Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر علی زینی وند  شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی مدیران شهری در خصوص تبدیل بخش ماهان به شهرستان، به پهناور بودن استان کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: استان کرمان گستردگی بسیاری دارد اما تقسیمات کشوری با حساسیت بالا، باید کارشناسی شود و بخش های دارای ظرفیت طی یک فرایند پس از بررسی های لازم به سمت شهرستان شدن، سوق داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ظرفیت های مناسب بخش ماهان اشاره کرد و گفت: بخش ماهان در حوزه های گردشگری، کشاورزی مدرن و شرکت های دانش بنیان  ظرفیت توسعه دارد که می طلبد با ارتقای کمی و کیفی در این حوزه ها زمینه تبدیل این بخش به شهرستان به سرعت انجام شود.

استاندار کرمان به اهمیت محور گردشگری هفت باغ علوی اشاره کرد و افزود: محور هفت باغ به واسطه موقعیت مناسب، ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر و تبدیل شدن به یکی از مناطق پرطرفدار در استان را دارد که لازم است با جذب سرمایه گذاری های کافی، امنیت این منطقه را به صورت کامل پوشش داد تا بتوان از تمام ظرفیت این منطقه استفاده کرد.

 زینی وند ادامه داد: وجود امنیت، شکوفایی اقتصادی را در پی دارد، که امروزه در کنار بهره‌برداری از منابع ارزشمند کشور؛ مقوله‌هایی همانند تولیدات ملی و خودکفایی از دغدغه‌های اصلی صاحب نظران اقتصادی به شمار می‌آیند و متخصصان این حوزه را واداشته تا راهی مناسب برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار بیابند.

استاندار کرمان در خاتمه به لزوم جذب مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری در بخش ماهان به جهت توسعه اشاره کرد و یادآور شد: در کشور ما تولید داخلی و اشتغالزایی برای نیروی انسانی یکی از مهمترین اهداف اقتصادی به شمار می‌آید که باید به صورت جدی در توسعه بخش ماهان مورد توجه قرار گیرد، زیرا وجود بیکاری در کشور علاوه بر ریشه‌کن کردن منابع انسانی؛ آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عمده‌ای به همراه خواهد داشت.

بزرگراه گردشگری هفت باغ علوی با ۲۸ کیلومتر طول، دو شهر تاریخی و زیبای کرمان و ماهان را به یک‌دیگر متصل می‌کند. به لحاظ آب و هوا، استحکام زمین، برخورداری از آب‌های زیرزمینی و همجواری با کوه و دشت از این بزرگراه به‌عنوان «محور گردشگری ملی» یاد می‌کنند و یکی از مکان های دیدنی کرمان به شمار می‌رود. این ممنطقه گردشگری با یکهزار و ۲۹۲ هکتار مساحت، ۷۰۰ هکتار از فضای بزرگراه شامل فضای سبز و بوستان‌ها می‌شود.

برچسب‌ها گردشگری کرمان ایرنا علی زینی وند امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کرمان ایرنا گردشگری کرمان ایرنا علی زینی وند امنیت اخبار کنکور بخش ماهان هفت باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان

علی محمد زنگانه در این نشست، تسریع در فرآیند‌های عملیاتی طرح پتروشیمی گلستان، اتمام عملیات ساخت سد نرماب، تسریع در تکمیل طرح سیکل ترکیبی نیروگاه برق گلستان و رفع موانع تخصیص ارز و گشایش LC، تقاضای تصویب تردد مسافری از مرز اینجه‌برون به جمهوری ترکمنستان و تسریع در ساخت و تکمیل طرح‌های بهداشتی و درمانی استان را خواستار شد.

زنگانه همچنین در این جلسه، گزارشی از دستاورد‌های دولت سیزدهم در استان را ارائه کرد.

وی گفت: گلستان در تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور، رتبه دوم کشوری کسب کرده است. قدرمطلق رشد اقتصادی استان از منفی ۵ در انتهای دولت قبل به مثبت ۳ در دولت سیزدهم رسیده است. از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون صنعت گلستان نزدیک ۸ درصد رشد داشته است.

 در مدت فعالیت دولت سیزدهم در گلستان صادرات استان رشد ۹۵ درصدی داشته و سرمایه‌گذاری خارجی ۷ برابر شده است. امنیت سرمایه‌گذاری در گلستان به رتبه دوم کشور رسیده است. ️

تبادل مرزی از مرز اینچه‌برون به بیش از یک میلیون تن رسید و سهم گلستان از صادرات کل کشور به ترکمنستان از ۹ به ۲۱ درصد افزایش یافت. ️افزایش نرخ مشارکت اقتصادی مردم گلستان نویدبخش تحقق شعار سال است.

گلستان در انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی و مجلس ششم خبرگان رهبری رتبه سوم مشارکت مردم در کشور را کسب کرد.

تعهد اشتغال استان در دو سال پیاپی هر سال ۱۲۰ درصد محقق شده است. ️طی دولت سیزدهم شاهد آغاز عملیات اجرایی و یا ایجاد مقدمات ساخت ۶۶ هزار واحد مسکونی در گلستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود