Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@09:56:33 GMT

تعداد بستری شدگان کرونا در سبزوار ۲ برابر شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۳۵۹۶

تعداد بستری شدگان کرونا در سبزوار ۲ برابر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در این شهرستان نسبت به هفته گذشته ۲ برابر بیشتر شده است.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در شبانه‌روز گذشته ۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شده‌اند در شرایطی که میانگین روزانه آمار بیماران بستری کرونا در هفته گذشته ۲۵ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: هم اکنون ۳۰۹ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مرکز آموزش درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که از این تعداد ۹۳ بیمار در بخش بستری موقت قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: امروز پنج بیمار مبتلای قطعی به کرونا در شهرستان‌های حوزه زیر پوشش این دانشگاه فوت کردند.

مسلم با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیان کرد: تمامی افراد در صورت داشتن هرگونه علائم باید بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا از عواقب بعدی بیماری پیشگیری شود.

او تصریح کرد: شهروندان در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه کرونا، با تماس با شماره‌های ۴۴۰۱۱۳۳۳ و ۴۴۰۱۱۴۴۴ سوالات را خود با استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه در میان بگذارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی؛ جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور زنی 23 ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیح داد: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار اظهار کرد: بیمار زنی 23 ساله‌ است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز  این بیمار کار گذاشته شود.

انجام موفقیت‌آمیز جراحی پیچیده خارج کردن توده از بدن یک زن

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

جراح مغز واعصاب با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری 18 ساله انجام شده است.

در ادامه فیلم مربوط به انجام این جراحی را مشاهده می‌کنید:

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم