Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شمار موارد عفونت کرونا در هند در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۴۹۶۹۱ مورد رسید و برای چهارمین روز پیاپی رکوردشکنی کرد. بیمارستان‌ها در دهلی نو، پایتخت هند و سراسر این کشور پس از پایان یافتن ذخایر اکسیژن پزشکی و پر شدن همه تخت‌هایشان بیماران را جواب می‌کنند.

مودی در سخنرانی رادیویی‌اش گفت: «ما به خودمان مطمئن بودیم، روحیه ما پس از مهار موفقیت آمیز موج اول بالا رفته بود، اما این طوفان کشور را تکان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دولت به خاطر برداشتن زودهنگام محدودیت‌ها در ابتدای امسال و اجازه دادن به گردهمایی‌های بزرگ مذهبی و سیاسی در هنگامی که شمار موارد روزانه عفونت به زیر ۱۰۰۰۰ مورد رسیده بود و نداشتن طرحی برای تقویت نظام مراقبت بهداشتی برای بحران‌های بعدی با موجی از انتقادات روبرو شده است.

یک بیمار مبتلا به کرونا در خارج بخش اورژانس بیمارستانی در دهلی نو هجوم بیماران به بیمارستان‌ها

بیمارستان‌ها و پزشکان هشدار می‌دهند که نمی‌توانندن از پس هجوم بیماران برآیند.

خیابان‌ها در بیرون یک معبد سیک‌ها در شهر قاضی‌آباد در حاشیه دهلی نو به شکل بخش اورژانس بیمارستان درآمده بود و ماشین‌ها پر از بیماران دچار تنگی نفسی بود که برای گرفتن اکسیژن به این محل آمده بودند.

در جاهای دیگر از پایتخت، مردم با برانکاردهای حامل بیماران و کپسول‌های اکسیژن بیرون از بیمارستان‌ها صف کشیده‌ بودند و عاجزانه از مقامات می‌خواستنند بیمارانشان را راه دهند.

وزیر اعظم دهلی نو تعطیلی عمومی در پایتخت را که روز دوشنبه پایان می‌یافت، برای یک هفته دیگر تمدید کرد. کووید-۱۹ هر چهار دقیقه یک نفر را در این شهر می‌کشد.

متخصصان همه‌گیرشناسی و ویروس‌شناسان می‌گویند گونه‌های واگیرتر ویروس کرونا از جمله گونه‌ هندی آن (با نام رسمی B.1.6.1.7) این اوج‌گیری شیوع را تشدید کرده‌اند.

پزشکان در انستیتوی علوم پزشکی All India در دهلی نو دریافته‌اند که در حال حاضر یک بیمار در هر ۱۰ تماس  تا ۹ مورد ویروس را به دیگران منتقل می‌کند، در حالیکه این رقم در سال گذشته حداکثر ۴ مورد بود.

مرگ‌ها چند برابر شده‌اند

هند با جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری‌اش تا به حال ۱۶.۹۶ میلیون مورد عفونت کرونا و ۱۹۲۳۱۱ مورد مرگ ناشی از آن گزارش کرده است. وزارت بهداشت هند روز یکشنبه اعلام کرد ۲۷۶۷ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور به علت کرونا درگذشته‌اند.

فقط در ماه گذشته در هند، شمار موارد روزانه عفونت تا ۸ برابر و شمار موارد مرگ ۱۰ برابر شده است. کارشناسان بهداشتی می‌گویند شمار مرگ‌ها ناشی از کرونا در هند احتمالا بسیار بالاتر از ارقام رسمی است.

انتقاد از آمریکا بالا می‌گیرد

هم‌زمان موج انتقادات از آمریکا در هند بالا گرفته است، چرا که آمریکا با فعال کردن «لایحه تولید دفاعی» بر صادرات مواد خام مربوط به واکسن‌ها از این کشور کنترل اعمال کرده است.

«انستیتو سرم هند» (SII)، بزرگترین سازنده واکسن در جهان، این ماه از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا منع صادرات مواد خام واکسن از این کشور لغو کند تا امکان افزایش تولید واکسن آسترازنکا در هند فراهم شود.

همچنین راجا کیرشنامورتی، نماینده هندی‌تبار کنگره آمریکا از دولت بایدن خواست تا واکسن‌های کرونا مصرف‌نشده در آمریکا را به هند بفرستد.

کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه هم برای کمک‌رسانی به هند اعلام آمادگی کرده‌اند.

سوزندان اجساد فوت‌شدگان به علت کرونا در یک محل مرده‌سوزی در دهلی نو موج دوم کرونا هنوز به اوجش نرسیده است

روزنامه «ایندین اکسپرس» به نقل از منابع داخلی دولت هند نوشت که انتظار می‌رود موج دوم شیوع کرونا در این کشور در میانه ماه مه (اواخر اردیبهشت)‌ به اوج خود برسد و شمار موارد روزانه عفونت به نیم میلیون مورد در روز بالغ شود.

به نوشته این روزنامه وی کی پل، رئیس کارگروه کووید-۱۹ در هند در ملاقاتی با نخست‌وزیر مودی و سروزیران ایالتی با اعلام این موضوع گفته است که زیرساخت بهداشتی- درمانی در ایالت‌های پرجمعیت هند نمی‌تواند از پس این موج کرونا برآید.

کد خبر 597365 برچسب‌ها كروناويروس هند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس هند بیمارستان ها شمار موارد دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال مادرید اجازه نداد آب خوش از گلوی بایرن مونیخ پایین برود

 در آغاز مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (سه‌شنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و رئال مادرید به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت.

گل نخست بازی در دقیقه ۲۴ روی پاس دقیق و تماشایی تونی کروس برای وینیسیوس جونیور و توسط وینگر برزیلی رئال مادرید به ثبت رسید و همین گل پیروزی میهمان اسپانیایی در پایان نیمه نخست را به همراه داشت. در نیمه دوم، اما بایرن مونیخ شروعی امیدوارکننده و بهتر داشت و در عرض چهار دقیقه نه تنها گل خورده را جبران کرد، بلکه گل دوم را هم زد و از حریفش پیش افتاد.

گل نخست به شیوه‌ای زیبا توسط لروی سانه در دقیقه ۵۳ به ثمر رسید، زمانی که بال آلمان در حرکتی از سمت راست به سبک آرین روبن ستاره سابق باواریایی‌ها به سمت چپ رفت و با ضربه‌ای زیبا دروازه آندری لونین را باز کرد. پس از او جمال موسیالا پیشروی خطرناکی به محوطه جریمه حریف داشت که با خطا لوکاس واسکز و اعلام یک پنالتی به سود بایرن مونیخ همراه شد، پنالتی که هری کین آن را به گل دوم تیمش تبدیل کرد. بایرن مونیخ، اما قدر برتری اش را ندانست و با تقدیم یک پنالتی به حریف که حاصل خطای کیم مین جائه روی رودریگو بود، سبب شد که وینیسیوس جونیور در دقیقه ۸۳ دبل کند.

تساوی در خانه کار بایرن مونیخ را برای صعود سخت کرد، چرا که اکنون این تیم تنها با کسب پیروزی در بازی برگشت در مادرید (چه در وقت‌های عادی، اضافه یا ضربات پنالتی) می‌تواند به مرحله بعدی برود.

در دومین بازی دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دیگر نماینده آلمان، بوروسیا دورتموند میزبان پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • پیروزی هوادار مقابل صنعت نفت در ۴۵ دقیقه نخست
  • ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا
  • نخست‌وزیر جدید هائیتی منصوب شد
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • رئال مادرید اجازه نداد آب خوش از گلوی بایرن مونیخ پایین برود
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن