Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: نگران شیوع کرونای هندی در کشور هستیم چرا که این نوع ویروس بسیار مخوف است.

به گزارش مشرق، سعید نمکی عصر یکشنبه در حاشیه سفر به کاشان با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور اجازه ندادیم که بیماری از نظر کمبود اکسیژن دچار مشکل شود، اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی از نظر تأمین تجهیزات درمان بیماران کرونایی در کشور انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی در داخل کشورهای عزت و سربلندی کشور را ندارند، ابراز داشت: این دسته از افراد تمام تلاش خود را می‌کنند با ایجاد تشکیک فعالیت‌های انجام شده در مدیریت بیماری کرونا را زیر سوال ببرند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان اجازه ندادیم طی ۱۵ ماه گذشته حتی یک بیمار کرونایی و یا غیرکرونایی سرگردان در پشت درب بیمارستان‌ها باشد، تصریح کرد: در اوج مبارزه با بیماری کرونا در کشور عده‌ای با هجمه قصد بی ارزش کردن زحمات کادر بهداشتی و درمانی را داشتند که این نشان از مظلومیت مدافعان سلامت است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بسیار سخت و طاقت فرسا بود، خاطرنشان کرد: اما امروز دانش و تجربه مدافعان سلامت در مراقبت از بیماران کرونایی کاملاً با روزهای نخست شیوع این ویروس متفاوت است و امروز بیمارستان‌های ما کاملاً بر بیماری سوار هستند.

۳۰۰۰ تخت آی سی یو در سال ۹۹ در کشور اضافه شد

نمکی با بیان اینکه ما در سال گذشته در اوج تحریم‌ها حدود سه هزار تخت ICU به مجموعه تخت‌های درمانی کشور اضافه کردیم، بیان داشت: در حال حاضر نیز به دنبال اضافه کردن بیش از ۱۳ هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز گرفتار موج چهارم شیوع ویروس کرونا هستیم، ادامه داد: متأسفانه برای نوروز زورمان به جایی نرسید و نتوانستیم از سفرها جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در پیک‌های قبلی کرونا حداکثر ۲۳ هزار و ۵۰۰ تخت ما اشغال می‌شد، افزود: اما حالا در شرایطی که حتی در برخی از استان‌ها هنوز به پیک نرسیده‌ایم حدود ۴۷ هزار بستری داریم.

تبدیل اتاق‌های عمل به بخش مراقبت‌های ویژه

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرها اتاق‌های عمل را به بخش مراقبت‌های ویژه تبدیل کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر در پیک بستری بیماران کرونایی قرار داریم.

نمکی با اشاره به اینکه احتمال می‌دهیم طی روزهای آینده شاهد افزایش مرگ و میر بیماران کرونایی باشیم، گفت: امیدواریم مرگ و میرها چهار رقمی نشود و ما همه تلاش خود را می‌کنیم که این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه نگرانی اصلی ما امروز در شیوع ویروس هندی کرونا است، تاکید کرد: ویروس هندی بسیار مخوف است و باید برای هر پیشامدی خود را آماده کنیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا سعید نمکی شیوع کرونا ویروس کرونا مشرق بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت