Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@17:29:26 GMT

ثروتمندان هندی از ترس کرونا پا به فرار گذاشتند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۵۹۵۶

ثروتمندان هندی از ترس کرونا پا به فرار گذاشتند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در تازه‌ترین خبرها درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در هند، فرار ثروتمندان این کشور به امارات و برخی دیگر از کشورها خبرساز شده است.

وبگاه «بیزینس اینسایدر» روز یکشنبه (امروز) گزارش داد: «در حالی که هند یک بار دیگر با ثبت تقریبا ۳۵۰ هزار ابتلای جدید رکورد جهانی (ابتلا به ویروس کرونا) را ثبت کرده است، ثروتمندترین مردمان هند دارند با هواپیماهای خصوصی از کشور فرار می‌کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، ثروتمندان هندی دارند ده‌ها هزار دلار پرداخت می‌کنند تا از کشور متواری شوند در حالی که هند برای چهارمین روز متوالی رکورد تازه‌ای برای میزان ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرد».

در خبرها آمده بود که شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در هند با ثبت یک رکورد بی سابقه به ۳۴۹ هزار ۶۹۱ مورد افزایش یافته است؛ این درحالیست که بیمارستان‌های دهلی نو پایتخت این کشور و سایر نقاط این کشور با بحران کمبود تخت و اکسیژن نیز مواجه هستند.

تصاویر بیماران در راهروهای بیمارستان‌ها در هند طی روزهای گذشته بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان و شبکه‌های اجتماعی داشته و تصاویر آخرالزمانی از سوزاندن دسته‌جمعی اجساد جان‌باختگان ناشی از کرونا نیز چند روزی است که دست به دست می‌شود.

وزارت بهداشت هند اعلام کرده تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۷ میلیون نفر رسیده است. تعداد فوتی‌ها هم رکورد جدیدی را ثبت کرده و با افزایش ۲ هزار و ۷۶۱ نفری به ۱۹۲ هزار و ۳۱۰ تن رسیده است.

بنا بر گزارش بیزینس اینسایدر، «ارقام بالای (میزان ابتلا و فوتی کرونا) باعث شده که ثروتمندان در هند برای پروازهای لحظه آخری و هواپیماهای خصوصی هزاران دلار پول بدهند در حالی که محدودیت‌های سفر هم اجرا شده است».

بنا بر نوشته این رسانه غربی، «به نظر می‌رسد که امارات متحده عربی مقصد محبوب و رایج (ثروتمندان هندی) باشد چرا که فاصله کمی از هند دارد و معمولا صدها پرواز به آنجا صورت می‌گیرد. طی هفته جاری اعلام شد به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۲۵ آوریل (پنج اردیبهشت) سفر از هند ممنوع شده است».

یک سخنگوی شرکت «ایر چارتر سرویس» هند، روز جمعه هفته گذشته به «اکونومیک تایمز» تصریح کرد که شدت علاقه (ثروتمندان هندی) به هواپیماهای خصوصی «واقعا دیوانه‌وار» افزایش یافته است.

وی (روز جمعه) در این مصاحبه افزود: «ما فردا ۱۲ پرواز به مقصد دبی داریم و تک تک این پروازها کاملا پر هستند».

«انترال اویاشن» (Enthral Aviation) یکی دیگر از شرکت‌های فعال در زمینه هواپیماهای خصوصی هم از ثبت درخواست‌ صدها پرواز خصوصی طی چند روز اخیر در هند خبر داد.

به گفته یکی از سخنگویان این شرکت، «ما برای رفع تقاضاها (برای هواپیماهای خصوصی) از کشورهای خارجی درخواست کمک کرده‌ایم..اجاره یک هواپیمای ۱۳ نفره از بمبئی به دبی ۳۸ هزار دلار و یک هواپیمای دارای ۶ صندلی ۳۱ هزار دلار هزینه دارد».

وی افزود: «ما برخی درخواست‌ها (از هند برای سفر به) تایلند هم داشته‌ایم اما اغلب درخواست‌ها برای دبی است».

از سوی دیگر روزنامه «ساندی تایمز» در گزارشی خبر داد، حداقل هشت هواپیمای خصوصی طی ۲۴ ساعت گذشته از بریتانیا به هند پرواز کردند. گزارش شده که هزینه چارتر هر یک از این پروازها شاید بیش از ۱۳۸ هزار دلار باشد.

پربیننده ترین عکس جدید از سطح مریخ! آغاز بخشودگی جرایم راهنمایی و رانندگی معوقه سوزاندن دسته جمعی قربانیان کرونا در دهلی نو + عکس وضعیت وحشتناک کرونا در یک استان شرط تعطیلی کامل کشور + فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هند ویروس کرونا هواپیماهای خصوصی ثروتمندان هندی ویروس کرونا هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی

استان اردبیل گفت: از محل مولدسازی نسبت به توسعه بزرگراه‌ها و رفع کمبود فضاهای آموزشی و بیمارستانی اردبیل اقدام می کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدحامد عاملی بعدازظهر چهارشنبه در نشست مشترکی با سرپرست سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: هدف از اجرای مطلوب مولدسازی در استان رفع کمبود در فضاهای آموزشی و بیمارستانی و ساخت بزرگراه ها است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است با افزایش سرعت فعالیت‌های مرتبط با موضوع مولدسازی در استان اردبیل نتایج تلاش‌ها را در سال جاری مشاهده کنیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر افزایش سرعت مولدسازی دارایی‌های دولت در استان اردبیل تصریح کرد: چنانچه مولدسازی به شکل خوبی در استان اردبیل اجرا شود، می‌توانیم فقر فضای آموزشی و کمبود فضای بیمارستانی را مرتفع کرده و ساخت بزرگراه را از این طریق انجام دهیم.

عاملی افزود: لازم است سرعت فعالیت‌های مرتبط با موضوع مولدسازی در استان اردبیل افزایش یابد تا در سال جاری نتایج تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه واگذاری فرایندها به استان‌ها باعث افزایش سرعت کارها می‌شود، گفت: با توجه به قرارگیری اردبیل در رده اول مولدسازی کشور هدف ما نه لزوما اول شدن بلکه انجام مولدسازی به بهترین نحو با نتایج خوب است و چنانچه سازمان خصوصی‌سازی در زمینه مولدسازی برنامه‌ای داشته باشد حاضریم این برنامه‌ها را به‌ صورت پایلوت در استان اجرا کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند فرآیندها را به استان‌ها واگذار کند و خود ناظر بر انجام این فرایندها شود چرا که واگذاری و تفویض فرایندها به استان‌ها باعث می‌شود کارها با سرعت بیشتری صورت گیرد و چنانچه این تفویض امور انجام نشود برای دولت عایدی نخواهد داشت.

  استان اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت  

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی کشور هم در این نشست با اعلام اینکه در جدیدترین رده‌بندی استان‌ها از نظر مولدسازی استان اردبیل در رده اول این رده‌بندی قرار گرفته است، از تلاش‌های استاندار اردبیل و معاونان استاندار، مدیرکل اقتصادی و امور دارایی استان و کارگروه مولدسازی که توجه ویژه‌ای به موضوع مولدسازی دارند تقدیر کرد.

ابراهیم بازیان افزود: مولدسازی دارایی‌های دولت در استان اردبیل باید با سرعت بیشتری انجام شود و در این زمینه سازمان خصوصی‌سازی به ‌واسطه مرکز ملی مولدسازی این سازمان با تمامی قوا در خدمت استان است و باید در تعامل مشترک تا پایان اردیبهشت مشکلات مولدسازی در استان اردبیل به ‌طور کلی از بین برود.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی کشور با اشاره به اینکه در مسیر همکاری سازمان خصوصی‌سازی و استانداری اردبیل باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اول اینکه سرعت ارزش افزایی املاک در استان اردبیل کند نشود و دوم اینکه حضور میدانی سازمان خصوصی‌سازی و استانداری اردبیل در پیشبرد اهداف مولدسازی بیش از پیش حس شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • ایران آقای فوتسال آسیا است/ جوان‌ها سنگ تمام گذاشتند
  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد