار سمنان بر اجرای سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی این استان به صورت کامل و جامع تأکید کرد و گفت: این سند حاوی برنامه‌های راهبردی بسیار اثرگذار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان ، علیرضا آشناگر در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تأکید بر تبیین و ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی باید نهادینه و توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راهبردی بودن برنامه‌های سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی استان سمنان گفت: این سند باید به طور جامع و کامل اجرا و عملیاتی شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان استانی قرآنی است بیان کرد: باید از دنیای اسلام در اجرای فعالیت‌های شاخص قرآنی الگوبرداری شود.

آشناگر جامعه سالم را جامعه عامل به قرآن و آموزه‌های آن دانست و گفت: معارف قرآنی باید در جامعه به‌کارگیری شوند.

وی با اشاره به راهبردهای 17 گانه چشم‌انداز فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ قرآن در جامعه یکی از راهبردهای مطرح شده در این چشم‌انداز است.

استاندار سمنان با تأکید بر استفاده از ظرفیت خیران این استان برای ترویج و تبیین مفاهیم قرآنی اظهار داشت: تبیین فرهنگ قرآنی در جامعه مستلزم همکاری بین نهادهای تبلیغی و اطلاع‌رسانی است.

 آشناگر تأکید کرد: باید فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی ساماندهی شود به‌ویژه اکنون که به دلیل شیوع کرونا بیشتر آموزش‌ها از طریق فضای مجازی در حال انجام است.

کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی لرستان تشکیل شودنماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی استان کاربردی و فعال شودامام جمعه قزوین: قرآن کریم سند بالادستی ما در شورای فرهنگ عمومی است

وی گفت: دانش آموزان بسیاری اکنون به تلفن همراه و اینترنت دسترسی دارند؛ بنابراین از این فرصت باید برای تربیت دینی دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با فعالیت‌های قرآنی استفاده شود.

استاندار سمنان بر ساماندهی فعالیت‌های قرآنی جامعه هنرمندان و نویسندگان استان سمنان نیز تأکید کرد و گفت: همکاری بین نهادهای فرهنگی و هنری استان سمنان در راستای ترویج مفاهیم قرآنی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی فعالیت های قرآنی استاندار سمنان استان سمنان چشم انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند، گفت: اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نطق پیش از دستور صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند و امیدواریم بتوانیم قدردان زحمات و تلاش‌های آن‌ها باشیم، چراکه اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر معلمان می‌گذرد.

وی با تسلیت شهادت امام صادق (ع) افزود: این امام همام فرمودند «در برابر کسی که از او دانش، می‌آموزید فروتن باشید» بنابراین امیدواریم بتوانیم به همه فرمایش‌های ائمه اطهار از جمله این حدیث مهم عامل باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند و رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید بر همین موضوع سال را نام‌گذاری کرده‌اند که امیدواریم با دست توانای کارگران عزیز، روز به روز شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به تقدیر از معلمان و اساتید برتر در صحن علنی شورا بیان کرد: امروز به نمایندگی از جمع کثیری از معلمان پرتلاش و زحمتکش از تعدادی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و چند معلم فداکار تجلیل صورت گرفت.

کد خبر 750715

دیگر خبرها

  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مد خوب، مد بد!
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد