Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@18:08:44 GMT

سهم ۲۳۸۸ میلیارد تومانی هرمزگان از بودجه ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۹۶۸۶

سهم ۲۳۸۸ میلیارد تومانی هرمزگان از بودجه ۱۴۰۰

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان بودجه اختصاص یافته به این استان در سال ۱۴۰۰ را دوهزار و ۳۸۸میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این منابع، ۷۲۳ میلیارد تومان اعتبار از محل هدفمندی یارانه ها نیز برای استان پیش بینی شده است.

فریدون همتی صبح امروز(ششم اردیبهشت ماه) با بیان اینکه در نخستین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عملکرد بودجه سال ۹۹ استان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: اعتبار مصوب سال ۹۹، ۱۷هزار و ۳۰۲میلیارد ریال بود که ۱۲هزار و ۷۲۲میلیارد ریال از این اعتبار معادل ۷۴درصد اعتبارات مصوب تخصیص پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شش هزار و ۶۶۳میلیارد ریال از اعتبارات تخصیصی نقدی، ۶۴۰میلیارد ریال تسویه بدهی و پنج‌هزار و ۴۱۸میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه تخصیص پیدا کرده است.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: یک هزار و ۷۱۱پروژه در قالب فصول مختلف طی سال ۹۹ تعریف شده بود که فصول «حمل و نقل»، «خدمات شهری، روستایی و عشایری» ، «منابع آب» و «آب و فاضلاب» به ترتیب بیشترین اعتبار مصوب را به خود اختصاص دادند.

همتی، اعتبارات هزینه ای استان در سال گذشته را ۵۰۸میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۷۷درصد از این اعتبارات برای پرداخت حقوق پنج هزار و ۲۷۷نفر از کارکنان ۴۴دستگاه اجرایی و ۲۳درصد آن در سایر مصارف هزینه شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه رشد اعتبارات هزینه ای از سال ۹۲ تا کنون بسیار چشم‌گیر است، اضافه کرد: در سال ۹۲ اعتبارات هزینه ای استان ۱۱۵میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۶۱۹میلیارد تومان افزایش یافته است و هرمزگان در سال جاری رتبه دوم افزایش اعتبارات هزینه ای را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

وی،  با اشاره به اعتبارات  مصوب استان در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: بودجه مصوب استان در سال ۱۴۰۰، دوهزار و ۳۸۸میلیارد تومان است که در همسنجی با بودجه سال گذشته، رشدی ۱۴۷درصدی داشته است.

همتی ادامه داد: ۷۲۳میلیارد تومان نیز از محل هدفمندی یارانه ها برای استان پیش بینی شده است.

همتی عنوان کرد: اعتبارات پیش بینی شده استان از محل منابع حاصل از صادرات نفت و گاز در مجموع ۳۳۲میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۹، ۲۳۵درصد رشد را نشان می دهد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در سال جاری ردیف ویژه ای برای آب و راه روستایی در بودجه استان پیش بینی شده است، گفت: ۳۷۳میلیارد تومان برای بخش آب روستایی و ۱۷۳میلیارد تومان اعتبار برای راه روستایی در بودجه سال جاری پیش بینی شده است.

وی افزود: اعتبارات متوازن ملی و استانی نیز با رشدی ۹۳درصدی نسبت به اعتبار مصوب سال ۹۹ به میزان یک هزار و ۱۶۷میلیارد تومان در بودجه سال جاری پیش بینی شده است.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: بر اساس تکلیف مشخص شده در بودجه ۱۴۰۰، بخشی از منابع حاصل از ارزش افزوده پرداختی به شهرداری ها برای کمک به احیاء و بازآفرینی بافت فرسوده تخصیص پیدا خواهد کرد که می تواند نوید خوبی برای تداوم فعالیت های عمرانی در بافت فرسوده طی سال جاری باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اعتبارات هزینه ای استاندار هرمزگان پیش بینی شده استان در سال سال ۱۴۰۰ بودجه سال سال جاری سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما

با پایان عملیات اورهال (به روز رسانی) ۲ نیروگاه خلیج فارس و طوس، تولید و تأمین پایدار ۱۴۴۰ مگاوات برق در آستانه آغاز ورود به فصل گرم در مشهد مقدس و بندرعباس رقم خورد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نیروگاه‌های برق خلیج فارس و طوس وابسته به هلدینگ انرژی شستا در سال گذشته رکورد‌های اورهال و تولید برق را در ۱۰ سال اخیر شکستند.

نیروگاه خیلج فارس که در استان هرمزگان واقع است با تولید ۶۳۰۰ مگاوات ساعت برق و نیروگاه طوس واقع در خراسان رضوی نیز با تولید ۳۹۰۰ مگاوات ساعت برق رکورد سال‌های اخیر را شکستند.

بنا به درخواست وزارت نیرو و تاکید دولت به منظور تامین حداکثری برق زمان اورهال دوره‌ای نیروگاه خلیج فارس هم به جای ۱۵ روز به کمتر از ۱۰ روز کاهش یافت همچنین تعمیرات اساسی نیروگاه طوس هم به جای اینکه در ۱۰۰ روز انجام شود ظرف مدت ۹۰ روز انجام شد.

هم اکنون راندمان نیروگاه گازی خلیج فارس ۳۳ درصد است که برای افزایش این راندمان به ۵۰ درصد پروژه تغییر وضعیت نیروگاه از حالت گازی به سیکل ترکیبی با اعتبار ۴۰۰ میلیون یورو طراحی شده و علیرغم کسب مجوز شورای اقتصاد، همچنان در انتظار حمایت وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی قرار دارد. درصورت اجرای این پروژه ۳ واحد ۱۶۰ مگاواتی و جمعا ۴۸۰ مگاوات به میزان برق تولیدی این نیروگاه افزوده می‌شود.

۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز اورهال نیروگاه طوس، ایرانی است و عمدتا توسط کارگران و مهندسان در قالب طرح‌های دانش بنیان تهیه و تولید می‌شود.

در حال حاضر برق تولیدی این ۲ نیروگاه برای تزریق به شبکه سراسری تحویل وزارت نیرو می‌شود.

دیگر خبرها

  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • نکونام به دنبال طلسم شکنی مقابل ذوب آهن
  • پرسپولیس با رکورد 17 گل در شهر قهرمانی به میدان می‌رود
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی