Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، نخست‌وزیر عراق در واکنش به آتش‌سوزی دیشب (شنبه شب) در بیمارستان «ابن الخطیب» بغداد؛ دستور داد، شماری از مقامات و مسوولان ذیربط از جمله وزیر بهداشت، استاندار بغداد و مدیر کل اداره بهداشت منطقه «الرصافة» تا زمان رسیدگی به ابعاد حادثه و روشن شدن نتایج آن، «خلع ید» (تعلیق از کار) شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«مصطفی الکاظمی» همچنین دستور تشکیل هیاتی برای بررسی حادثه آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب و بازخواست افراد سهل انگار را صادر کرد.
 
بر اثر انفجار کپسول اکسیژن و سپس آتش سوزی گسترده دیشب در بیمارستان ابن الخطیب بغداد تاکنون ۸۲ نفر جان باخته و ۱۱۰ نفر مصدوم، زخمی یا دچار سوختگی با شدت و ضعف متفاوت برجای گذاشته است.
 
نشست فوق‌العاده امروز هیات وزیران عراق به ریاست الکاظمی برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه برگزار شد که دفتر نخست وزیری هم جزییات آن را اطلاع رسانی کرد.
 
نخست‌وزیر عراق در این جلسه ویژه که به بحث در مورد حادثه دلخراش در بیمارستان ابن الخطیب بغداد اختصاص داشت، دستوراتی را صادر کرد.
 
الکاظمی، وزیران کشور، دادگستری و برنامه‌ریزی به علاوه نمایندگانی از پارلمان و کمیته مبارزه با فساد اداری و مالی عراق را مسوول تحقیق درباره این حادثه کرد.
 
براساس قوانین ادارات دولتی عراق، خلع ید به معنی برکناری یا استعفای اجباری نیست، بلکه اقدام موقتی است که مسوول مافوق علیه مسوولان زیردست اتخاذ می‌کند تا در روند تحقیقات اثر نگذارند.
 
نخست‌وزیر عراق همچنین با صدور هشدار، تصریح کرد که تحقیقات حادثه باید ظرف پنج روز به اتمام رسیده و گزارش به هیات وزیران ارائه شود، بنابراین ممکن است از متخصصان در زمینه بهداشت و امور داخلی جستجو و تجسس شود.
بیمارستان ابن الخطیب، یکی از مراکز درمانی مهم بغداد بود که مبتلایان به «ویروس کرونا» را پذیرش و بستری می‌کرد.
 
حادثه آتش گرفتن این بیمارستان و تعداد بالای تلفات انسانی آن، بازتاب گسترده‌ای در عراق داشته و باعث خشم و انزجار عمومی شده است.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: بیمارستان ابن الخطیب نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود