Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشترین تعداد کارگران این استان در بخش خدمات مشغول فعالیت هستند، گفت: این افراد ۴۸ درصد مجموع کارگران استان را به خود اختصاص داده‌اند.

او افزود: این استان دارای ۱۱۰ هزار کارگر است که با خانواده‌های تحت پوشش آن ها، ۴۰۰ هزار نفر جمعیت کارگری استان را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

۱۶ هزار کارگر برای دریافت تسهیلات کرونا مراجعه نکردند

فاضلی اضافه کرد: از این تعداد ۴۸ درصد در بخش خدمات، ۳۴ درصد در بخش صنعت و ۱۸ درصد در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

او با بیان اینکه کارگران بخش خدمات بیشترین تاثیر را از شیوع ویروس کرونا پذیرفته اند، ادامه داد: در حدود ۶ هزار نفر از کارگران این بخش به طور مستقیم تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفتند و برای ماه‌های ابتدایی پارسال بیکار شدند، اما این موضوع برطرف شد و بخش قابل توجهی از کارگران به کار خود بازگشتند.

فاضلی گفت: بر اساس آخرین آمار‌ها در حدود ۲ هزار کارگر در حال استفاده از بیمه بیکاری هستند که کارگران بیکار شده ناشی از شیوع کرونا بخشی از این آمار را به خود اختصاص داده اند.

او، امنیت شغلی را مهمترین دغدغه و خواسته کارگران استان برشمرد و افزود: این موضوع از دغدغه‌های این اداره‌کل نیز به شمار می‌رود و با رونق تولید و تحقق شعار سال می‌توان این مطالبه را به خوبی پاسخ داد که نه تنها خواسته کارگران را محقق می‌کند بلکه در بهبود وضعیت کارفرمایان و بخش خصوصی نیز بسیار موثر است.

فاضلی در خصوص حمایت‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قشر کارگر نیز گفت: تلاش برای پایدار ماندن اشتغال کارگران، اجرای دقیق قانون کار، تنظیم روابط کار، تلاش برای فراهم کردن محیط امن برای کارگران و فراهم کردن امکانات فرهنگی، ورزشی و آموزشی از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی جمعیت کارگری ویروس کرونا هزار کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان

ایسنا/کرمان امروز ۱۱ اردیبهشت ماه فرماندار رفسنجان با همراهی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کارگر به سطح شهر مراجعه و با اهدای گل به کارگران ، روز کارگر را به آنها تبریک گفتند.

حسین رضایی در حاشیه این اقدام، با تبریک روز کارگر با بیان اینکه این سخت‌کوشان به عنوان پیشانی تولید نقش مهمی در چرخه اقتصاد و تولید کشور دارند، گفت: در دین مبین اسلام نیز به اهمیت کار و کارگر پرداخته شده است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: ما در سطح شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار نیروی کارگری بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که ۲۰ درصد یعنی عمده آن‌ها در معدن مس سرچشمه فعالیت دارند.

وی افزود: تولیدات کارگران در رفسنجان در همه حوزه‌ها اعم از کاشی و سرامیک، قطعه ماشین(رینگ آلومینیوم)، مس، پوشاک، دستکش و ملزومات بیمارستانی است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این مراسم با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر گفت: محور تحقق شعار سال کارگران سخت ‌کوش واحدهای صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات این قشر را جزء برنامه‌ محوری خود می‌دانیم.

محمود شریفی با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از کارگران بیان کرد: تجلیل از کارگران و جامعه کارگری تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

وی حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و اضافه کرد: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • ارزش کار کارگران به اندازه جهاد است
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری