Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها - مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس از مرحله چهارم آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در نیمه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) خبر داد. - اخبار استانها -

فاضل علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شیراز ، با اعلام اینکه مرحله چهارم آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در نیمه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود، اظهار داشت: این طرح با یاد شهدای عزیز به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید سرافراز محسن فخری‌زاده و شهید عزیز سرلشکر شهید حاج عبدالرسول استوار محمودآبادی و با عنوان "نذر رهایی" با همکاری سپاه فجر، سازمان زندان‌ها، ستاد دیه و  سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر استان فارس در حال انجام  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه ما از همه مردم استان فارس تقاضامندیم که مبالغ کم و کوچک و نذورات و صدقات خود را در این ماه مبارک جمع‌آوری کرده و برای آزادی زندانیان هدیه کنند تا بتوانیم برگشت تعدادی از افراد به جمع خانواده خود را در این ایام مبارک و ماه مهمانی خدا شاهد باشیم، تصریح کرد: در استان فارس طی سه مرحله و تاکنون 925 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند.

به گفته مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس یکی از معضلات اجتماعی جامعه، زندانیان جرائم غیرعمد بوده که بخش کثیری از جامعه زندان‌های کشور را تشکیل داده است و به دلیل مشکلات اقتصادی و ناتوانی مالی، قادر به پرداخت بدهی خود نبوده و در زندان هستند که همین قضیه باعث نابسامانی‌ها، بی‌سرپرستی و حتی متلاشی شدن بنیان خانواده‌ها شده است و یکی از اقدامات خداپسندانه، تلاش در جهت آزادی این دسته از زندانیان است که علاوه بر کاهش معضلات زندان‌ها، در سامان یافتن  خانواده‌ها و مرتفع شدن چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

وی ضمن بیان اینکه تا کنون در هر مرحله آزادی 110 نفر زندانی مدنظر بوده، اما همیشه تعداد بیشتری با همراهی مردم نوع‌دوست استان فارس آزاد شده‌اند، تصریح کرد: در مرحله اول 163نفر، مرحله دوم 238نفر، مرحله سوم 286 نفر، و جمعا 687نفر تاکنون از طریق نذر رهایی آزاد شده‌اند.

110 زندانی جرائم غیر عمد استان فارس در مرحله چهارم طرح نذر رهایی آزاد می‌شوند100 زندانی در استان فارس در قالب پویش « نذر رهایی » آزاد می‌شوندبرگزاری مراسم پویش «نذر رهایی» جامعه ورزشاستمرار طرح نذر رهایی در شیراز تا ماه رمضان/ 43 زندانی تاکنون آزاد شدند

علیزاده ادامه داد: در این مرحله هم پیش‌بینی آزادی 110 نفر را داریم که امیدواریم با همت و همراهی مردم نوع‌دوست استان، شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیرعمد باشیم.

وی به رتبه اول استان فارس در طرح بزرگ "نذر رهایی" با یاد شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور خبر داد و گفت: این امر نشان دهنده این است که مردم استان فارس برای کمک به همنوعان خود، بسیار مشتاق و آماده هستند. 

علیزاده با بیان اینکه در طرح‌های قبل شاهد اتفاق جالب توجهی بودیم، ادامه داد: مثلا یکی از ورزشکاران استان کلیه هزینه جشن عروسی خود را برای این طرح داد و دو نفر زندانی را آزاد کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه اینگونه افراد نمی‌خواهند نامشان فاش شود تا کارشان اجر و ثواب بیشتری داشته باشد، پس از بردن نام این عزیزان خودداری می‌کنیم، اگرچه نشر این اقدامات، می‌تواند باعث فرهنگسازی میان اقشار مختلف شود.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس در ادامه افزود: یکی از فرماندهان نواحی استان هم کلیه هدایای تکریم خود را صرف آزادسازی 5نفر زندانی جرائم غیرعمد کرده است.

علیزاده تصریح کرد: در این طرح تاکنون 30 زن و بیش از 650 مرد از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

انتهای پیام/424/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بسیج حقوقدانان زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس نذر رهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی‌برحق در جلسه ستاد دیه استان زنجان، ضمن تقدیر از مردم و خیران بزرگوار استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی، افزود: در بازده زمانی ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک‌ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، گفت: البته کمک‌های خیرین ادامه دارد امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که این پویش ادامه دارد، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، بیان کرد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

کد خبر 6094437

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • معلم آران و بیدگلی ۲ زندانی را آزاد کرد
  • رهایی دو زندانی ازبند با کمک مالی معلم خیرآران وبیدگلی
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند