Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران ضمن تشریح مکانیزم انتخاب کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ اشخاصی که حائز دو سوم آرای اعضای مجمع ملی شوند، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه  به عنوان نامزدهای نهایی معرفی جبهه اصلاحات معرفی می‌شوند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم،‌ آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران درباره مکانیزم اصلاح طلبان برای رسیدن به گزینه نهایی ریاست جمهوری گفت: بنای ما این است که به شکل ایجابی در معرفی کاندیداهای خود تلاش کنیم و علیه هیچ یک از کاندیدای منتسب به جریان اصلاحات صحبت نکنیم تا زمانی که با سازوکاری که تعریف شده به کاندیداهای نهایی جبهه اصلاحات برسیم تا در نهایت از میان این کاندیدای معرفی شده حمایت صورت گیرد تا هر یک از این کاندیداها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در جلسه امروز سازوکار عینی برای رسیدن به کاندیدای اجماعی را به تصویب رساندیم. بر اساس این مصوبه قرار شد تا 11 اردیبهشت اعضا پیشنهادات خود را در رابطه با  کاندیدای مورد حمایت خود به دبیرخانه جبهه اصلاحات ارائه کنند. قرار شد در جلسه مورخ  12 اردیبهشت ماه از میان کاندیدایی که نامشان به دبیرخانه رسیده است،‌ افرادی که از سوی حداقل 10 نفر از اعضای مجمع ملی پیشنهاد شدند، مورد رای گیری قرار گیرند و کسانی که حائز یک سوم ‌‌آرا  باشند در جلسات بعدی  مجمع ملی که در فاصله روزهای دوشنبه 13 اردیبهشت تا 18 اردیبشهت برگزار می‌شود، رای گیری صورت گرفته شود. 

منصوری گفت: کسانی که در نهایت حائز دو سوم آرای اعضای مجمع ملی شدند، در تاریخ 21 اردیبهشت ماه  به عنوان نامزدهای نهایی معرفی جبهه اصلاحات معرفی می‌شوند.

نگرانی اصلاح‌طلبان از تک‌روی کارگزاران/ پازوکی: نباید دوباره یکی مثل روحانی را به ما تحمیل کنندمرزبندی پررنگ کارگزاران با تندروها: تاج‌زاده به‌دنبال انشعاب در جریان اصلاحات است!

وی در پاسخ به این سوال که کسانی که ابراز تمایل به کاندیداتوری نکرده‌اند ولی اسم آنها در مجمع ملی از سوی تعدادی از اعضای مجمع  مطرح شده، تکلیف‌شان چه می‌شود؟ خاطرنشان کرد: هرکس که حداقل 10 نفر از اعضا نام او را مطرح کرده باشند فارغ از اینکه اعلام کاندیداتوری کرده باشد یا نه، مورد بررسی اعضای جبهه قرار می‌گیرد.

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران همچنین در پاسخ به این سوال که  اشخاصی که حائز یک سوم آرا شده است ولی دعوت جبهه اصلاحات را در ادامه نپذیرند آیا در مراحل بعدی نیز نام آنها مطرح و مورد بررسی قرار خواهند گرفت؟ تصریح کرد: برای مرحله‌ای که رای‌گیری با حدنصاب دو سوم آرا است حتما افرادی که نامشان در دور اول مطرح شده، باید تا آغاز مرحله نهایی بررسی‌ها  کاندیداتوری خود را اعلام کرده باشند. 

وی تاکید کرد: همه کسانی که به عنوان کاندیدا مطرح هستند، اگر می‌خواهند به عنوان یکی از کاندیداهای اصلاح‌طلب مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران قرار گیرد، حتما باید توسط حداقل 10 نفر از اعضای جبهه مورد حمایت قرار گیرند و اینطور نیست که صرفاً اشخاص با معرفی خود به عنوان یک چهره منتسب به  جریان اصلاحات در مکانیزم بررسی جبهه اصلاحات قرار گیرند.  

منصوری خاطرنشان کرد: در مرحله سوم بررسی برنامه کاندیداها،‌ اشخاص مطرح شده حتما باید در جلسه مجمع ملی حضور پیدا کنند  و از برنامه‌های خود دفاع کنند و  به پرسش اعضای مجمع پاسخ بدهند و بعد از آن رای‌گیری در رابطه با این اشخاص صورت می‌گیرد. 

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت:‌ اگر در نهایت بیش از یک نامزد حائز دو سوم آرای اعضای مجمع عمومی قرار گیرند، گزینه نهایی جبهه اصلاحات ایران براساس نتایج نظرسنجی که پس از مناظرات انتخاباتی، انجام می‌شود، انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات 1400 احزاب اصلاح طلب انتخابات 1400 احزاب اصلاح طلب سخنگوی جبهه اصلاحات جبهه اصلاحات ایران اصلاح طلبان اعضای مجمع قرار گیرند رای گیری مجمع ملی دو سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امناء) از نهایی شدن لیست این ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید نظام الدین موسوی دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) در گفت‌وگویی از نهایی شدن لیست این ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد.

وی گفت: از ۳۰ نامزد ائتلاف امنا در دور اول انتخابات ۷ نفر انتخاب و۱۵ نفر نفر نیز به دور دوم راه پیدا کردند.

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) افزود: با تصویب شورای مرکزی ائتلاف تمامی ۱۵ نامزد راه یافته فهرست ائتلاف به دور دوم، در این مرحله نیز در لیست امنا قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه آقای مهدی شریفیان در اطلاعیه ای رسماً اعلام کرد که خود را متعهد به رویکردهای ائتلاف امنا در مجلس آینده می‌داند، با تصویب شورای مرکزی حضور وی به عنوان نفر شانزدهم فهرست امنا در دور دوم قطعی شد.

موسوی در ادامه اسامی کامل ۱۶ نفر ائتلاف انتخاباتی امنا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- سید نظام الدین موسوی

۲- احمد نادری

۳- ابراهیم عزیزی

۴- پیمان فلسفی

۵- سمیه رفیعی

۶- ابوالفضل ظهره وند

۷- محمد سراج

۸- ابوالقاسم جراره

۹- زینب قیصری

۱۰- ریحانه اخلاقی

۱۱- صالح اسکندری

۱۲- سید مرتضی محمودی

۱۳- بیژن نوباوه وطن

۱۴- حسین صمصامی

۱۵- مجتبی رحماندوست

۱۶- مهدی شریفیان

کد خبر 750269

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • سونامی لیست های انتخاباتی /خانه انقلاب هم کاندیداهایش را معرفی کرد +اسامی
  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی