Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از شناسایی ۹۸۰ انشعاب غیر مجاز در این استان در سال گذشته خبر داد.

محدرضا شیردل در گفت و گو با ایسنا، گفت: طی بررسی های صورت گرفته در روستاهایی که با مشکل جدی کمبود و یا قطعی آب مواجه بودند به این نتیجه رسیده شد که عامل اصلی بروز این مشکل در این روستاها انشعابات غیرمجاز آب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه تعدادی از آن متخلفان از آب شرب که توسط انشعابات غیرمجاز تامین می شد، برای آبیاری باغ های خود استفاده می کردند.

شیردل ادامه داد: الگوی مصرف آب در هر خانوار در این استان ۱۵ متر مکعب است این در حالی است که در برخی از انشعابات مصرف بالایی ۱۰۰ متر مکعب نیز مشاهده شده است.

وی تاکیدکرد: عامل اصلی هدررفت آب در روستاهای این استان موضوع انشعابات غیرمجاز است و این انشعابات موجب کمبود آب در شبکه های آبرسانی می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ۹۸۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده در سال گذشته ۳۵۹ انشعاب جمع آوری شده است، گفت: از این تعداد ۱۷۴ انشعاب نیز تبدیل به انشعاب مجاز شده است.

به گفته وی ۱۷۷ انشعاب نیز در دست اقدام است که هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

وی توضیح داد: همچنین ۲۷۰ انشعاب نیز پشت کنتوری بوده و یا دارای اشتراک با مصرف غیرمجاز داشته اند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: در سال گذشته از ۱۱ دی ماه تا پایان بهمن ماه طرحی در این شرکت اجرا شد که اگر افرادی که دارای انشعاب غیرمجاز هستند خود را معرفی کنند که در همین راستا از آن ها جریمه ای بابت برداشت غیرمجاز اخذ نمی شود و به دستگاه قضایی نیز ارجاع نخواهند شد و از سوی دیگر در صورت امکان انشعاب غیرمجاز آن ها تبدیل به انشعاب مجاز می شد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح ۶۲ نفر خوداظهاری کردند که تعدادی از انشعابات غیرمجاز تبدیل به انشعاب مجاز شد.

شیردل تاکیدکرد: هر شخصی که انشعابات غیرمجاز را به شرکت آب و فاضلاب استان معرفی کند ۱۰۰ هزار تومان و هر فردی که شخص لوله کش و نصاب انشعابات غیرمجاز آب را به این شرکت معرفی کند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان پاداش خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی انشعاب غیرمجاز اب خراسان شمالي هدررفت آب انشعابات غیرمجاز انشعاب غیرمجاز خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است

ایسنا/البرز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هرنوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

به گزارش ایسنا، سیروس دهقان شیری روز شنبه هشتم اردیبهشت  افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز