Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-28@02:31:59 GMT

۶ داماد دشتستانی به مراجع قضایی معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۱۵۲۶

۶ داماد دشتستانی به مراجع قضایی معرفی شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: از زمان اجرایی شدن محدودیت‌ها در شهرستان دشتستان شش داماد و هشت ورثه متوفی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

به گزارش جنوب نیوز، ماریا خویشدوست اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و خیز چهارم این بیماری و قرار گرفتن شهرستان دشتستان در وضعیت قرمز، بازرسی و نظارت‌ها توسط بازرسان بهداشت محیط شدت یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: با بررسی‌های انجام گرفته در شهرستان دشتستان مشخص شد، دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در مراسم ختم از مهمترین عوامل در سیر صعودی این بیماری بوده است.

وی همچنین گفت: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با دادستان شهرستان، از نیمه دوم فروردین‌ماه تاکنون شش داماد و هشت ورثه متوفی که اقدام به برگزاری مراسم با تجمع بیش از ۲۰ نفر نموده‌اند، به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

خویشدوست با بیان اینکه در راستای حفظ و تأمین سلامت شهروندان، با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، با متولیان و برگزارکنندگان مراسم عروسی و عزا برخورد قضائی و قانونی می‌شود.

وی همچنین گفت: در صورتی که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند مجبور به اعمال دوباره محدودیت‌های اجتماعی و طرح‌های سخت‌گیرانه‌تر برای مبارزه با بیماری کرونا در این شهرستان خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: شهروندان جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان از شرکت در هرگونه مراسم و دورهمی پرهیز نمایند تا بتوانیم با قطع زنجیره انتقال این بیماری را کنترل کنیم.

پلمب ۱۲ باشگاه

خویشدوست  اظهار داشت: زمین‌های چمن فوتبال، سالن‌های ورزشی، استخرها، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی بانوان و آقایان تا اطلاع بعدی تعطیل هستند و با توجه به تأکید ستاد کرونای شهرستان دشتستان، هر باشگاهی که فعال باشد پلمب خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه علی‌رغم پیگیری اداره ورزش و جوانان، طبق گزارشات کارشناسان این شبکه و همچنین مشاهدات نمایندگان اداره ورزش و جوانان و فرمانداری، برخی باشگاه‌ها اقدام به فعالیت مخفیانه می‌نمودند که این مهم برخلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و موجب تهدید سلامت شهروندان است.

خویشدوست اضافه کرد: در همین راستا با ارائه گزارشات بازرسان شبکه بهداشت و پیگیری ستاد کرونای شهرستان، تعداد ۱۲ باشگاه ورزشی متخلف توسط اداره اماکن نیروی انتظامی شهرستان پلمب شد.

رئیس شبکه بهداشت درمان دشتستان تصریح کرد: اعمال محدودیت به تنهایی روند همه‌گیری کرونا را کنترل نخواهد کرد، بلکه برای فائق آمدن بر این شرایط، نیاز به مشارکت مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش دورهمی‌ها و پرهیز از حضور در مجالس عروسی و ترحیم است.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: رئیس شبکه بهداشت شهرستان دشتستان درمان دشتستان شبکه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد