Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گز‌ارش خبرنگار اقتصادی خبرگز‌اری فارس روز چهارم اردیبهشت بود که فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی، درباره ویروس کرونای جهش یافته هندی، هرگونه تردد مستقیم یا غیر مستقیم مسافر و کالا با این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

د‌ر این راستا روز گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌‌وگو با فارس از ابلاغ نامه‌‌ای برای لغو پروازها بین ایران و هندوستان و ایران و پاکستان خبر داد و در عین حال گفت که پرواز برنامه‌ای به هند نداریم و فقط هر ۲ ماه یک بار پرواز به هندوستان بابت بازگشت ایرانیان مقیم آنجا، دانشجویان و غیره انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌طبق اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ساعت صفر امروز پنجم اردیبهشت، پروازها بین ایران و هندوستان و ایران و پاکستان به دلیل شیوع کرونای هندی تعلیق شد.

البته محمدحسن ذیبخش تأکید کرد که پذیرش مسافر کانکشن از کشورهای مذکور نیز ممنوع خواهد بود یعنی اگر مسافری از‌ هند‌وستان خارج شده باشد و سپس از‌ طریق ترکیه یا دوبی قصد سفر به ایران را داشته باشد، از پذیرش وی جلوگیری می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر محدودیت پروازی به ۴۱ کشور وجود دارد، ‌پرواز از مبدأ و مقصد کشورهایی که در فهرست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

طبق گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است،ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت امور خارجه ایران در کشورهای مبدأ دارای اعتبار است.

در این راستا امروز برخی کاربران فارس اعلام کردند که با وجود آنکه انجام پرواز‌ها به هند ممنوع است، اما فروش بلیت در این مسیر انجام می‌شود.

یکی دیگر از کاربران فارس در این‌باره به نقل از یک‌ اپراتور‌ آژانس‌های هواپیمایی گفته است: ما همچنان فروش بلیت پرواز به مقصد دهلی را داریم و فقط باید تست pcr داشته باشید.‌

 

 

* فروش بلیت از سوی برخی آژانس‌‌ها رزروی است

در این باره سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوی می‌گوید‌:‌ در حال حاضر هیچ پروازی به هندوستان و پاکستان نداریم، از آن طرف هم از مبادی هند و پاکستان هیچ پروازی به فرودگاه امام خمینی (ره) انجام نمی‌شود.

به گفته محمدحسن ذیبخش اگر فروش بلیت آژانسی هم در این مسیر وجود داشته باشد، منافاتی با موضوعی که اعلام کردیم ندارد (توقف پرواز‌ها به هند و پاکستان) ندارد، چون بلیت روز فروخته نمی‌شود بلکه بلیت رزروی است. 

وی به فارس می‌گوید: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی و حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی‌ رسما اعلام می‌کند که ما هیچ پروازی به هند و پاکستان نداریم و از کشورهای هند و پاکستان هم پروازی به ایران نداریم.

* صدور اطلاعیه هوانوردی به شرکت‌‌های هواپیمایی بابت عدم پذیرش گذرنامه‌‌های دارای مهر هندوستان

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری حال اگر در مسیر کانکشنی مسافرانی از طریق دبی یا ترکیه قصد سفر به کشورهای هند و پاکستان را دارند، صاحب اختیارند و هیچ مشکلی نیست، اما در زمان بازگشت اجازه ورود به کشور را ندارند و اگر در گذرنامه آنها مهر کشور هند درج شده باشد، طبق اطلاعیه هوانوردی که به شرکت‌های هواپیمایی داده‌ایم، فروش بلیت به این مسافران انجام نمی‌شود و اجازه ورود به ایران را ندارند. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: پس در بحث مسیر رفت، ما که پرواز به هند نداریم و به صورت کانکشنی هم مشکلی وجود ندارد و مسافران می‌توانند از طریق ترکیه یا دبی به برزیل، هند، آفریقای جنوبی و یا هر کشوری که ما به دلیل شیوع کرونا ممنوع اعلام کرده‌ایم، سفر کنند، اما در بازگشت هیچ امکانی برای ورود به کشور ندارند.

وی تأکید کرد: ما پرواز مستقیم به هند و پاکستان نداریم، حالا عده‌ای اگر قصد سفر به هند و پاکستان را دارند می‌توانند به صورت کانکشنی سفر کنند ولی امکان بازگشت به کشور را ندارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پروازهای هند لغو پروازهای هند سخنگوی سازمان هواپیمایی گذرنامه هند ممنوعیت ورود به ایران سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هند و پاکستان ورود به کشور فروش بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در ادامه دیدارها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود در گامبیا در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت این کشور ، با « فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و رایزنی کرد .

در این دیدار  طرفین با تاکید بر این که مناسبات دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را مهم ارزیابی کردند. 

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تشریح مواضع اصولی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بعد از اقدام تروریستی این رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق و پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح ایران علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که در حمله موشکی به سفارت ایران در دمشق مورد استفاده قرار گرفت، بر حمایت کشورمان از هرگونه توافقی که ضامن حقوق مردم فلسطین باشد تاکید کرد.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما معتقدیم فلسطینیان خود باید در مورد سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحرک اخیر آمریکا در منطقه گفت: سوابق تاریخی و تجربه ما نشانگر تکرار بدعهدی آمریکا است و آنها به هیچ پیمان و وعده ای وفادار نیستند. 

امیرعبداللهیان با اشاره به ضرورت تلاش های مشترک برای توقف جنگ در غزه در راستای منافع مردم فلسطین و کشورهای منطقه افزود: معتقدیم بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف جنگ به نفع همه کشورهای منطقه است.

امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و مشورت و تعامل مستمر بین وزرای خارجه دو کشور در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی خاطر نشان کرد: مهم این است که اراده لازم نزد رهبران دو کشور برای توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور وجود دارد.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: فعال سازی روابط اقتصادی و فرهنگی و مردمی از جمله مسائل اساسی است که موجب تقویت بیش از پیش روابط در راستای منافع دو کشور می شود.

وی ازسرگیری حج عمره و آثار مثبت آن در میان مردم دوکشور را از آن جمله توصیف کرد.

فیصل بن فرحان دیدگاه‌های کشورش را در مورد تحولات منطقه تشریح کرد و بر اهتمام ویژه این کشور به احقاق حقوق مردم فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین، تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که توقف جنگ در این مرحله در غزه محقق شود و افزود: توقف جنگ را به نفع مردم فلسطین و شروع ارسال کمک های انسانی به غزه می دانیم. 

فیصل بن فرحان استمرار تعامل بین دو کشور ایران و عربستان را برای مقابله با طرح های جنگ طلبانه نتانیاهو در منطقه ضروری دانست.

وزیر خارجه عربستان همچنین به موضع کشورش در محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق بعنوان مکانی دیپلماتیک اشاره و خاطر نشان کرد: چنین حمله ای به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • پیام ده‌روسی به لورکوزن: به کامبک اعتقاد داریم
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند