Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در بازدید از پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری شیراز گفت: تقاطع بلوار نیستان و بزرگراه کنارگذر شرقی شیراز که در شمال شرق این کلان‌شهر در حال ساخت است، دسترسی شهروندان را به شهرستان خرامه و آرامستان بهشت احمدی آسان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وجود شهرستان خرامه و نیز آرامستان بهشت احمدی در کیلومتر ۱۳ این محور، شهرداری شیراز را بر آن داشت که تقاطعی غیرهمسطح برای دسترسی به ورودی و خروجی شهر از طریق بلوار نیستان فراهم کند.

صالحی ادامه داد: این تقاطع غیرهمسطح، ارتباط خروجی شهر را به سمت خرامه و آرامستان بهشت احمدی برقرار می‌کند و مسیر حرکت به سمت شهرک زیباشهر، شهر‌های اصفهان و تهران و کمربندی جوادیه را بهبود می‌بخشد.

او اظهار کرد: در سوی دیگر، ورودی شهر شیراز از این نقطه نیز از شهرک زیباشهر، خرامه و آرامستان بهشت احمدی در قالب تقاطع غیر همسطح در دست اجراست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز یکی از مشکلات احداث این پروژه را ضرورت تملک زمین‌های فراوانی یاد کرد که در مسیر وجود دارد و عنوان داشت: بخش‌هایی از این تملک‌ها انجام شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه حسب دستور شهردار شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

صالحی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح، مشکل ورودی و خروجی شهر از شمال شرق و در نظر گرفته نشدن دسترسی توسط وزارت راه رفع می‌شود.

تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی بسیار کلیدی است

او، درباره بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی حدفاصل میدان جام‌جم و تقاطع غیرهمسطح شهدای انقلاب نیز گفت: یک فاز این پروژه که شامل دو تونل دوقلو، سه تقاطع و پل بود در سال ۱۳۹۶ زیر بار ترافیک رفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اظهار کرد: امتداد این پروژه و آنچه هم‌اکنون در دست احداث است بسیار کلیدی است و از ترافیک بلوار چمران، پل معالی‌آباد، میدان صنایع و تقاطع غیر همسطح شهدای جهاد بر روی بلوار دکتر حسابی می‌کاهد؛ زیرا مسیری بزرگراهی را فراهم می‌کند که بدون توقف اتصال‌دهنده بلوار جمهوری اسلامی و شمال غرب شیراز است.

صالحی با بیان اینکه بخش کوچکی از این پروژه نیازمند استفاده از فضای سازمان صدا و سیمای مرکز فارس برای احداث تقاطع غیرهمسطح برای اتصال با بلوار جمهوری اسلامی است، ابراز داشت: در حال مذاکره با سازمان صدا و سیما هستیم تا بخشی از پارکینگ این مرکز را برای تکمیل این پروژه در اختیار قرار دهد؛ اما مذاکرات تاکنون به نتیجه نرسیده است.

او اظهار کرد: هدف این بزرگراه انتقال سریع ترافیک شرق به غرب از بلوار جمهوری اسلامی به سمت شهرک‌های غرب است و در آینده شهرک‌های آرین و جوادیه نیز از طریق این بزرگراه می‌توانند به سمت میدان قصردشت حرکت کنند و حتی از بار ترافیکی خیابان میرزای شیرازی نیز کاسته می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز راهکار صیانت از باغات در مسیر چمران و محمودیه را ایجاد تونل دوقلویی برشمرد که یکی به طول ۱۲۰ متر و دیگری ۱۰۲ متر طراحی شده و تاکنون بیش از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صالحی با اشاره به اینکه کل این پروژه ۶ و نیم کیلومتر است، افزود: همچنین چندین پل شامل پل دینکان، پل منصور آباد و پل دره آباد طراحی و ساخته شده که آماده بهره‌برداری است.

پروژه پیاده‌راه باباکوهی، توسعه می‌یابد

صالحی درباره پیشرفت پروژه باباکوهی نیز گفت: این طرح درراستای شعار انسان‌محوری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز و به‌منظور دسترسی بهتر شهروندان به خیابان باباکوهی اجرا می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه این خیابان سنگ‌فرش خواهد شد و دو آب‌نما نیز در آن جانمایی شده است، گفت: افزون بر این، فضای سبز نیز توسعه پیدا می‌کند و در فاز بعد با استفاده از یک پل عابر پیاده از روی بلوار جمهوری امکان دسترسی به کوه مقابل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شیراز بهشت احمدی شهرستان خرامه بلوار جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود

شهردار یزد با بیان این که در اجرای پروژه هدایت آب های سطحی، ادعای انتقال روان آب‌ها به قنوات متروکه بی پایه و اساس است، گفت: سه مقصد نهایی و خروجی برای این کانال‌ها طراحی شده و به هیچ وجه در اجرای این طرح، آب‌های جمع آوری شده به درون قنوات هدایت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با اشاره به اینکه کانال‌ها و تأسیسات دفع آب‌های سطحی ایجاد شده توسط شهرداری بر اساس بررسی‌های کارشناسی ایجاد شده است، اظهار کرد: این کانال‌ها، روان آب‌های شهر یزد را به سه مقصد مسیل مرکزی شهر، محدوده آبخوان سیل بند شاهدیه واقع در جنوب شهر شاهدیه و آبخوان مجاور بوستان محیطی کویر واقع در بلوار نصر هدایت می‌کنند.

وی افزود: اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در سال جاری متوقف نشده و این طرح در بلوار جمهوری اسلامی، بلوار نصر و بلوار آزادگان در دستور کار شهرداری بوده و در حال اجرا است.

شهردار یزد با تأکید مجدد بر اینکه در اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی، روان آب‌ها به هیچ عنوان به قنوات متروکه هدایت نمی‌شود، اعلام کرد: تمام تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در اجرای این پروژه، پیشگیری از مسدود شدن مسیرهای اصلی شهر، احیای مسیل مرکزی و هدایت آب‌های باران به سفره‌های زیرزمینی به صورت امن است تا فضایی شاداب برای شهروندان به دور از مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی به وجود آید.

کد خبر 750931

دیگر خبرها

  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • کارگر غسالخانه قم کارگر نمونه استان شد
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز