Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه اهل سنت استان کرمان گفتند: با انتخاب اصلح فردی عادل، متعهد و متخصص، به دنیا درس عدالت و دموکراسی دهیم و اعلام کنیم که نیازی به حضور و دخالت خارجی ها در داخل کشورمان نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ انتخابات خرداد ماه اولین انتخابات نظام اسلامی در آغاز قرن پانزدهم هجری شمسی است که آینده درخشان پیش روی حرکت عظیم ملت ایران را به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کلام معمار کبیر انقلاب اسلامی نیز، انتخابات اهمیت فراوانی دارد. امام خمینی (ره) می‌فرمایند"من متواضعانه از شما می‌خواهم که حتی‌الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمائید و اشخاصی اسلامی، متعهد و غیر منحرف از صراط مستقیم الهی در نظر بگیرید و سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلام و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشند و منفعت خود را بر مصلحت کشور مقدم ندارند و حضور در عرصه انتخابات را وظیفه الهی و ملی می‌شمارد و همه جامعه را به انجام وظیفه فرا می‌خواند."

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه انتخابات در ایران اسلامی ما یکی از ارکان اصلی رابطه  قلبی ملت و دولت است، گفت: این امر در صورتی محقق می شود که در انتخابات مطابق امیال شخصی خود عمل نکنیم بلکه منافع ملی را در نظر بگیریم.

معیارهای رهبری را ملاک انتخاب صحیح در انتخابات قرار دهیم

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در کنار هم گره خورده اند تا دنیا متوجه شود که در جمهوری اسلامی ایران دموکراسی و رأی مردم حرف اول را می زند؛ چرا که مسئله ای که مهم است این است که سنگ بنای انقلاب ما برآمده از رأی مردم است.

وی افزود: ملت عزیز ایران در طول چهار دهه گذشته انقلاب، در انتخابات تجربه های مهمی را کسب کردند و اگر ما در انتخابات دنبال دو قطبی سازی، نفع شخصی و حزبی باشیم آینده خود را با دستان خودمان خراب کردیم؛  اما اگر معیارهای مد نظر مقام معظم رهبری را ملاک اتتخاب مان قرار دهیم حتما نتیجه خیر و برکت آن را خواهیم دید.

مولوی چاهانی با بیان اینکه رأی دادن یک امانت است و در امانت مهمترین مسئله حفظ آن و ادای آن به صاحب اصلی اش است، عنوان کرد: رأی دادن در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری درکنار اینکه امانت هستند، شهادت نیز هستند.

با انتخاب اصلح؛ درس عدالت و دموکراسی به دنیا خواهیم داد

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج بیان کرد: انتخابی که ما می کنیم، به این صورت است که گویا در برابر خدا و مردم شهادت می دهیم که فرد از نظر ما دارای صلاحیت است و اگر انتخاب ما بر اساس معیارهای تدوین شده نباشند، یک ملت از آن متأثر می شوند.

وی با اشاره به آیه 58 سوره نسا ابراز کرد: ما در سال جاری از هر سو مورد هجوم دشمنان نظام هستیم؛ بنابراین سعی کنیم که آینده و روزگاری خوش را برای وطن خودرقم بزنیم؛ درگذشته ها مسائلی بوده که ما فقط از برخی کاندیدا که از ملت رأی گرفتند وعده شنیده ایم که متأسفانه جواب اعتماد مردم را ندادند.

مولوی چاهانی ادامه داد: نباید گمان کنیم که حضور ما در عرصه انتخابات تأثیری ندارد؛ بنابراین در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری عدالت، تعهد و تخصص را ملاک انتخاب خود قرار دهیم.

تلاش بی نتیجه دشمنان برای منزوی کردن ملت ایران

امام جمعه اهل تسنن منطقه رمشک قلعه گنج خطاب به ملت ایران خاطر نشان کرد: دیگران و آن سوی مرزها مشکلات ما را حل نکرده و نخواهند کرد و آنها دلسوز ما نیستند؛ بلکه همه چیز در اختیار ماست؛ بنابراین با انتخاب اصلح فردی عادل، متعهد و متخصص، به دنیا درس عدالت و دموکراسی دهیم و اعلام کنیم که نیازی به حضور و دخالت خارجی ها در داخل کشورمان نداریم.

مولوی عبید الله شیهکی در گفتگو با راه آرمان؛ انتخاب یکی از بی شمار نعمات و موهبات خاصه خداوند تعالی بر بندگانش است، گفت: این امر هم نزد خداوند و هم فرد دارای اهمیت است چرا که به وسیله آن می توان فرد می تواند به کمال و یا برعکس به پستی و ذلت برسد.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با تأکید بر اینکه انتخابات پیش رو از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: این انتخابات از ابعاد گوناگون داخلی و خارجی برای ملت و کشور مهم است؛ چرا که از بیرون مرزهای کشور دشمنان این مرز و بوم تمام توان خود را برای مقابله و به اصطلاح منزوی کردن مردم و کشوربه کارگرفته و آخرین تیرهای خود را از نیام درآورده به سمت مردم روانه کرده اند.

لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات 1400

وی تصریح کرد: دشمنان تاکون کار به جایی نبرده اند و بدون شک زین پس نیز به جایی نخواهند رسید و این ملت و کشور همچون گذشته سرافزار و سربلند خواهند ماند.

مولوی شیهکی تأکید کرد: آنچه که مهم و قابل اهمیت است، حضور مردم در صحنه های مختلف و همراهی با کشور است که انتخابات پیش رو نمونه بارز آن است که مردم سالاری دینی و تکیه بر آرا و رأی مردم در نظام اسلامی را به دنیا نشان خواهد داد.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج ابراز کرد: ملت  ما باید توجه داشته باشندکه انتخابات پیش رو هم درسطح کلان وکشوری و هم در سطح شهر و استان دارای اهمیت است؛ چرا که با این سیاست داخلی و خارجی کشورمان را انتخاب می کنیم و با انتخاب صحیح و اصلح افراد در شهر و روستا می توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آئیم.

رفع مشکلات با انتخاب اصولی و مطالبه گری صحیح

وی اظهار کرد: به یقین می توان گفت بسیاری از مشکلات و گرفتاری های مردم ریشه در ضعف مدیریت ها، عملکردهای داخلی و انتخاب نادرست و ناصواب دارد؛ بنابراین بهتر است با انتخاب و مطالبه گری صحیح و اصولی و با وحدت و یکدلی ایرانی آباد و سربلند بسازیم.

مولوی شیهکی ابراز کرد: داوطلبین که وارد عرصه انتخابات می شوند در وهله اول باید توانایی و قدرت مدیریت خود را در مقابله با چالش ها بسنجند و اگر توانایی لازم را دارند وارد انتخابات شوند؛ چرا که دیگر زمان بهانه، تعلل و منفعل بودن به اتمام رسیده است و همگان و به ویژه داوطلبین بر تمامی امور واقف هستند، بنابراین کم کاری، ضعف، سستی، اهمال و عدم پاسخگویی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج در پایان خاطر نشان کرد: امید داریم که افرادی با دانش، علم، درایت، آگاه بر کلیه امور داخلی و خارجی، مدیر و مدبر انقلابی و جوان وارد صحنه شوند و حول پرچم اسلام و با وحدت و یکپارچگی امرو را پیش ببرند و عزت و سربلندی برای مردم به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انتخاب اصلح امام جمعه اهل جمعه اهل سنت شهر و روستا قرار دهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم

فعال سیاسی اصولگرا بر مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص میزان مشارکت در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تجربه مرحله دوم انتخابات‌های گذشته قاعدتاً با کاهش مشارکت روبرو خواهیم بود چرا که معمولاً در مرحله دوم انتخابات‌ها، انگیزه مردم برای حضور اندکی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور فهرست‌های انتخاباتی در این مرحله، افزود: با توجه به وجود فهرست‌های انتخاباتی متعددی که می‌توانند سازمان رأی مناسبی داشته باشند و به واسطه این سازمان رأی افراد بیشتری را وارد انتخابات کنند، انتظار می‌رود حد نرمالی از مشارکت را داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همواره گفته‌اند کار را کسی کرد که تمام کرد؛ بنابراین در انتخاب هم باید کار نیمه تمام را تمام کنیم و مراحل سیاسی را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی مانده تکمیل کنیم تا آرایش سیاسی مجلس کامل شده و مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمدی را داشته باشیم.

وی با اشاره به آرایش سیاسی نمایندگان منتخب فعلی که غالباً از طیف اصولگرایی هستند، یادآور شد: اصولگرایان در اصول اختلاف ندارند و همگی متعهد به آرمان‌های انقلاب و تبعیت از امام و رهبری هستند اما مشی‌های سیاسی مختلفی دارند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی با مشی‌های مختلف به مجلس ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در بین مشی‌های سیاسی اختلاف نداشته باشند همه چیز خوب است اما اگر اختلافات سیاسی منجر به نزاع‌های سیاسی شود و به تبع آن باعث کارشکنی و اختلاف و یاس و ناامیدی شود، باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای پس از انتخاب شدن، از جناح سیاسی خود سوءاستفاده کرده و یاس و ناامیدی را در بین مردم تزریق کنند.

کد خبر 750579

دیگر خبرها

  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح