Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماه رمضان به وحدت و همگرایی حول محور دین، انقلاب و ارزش ها کمک می کند، گفت: مانع اصلی سر راه وحدت منافع شخصی است.

خبرگزاری شبستان – سیاسی- مریم رضازاده: ماه رمضان ماه خودشناسی و خداشناسی است. این ماه فرصت مناسبی برای تامل انسان در رفتار و افکار خود، بازنگری در اعمال و خودسازی نفس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله ای که مواره مورد تاکید بوده است بحث رعایت مسایل اخلاقی در کنار روزه داری است. رعایت اخلاق سیاسی و اجتماعی و پرهیز از دروغ، تهمت و افترا و همچنین مسایلی که باعث ایجاد اختلاف در جامعه می شود از جمله مواردی است که باید مسلمانان در کنار روزه داری آنها را مورد دقت قرار دهند. در ذیل گفت و گویی با عباس گودرزی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی و نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی داشتیم که متن آن آمده است.

 

تا چه اندازه باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای تبیین اخلاق سیاسی استفاده شود؟

امام خمینی می فرمایند خدا نکند دنیا به کسی رو بیاورد که خودش را نشناخته باشد. انسان تا خودسازی نکرده باشد و رابطه خودش و خدایش را نتواند اصلاح کند, طبعا در ارتباط خودش با افراد و جریان ها و جامعه و حکومت ارتباط مثبت و موثری و منتهی به خیری نخواهد داشت لذا این ماه یک فرصت است.

 

ما به عنوان مسئولان گاهی این قدر خودمان را درگیر می کنیم که فراموش می کنیم امر خودسازی را انجام دهیم، گرچه گرفتاری مسئولان برای خلق و حل مشکلات شان خوب هم هست. آیت الله فاضل در جایی می فرمایند مسئولان به جای مستحب کار مردم را راه بیندازند. خدمت به خلق کنید و فردای قیامت اگر گفتند چه کسی گفته است بگویید فاضل گفته است. این موضوع نشان می دهد خدمت به خلق از چه شان و جایگاهی برخوردار است. واقعیت مسئله این است که ما مسئولان باید حواس مان باشد چون در معرض هستیم مسئولیت مان سنگین است لذا باید خودسازی مان نیز بیشتر باشد.

 

خودمان در ارتباط با نسبت مان با خدای متعال باید توجه کنیم چون اگر غفلت کنیم ممکن است با توجه به اینکه در معرض هستیم زمین بخوریم. ماه رمضان فرصت مناسبی است که هر کس بامش بیشتر برفش بیشتر را در اختیار ما قرار می دهد لذا مسئولیت هایمان در جامعه بیشتر است؛ بنابراین می طلبد در ماه مبارک رمضان مقداری بین خودمان و خدای خودمان محاسبه کنیم که آیا مواضع، تصمیمات و اقدامات مان در جهت منافع شخص، گروه و حزب و یا باند مشخصی بوده است و یا به دنبال خدمت به خلق و تقویت اصول و مبانی انقلاب بوده ایم. انقلاب ثمره رنج امام و خون شهداست لذا ما باید قدری بیشتر بیندیشیم که رفتار و عملکرد ما و گفتار ما چقدر می تواند مقوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سبب خیر برای جامعه باشد.

 

از خدا می خواهیم که ما را هدایت کند، همه ما هوای نفس داریم، پایمان روی پوست موز است و هر لحظه امکان لیز خوردمان وجود دارد. ماه رمضان فرصت مناسبی است که اندوخته و ره توشه ای برداریم برای طول سال جهت خدمت به مردم.

 

در شرایط فعلی کشور نیاز به وحدت و همگرایی مسئولان، احزاب و گروه ها دارد. تا چه اندازه باید از فرصت این ماه برای وحدت و همگرایی استفاده شود؟

اساسا ماه رمضان خودش به وحدت و همگرایی حول محور دین، انقلاب و ارزش ها کمک می کند و هر میزانی که ما پالایش شویم، از زشتی ها و پلشتی ها پالایش می شویم خود به خود به سمت حق و حقیقت رغبت بیشتری پیدا می کنیم. وحدت باید حول محور دین، انقلاب، تقویت انقلاب و حل مشکلات مردم باشد.

 

چیزی که مانع اصلی وحدت است، منافع شخصی است و ریشه این حب دنیا و هوای نفس است. ماه رمضان فرصتی است که فرد به درون خودش بپردازد و به هر میزانی که ما بتوانیم به ذات مقدس الهی تقرب پیدا کینم به همان میزان روح تسلیم در برابر حق و حقیقت احیا می شود و همه می توانند به وحدت و انسجام و همدلی کمک کنند. مقام معظم رهبری همواره مسئولان را به همدلی و وحدت و پرهیز از نفاق دعوت کرده اند. انسجام برای اثربخشی بیشتر در جهت خدمت بیشتر به مردم باید در جامعه ایجاد شود.

 

تا چه اندازه باید گروه ها، جریان ها و مسئولان کینه ورزی ها را کنار بگذارند و بر محورهای وحدت تاکید کنند؟

ریشه کینه ورزی ها در منافع شخصی و منیت ها است. وقتی ما حب دنیا و هوای نفس داشته باشیم لذا امور اختلافی را پررنگ تر می کنیم. اگر می خواهیم در راستای اصلاح امور و تقویت نظام گام برداریم، باید منیت ها را کنار بگذاریم، نقاط اختلافی را به نکات اشتراکی تبدیل کنیم و در راستای جامعه اصلح گام برداریم.

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: رمضان ماه مبارک رمضان ماه رمضان مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس وحدت و همگرایی حول محور دین ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدار‌های جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیرو‌های انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیرو‌های انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان داد تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • فیلم| دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند