Web Analytics Made Easy - Statcounter

حفیظ‌الله فاضلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته کار و کارگر افزود: این استان دارای ۱۱۰ هزار کارگر است که با خانواده‌های تحت پوشش آنها، ۴۰۰ هزار نفر جمعیت کارگری استان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۸ درصد در بخش خدمات، ۳۴ درصد در بخش صنعت و ۱۸ درصد در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلی با بیان اینکه کارگران بخش خدمات بیشترین تاثیر را از شیوع ویروس کرونا پذیرفته‌اند، تصریح کرد: در حدود ۶ هزار نفر از کارگران این بخش به طور مستقیم تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفتند و برای ماه‌های ابتدایی سال گذشته بیکار شدند اما این موضوع برطرف شد و بخش قابل توجهی از کارگران به کار خود بازگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمارها در حدود ۲ هزار کارگر در حال استفاده از بیمه بیکاری هستند که کارگران بیکار شده ناشی از شیوع کرونا بخشی از این آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

فاضلی، امنیت شغلی را مهمترین دغدغه و خواسته کارگران استان برشمرد و افزود: این موضوع از دغدغه‌های این اداره‌کل نیز به شمار می‌رود و با رونق تولید و تحقق شعار سال می‌توان این مطالبه را به خوبی پاسخ داد که نه تنها خواسته کارگران را محقق می‌کند بلکه در بهبود وضعیت کارفرمایان و بخش خصوصی نیز بسیار موثر است.

وی در خصوص حمایت‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قشر کارگر نیز گفت: تلاش برای پایدار ماندن اشتغال کارگران، اجرای دقیق قانون کار، تنظیم روابط کار، تلاش برای فراهم کردن محیط امن برای کارگران و فراهم کردن امکانات فرهنگی، ورزشی و آموزشی از جمله این اقدامات است.

به گزارش ایرنا، پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال با عنوان هفته کارگر نام‌گذاری شده و این روز (۱۱ اردیبهشت) برابر ماده ۶۳ قانون کار جزو تعطیلات رسمی همه کارگران مشمول قانون کار به شمار می‌رود.

برچسب‌ها کارگر چهارمحال وبختیاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر چهارمحال وبختیاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارگر چهارمحال وبختیاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس

فرمانده سپاه سوادکوه گفت: از جمعیت ۷ هزار نفری کارگر سوادکوه در دوران دفاع مقدس ۳ هزار نفر به جبهه اعزام و هزار و پانصد نفر جانباز شدند و بیش از سی نفر به شهادت رسیدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، سرهنگ جواد پیوند فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سوادکوه در مراسم یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا بویژه شهدای کارگری، گفت: شهرستان سوادکوه از دیرباز شهرستانی کارگری و معدنی بوده و شرکت‌های بزرگ زغال‌سنگ در آن فعالیت می‌کردند، از همین رو تعداد زیادی جمعیت قشر کارگری داشته است.

سرهنگ پیوند با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جمعیت کارگری سوادکوه 7 هزار نفر بوده و جمعیت قابل توجهی از این تعداد در دفاع مقدس حضور یافته بودند، افزود: از این تعداد بیش از 3 هزار نفر برای دفاع مقدس اعزام شده بودند که هزار و 500 نفر از آنها جانباز شدند.

وی یادآور شد: از همین جمعیت ایثارگر کارگری بالغ بر 30 نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سوادکوه گفت: امروز میزبان یادواره شهدای کارگری استان مازندران با محوریت شهدای کارگری سوادکوه هستیم و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا وظیفه‌ای همگانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نصب حدود ۴ هزار علمک جدید گاز در چهارمحال و بختیاری
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی و خدمات‌ رسان در چهارمحال و بختیاری
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد