Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@22:02:41 GMT

ابتلای یک سوم شهروندان سوئیس به کرونا

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۶۳۲۹

ابتلای یک سوم شهروندان سوئیس به کرونا

دولت سوئیس تخمین می زند که حدود یک سوم شهروندان این کشور اروپایی از هنگام آغاز همه گیری ویروس کرونا به بیماری کووید – ۱۹ دچار شده باشند.

به گزارش ایرنا، تارنمای بلومبرگ در گزارشی افزود: نخستین مورد از گونه ای از ویروس کرونا که موجب همه گیری مرگباری در هند شده، در سوئیس شناسایی شده است.

این روزنامه نوشت: دانشمندان دولت سوئیس در پایان ۲۰۲۰میلادی در حدود ۲۰ درصد شهروندانی که تست داده بودند، پادتن یافته بودند و اکنون گمان می رود که ۱۰ درصد دیگر از شهروندان نیز به این بیماری مبتلا شده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سیمون بوخمان سخنگوی اداره فدرال بهداشت همگانی؛ بر اساس ارزیابی محافظه کارانه حدود یک سوم شهروندان از هنگام آغاز همه گیری مبتلا شده اند.

از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که گمان می رود تاکنون به این ویروس دچار شده باشند، بسیاری هنوز آگاه نیستند، زیرا هیچ نشانه ای نداشته اند. تست تنها حدود ۶۵۰ هزار شهروند این کشور در دوره همه گیری مثبت شده است.

با گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در اروپا، همه گیری کووید – ۱۹ نه تنها جان نزدیک به یک میلیون تن را در سراسر اروپا گرفته، بلکه موجب تغییرات وسیعی در زمینه کاهش فرزندآوری، محدود شدن تردد ها و ضربه به رویای مرزهای باز اروپا، افزایش بیکاری و تضعیف تولید و افزایش خشونت خانگی شده است.

اعمال قرنطینه در سراسر اروپا، صدای مردم را درآورده است. اروپایی ها در شهرهای مختلفی چون بلژیک، سوئیس، انگلیس، آلمان فرانسه و اتریش به خیابان ها آمدند تا اعتراض خود را نسبت به قرنطینه و وضعیت نامساعد معیشتی به گوش مسئولان این کشورها برسانند.

تعطیلی های گسترده برای مقابله با کرونا در اروپا، هزینه ها و مشکلات زیادی را برای کشورهای واقع در این قاره ایجاد کرده است. بسیاری از مشاغل از دست رفته و به بخش تولید ضرر بالایی وارده شده است.

اتحادیه سندیکاهای کارگری اروپا اعلام کرد که بر اثر شیوع ویروس کرونا در این قاره، دستکم یک میلیون نفر شغل های خود را از دست دادند.

پیامد دیگری که کووید – ۱۹ برای جوامع اروپایی داشته است، نمایان کردن ضعف نظام بهداشت اروپاست. دولت های سراسر قاره اروپا در حالی که بیمارستان ها مملو از بیماران مبتلا به کروناست با اعمال محدودیت های شدید و قرنطینه، با این بحران بی سابقه دست به گریبانند، عملیات واکسیناسیون گسترده در اروپا با مشکلات بسیاری روبرو است و خطر جهش های ویروسی این قاره را تهدید می کند.

گونه های جدید ویروس کرونا که به سرعت در حال شیوع است، اکثر کشورهای اروپایی را برآن داشته است تدابیر کنترل مرزی جدیدی را به اجرا گذارند.

از دیگر تبعات شیوع کرونا در اروپا، افزایش خشونت های خانگی به دلیل ماندن افراد خانواده در مدت زمان بیشتری در منازل است. خشونت خانگی به عنوان معضلی در جوامع غربی تا جایی پیش رفته که آمارهای رو به رشد شمار قربانیان به ویژه در دوران شیوع همه‌گیری، این مسئله را به یکی از جدی ترین آفات اجتماعی تبدیل کرده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003HCp

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ویروس کرونا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان