Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@12:39:24 GMT

ضرورت بهره گیری از ظرفیت وقف برای توسعه فرهنگ قرآنی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۸۲۷۳

ضرورت بهره گیری از ظرفیت وقف برای توسعه فرهنگ قرآنی

ایسنا/سمنان استاندار سمنان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت موقوفات برای توسعه فرهنگ قرآنی تاکید کرد و گفت: حال جامعه ما با تمسّک به آیات قرآن کریم و بهره‌گیری از رهنمود های پیامبر (ص) و ائمه اطهار( ع) خوب می شود.

 علیرضا آشناگر در نشست ویدئو کنفرانسی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: در ماه مبارک رمضان ارائه برنامه قرآنی و تدوین سند چشم انداز برنامه های قرآنی یک حُسن است و از تدبیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در تدوین این سند نهایت قدردانی را دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی و آحاد جامعه ، توسعه مسائل قرآنی را جزء برنامه های خود بدانند و جدی آن را ارائه دهند.
استاندار سمنان با بیان اینکه اگر جامعه پاک و سالم و مردمی با حال خوب می خواهیم ، راهی نداریم جزء تمسّک به قرآن کریم ، گفت: الحمدالله جامعه ما و استان سمنان استان قرآنی است و بعضی از شهرستان های استان با حضور روحانیون معظم، کانون ترویج فرهنگ قرآنی شده است.
آشناگر با اشاره به اینکه سند چشم انداز برنامه های قرآنی نقشه راه دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ قرآنی است، تصریح کرد: در مجامع عملی و دانشگاهی، برای پرورش فعالان قرآنی اهمیت بسیار بالایی قائل شویم.
وی تصریح کرد: دانشگاه ها در فعالیت های قرآنی و هم در فعالیت های ادبی و دینی ار ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده کنند.
آشناگر با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی تجربه اندوزی و الگو برداری نمائیم، گفت: جامعه ما تشنه فرهنگ ناب معارف قرآنی است.
وی افزود: سند برنامه راهبردی ترویج قرآن کریم بسیار خوب است به شرطی که در دستگاه های اجرایی آن را به عنوان برکت کار عملیاتی نماییم و این سند در کتابخانه ها خاک نخورد.
استاندار سمنان با بیان اینکه ترویج عترت قرآنی در بین اقشار جامعه افزایش یابد، گفت: نهادهای مختلفی داریم که مسئولیت قرآنی را عهده دار هستند که باید پای کار باشند.
وی گفت: یکی از کارهای خوب در ترویج فرهنگ قرآنی، باز تعریف مشارکت های عمومی و توانمند سازی سازمان های مردم نهاد است .
استاندار سمنان تصریح کرد: از ظرفیت وقف برای توسعه فرهنگ ناب قرآنی استفاده شود و روحانیون عزیز از این بضاعت استفاده کنند.
آشناگر خاطرنشان کرد: یکی از برجستگی های فعالیت قرآنی در کشور، توانمندسازی در تفسیر است و تفسیر قرآن بضاعت خوبی در جامعه اسلامی است که باید به زبان ساده مباحث قرآنی مطرح شود.
استاندار سمنان گفت: فرآورده های قرآنی در فضای مجازی نشر داده شود و اینترنت و فضای مجازی بستر خوبی برای آموزش معارف دینی و قرآنی به کودکان و نوجوانان است

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استاندار سمنان قرآن کريم وقف برای توسعه فرهنگ استاندار سمنان فرهنگ قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان عمرانی ادوار وزارت کشور برگزار شد

اولین نشست هم‌اندیشی معاونین عمرانی وزارت کشور از ابتدای انقلاب با عنوان ۴۵ سال خدمت ماندگار در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در اولین نشست هم‌اندیشی معاونین عمرانی وزارت کشور که با عنوان ۴۵ سال خدمت ماندگار در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه با هدف فراهم کردن فرصتی جهت تبادل نظر و تجربیات ایشان در راستای بهبود کارایی و کیفیت پروژه‌های عمرانی و توسعه نظام شهری و روستایی کشور برگزار شد.

وی گفت: در این نشست صمیمی که با حضور وزیر محترم کشور، معاونین محترم عمرانی سابق و مدیران حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور برگزار شد، هر یک از معاونین ضمن بیان اهم تجارب خود پرداخته و مهمترین موضوعات مرتبط با پروژه‌های عمرانی مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: ضرورت تقویت نقش و جایگاه مهم حوزه معاونت عمرانی با هدف کارایی بهتر جهت تحقق مأموریت‌های سازمانی و هماهنگی بین بخشی مورد تاکید قرار گفت تا توسعه پایدار شهری و روستایی در سطح کشور هر چه بیشتر به منصه ظهور برسد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: ضرورت توجه به بحث مدیریت دانش و بهره‌گیری از ظرفیت مشورتی معاونین عمرانی سابق در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی عمرانی در کشور و توجه به مقوله آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و انتصاب مدیران و شهرداران بر اساس تخصص و طی دوره‌های آموزش مدیریتی مربوطه از دیگر تأکیدات معاونین عمرانی ادوار در جلسه مذکور بود.

وی خاطرنشان کرد: لزوم تاکید و پیگیری مقوله درآمدزایی پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با هدف جلوگیری از تراکم فروشی، همگام با ایجاد بانک اطلاعاتی هوشمند با هدف جلوگیری از توزیع نامتوازن و ناعادلانه تسهیلات به استان‌ها از دیگر موارد مورد بحث مدیران سابق حوزه عمرانی وزارت کشور بود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان ضرورت حذف قوانین و مقررات زائد و بازنگری در قوانین حوزه شوراها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جلسه گفت: معاونین عمرانی سابق بر ضرورت توجه به بررسی همه جانبه و دقیق و کارشناسانه بخشنامه‌های ابلاغی حوزه معاونت عمرانی تاکید داشتند.

کد خبر 751806

دیگر خبرها

  • نشست معاونان عمرانی ادوار وزارت کشور برگزار شد
  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است