Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:55:25 GMT

۹۱ درصد جمعیت خراسان شمالی یارانه‌بگیر هستند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۳۲۰۶

۹۱ درصد جمعیت خراسان شمالی یارانه‌بگیر هستند

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: براساس آمارهای موجود، ۹۶ درصد جمعیت خراسان شمالی، یارانه بگیر هستند.

حسن نوری، پنجم اردیبهشت ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر عرضه و تقاضای نیروی کار در شرایط فعلی در استان متعادل نیست، بیان کرد: تعداد کارگرانی که در اسفند ۹۸ دارای حقوق معوق بین یک ماه تا میانگین سه ماه بودند، از هزار و ۵۰۲ نفر به ۵۸۵ نفر در اسفند ۹۹ رسیده است که در سال ۹۸ مجموع ماه‌های معوق ۱۱۹ ماه بود که این آمار در اسفند ۹۹ به ۴۱ ماه کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوری افزود:  در سال ۹۸ تعداد مقرری بگیران هزار و ۱۸۸ نفر بود که این آمار در سال ۹۹ به هزار و ۲۳ نفر کاهش پیدا کرد.

مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه هشت هزار و ۳۵۴ کارگاه در خراسان شمالی وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۴ هزار و ۹۸۲ نفر کارگر شاغل در استان داریم که ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر از این کارگران را کارگران ساختمانی تشکیل می‌دهند.

نوری با اشاره به اینکه بیکاری کارگران در استان مقطعی بوده است، بیان کرد: از اسفند ۹۸، شش هزار و ۴۹۷ کارگر اعلام بیکاری کردند که از این تعداد چهار هزار و ۶۰۴ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به حمایت‌های این اداره کل از کارگران پس از شیوع کرونا، تصریح کرد: ۱۷۱ تن برنج با قیمت مصوب برای کارگران و  ۲۰ تن مرغ با اولویت کارگران ساختمانی توزیع شد.
وی با تاکید بر اینکه جمعیت خراسان شمالی ۹۹۰ هزار و ۲۳۳ نفر و بر اساس خانوار ۳۲۱ هزار و۹۷۷ خانوار است، تصریح کرد: از این تعداد ۹۴۸ هزار نفر یارانه دریافت می‌کنند که نشان می دهد ۹۶ درصد جمعیت استان یارانه بگیر هستند.
نوری با تاکید بر اینکه ۸۰۲ هزار نفر در استان  معیشتی بگیر هستند، اضافه کرد: بر اساس خانوار ۲۵۸ هزار خانوار معیشت بگیر هستند که ۸۱ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به افزایش دستمزد کارگران در سال جاری، بیان کرد: دستمزد کارگران در سال جاری  ۳۹ درصد افزایش پیدا کرده است که این افزایش دستمزد به نسبت سال‌های گذشته بسیار چشمگیر بوده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي يارانه کمک هزینه معیشتی کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی درصد جمعیت بگیر هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم