Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه باید فرهنگ زکات به گونه‌ای در جامعه آموزش داده شود که مردم خود اقدام به پرداخت زکات کنند، گفت: باید در خصوص برداشت خرما نیز زکات گرفته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در جلسه شورای زکات استان خوزستان که امروز (۵ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: برای جمع‌آوری زکات و تشویق مردم به این امر مهم باید فرهنگ‌سازی شود و در این راه باید از نهادهای فرهنگی کمک گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از کمیته امام خمینی (ره) خوزستان، وی افزود: فرهنگ پرداخت زکات باید از دوران مدرسه آموزش داده شود تا این فرهنگ در جامعه ترویج یابد.

موسوی‌فرد تصریح کرد: باید فرهنگ زکات به گونه‌ای در جامعه آموزش داده شود که مردم خود اقدام به پرداخت زکات کنند.

وی افزود: اگر اقداماتی که با پرداخت زکات انجام می‌شود، شفاف‌سازی شود مردم به پرداخت زکات ترغیب و تشویق می‌شوند. باید تلاش شود هر چه بیشتر از ظرفیت استان برای امر زکات استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه اولویت نخست در امر زکات توجه و کمک‌ به محرومان است، گفت: باید در خصوص برداشت خرما نیز زکات گرفته شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده زکات جمع‌آوری شده به محرومان تعلق دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت زکات برای توانمندسازی قشر محروم جامعه استفاده کرد تا به ایجاد اشتغال و درآمد منجر شود.

خوزستانی‌ها سال گذشته ۴۹ میلیارد تومان زکات دادند

به گزارش ایسنا، جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد خوزستان نیز در این جلسه با اعلام تحقق برنامه‌های حوزه زکات، گفت: در سال گذشته ۴۹ میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در استان جمع‌آوری‌شده است.

وی ظرفیت استان خوزستان در بخش زکات را خوب توصیف کرد و افزود: در سطح استان خوزستان کمیته زکات با همراهی نماینده ولی فقیه در استان و مودیان زکات کمیته امداد برای دریافت زکات وجود دارد.

شیبه با اشاره به توسعه و ترویج فرهنگ زکات با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی، تصریح کرد: میزان زکات جمع‌آوری‌شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد یافته است.

وی با اعلام اینکه نیازمندان و مددجویان از برکات زکات بهره‌مند شده‌اند، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در زمینه توانمندسازی و حمایت از نیازمندان و در سرفصل‌هایی چون تهیه جهیزیه برای جوانان، تامین مسکن، تحصیل دانش‌آموزان، ایجاد اشتغال و درمان بیماران مددجو هزینه شده است.

دبیر شورای زکات خوزستان گفت: زکات جمع آوری شده در استان برای تأمین هزینه جهیزیه، ساخت و تعمیر منزل محرومان، تامین معیشت و هزینه درمان نیازمندان صرف شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان به سرفصل‌های هزینه‌کرد زکات در سال جاری اشاره کرد و افزود: زکات جمع‌آوری‌شده برای درمان بیماران صعب‌العلاج، ازدواج، تأمین مسکن، آزادی زندانیان و تحصیل هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد از کل زکات دریافتی به منظور رفع مشکلات نیازمندان و ۱۰ درصد آن برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

شیبه با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه برای رفع نیازهای همان منطقه هزینه می‌شود، افزود: از مجموع زکات دریافتی، ۹۰ درصد برای نیازمندان و ۱۰ درصد نیز برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی گفت: توسعه سنت حسنه زکات فرهنگ انفاق و نیکوکاری در اسلام است که از راهکارهای اساسی در محرومیت‌زدایی به شمار می‌رود. تبلیغ فرهنگ زکات و اطلاع‌رسانی درست و به موقع توسط مبلغان و امامان جمعه و همچنین مشارکت مردم در پرداخت زکات، می‌تواند موجب ارتقاء سطح زندگی محرومان جامعه شود.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با تأکید بر تعامل موثر حوزه علمیه، امامان جمعه، روحانیون و مبلغان با شورای زکات استان با هدف ترویج فرهنگ زکات، گفت: برگزاری نشست با کشاورزان قبل از فصل برداشت، تدوین برنامه‌های اعتقادی در حوزه زکات و همکاری صداوسیما و جهاد کشاورزی می‌تواند پرداخت زکات در جامعه را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کمیته امداد امام خمینی زکات زکات جمع آوری شده استان خوزستان پرداخت زکات کمیته امداد فرهنگ زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها