Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:09:16 GMT

کوه پارک مشهد؛ طرحی که بد اجرا شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۰۵۴۷

کوه پارک مشهد؛ طرحی که بد اجرا شد

ایسنا/خراسان رضوی پروژه «کوه‌پارک» اگر بر همین سیاق به پایان برسد یک کوه‌پارک بی قواره زشت را شهردار و شورای شهر فعلی مشهد از خود به یادگار خواهند گذاشت.

حسین ثنایی‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی، در یادداشتی درخصوص طراحی کوه‌پارک مشهد، آورده است: «از دور که آبشار مصنوعی ساخته شده‌ای را دیدم گمان کردم سنگ‌هایی را آنجا دپو کرده‌اند برای ساختن سازه‌ای! ازنزدیک اما سنگ‌های نافرمی را دیدم که انگار روی هم ریخته‌اند و اصلا به آبشار نمی‌ماند! گویا طراح، تصویب‌کننده و ناظر هرگز آبشاری را از نزدیک ندیده‌اند!

در آن سو نقش‌هایی را با سنگ بر یک دیواره تعبیه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر به این می‌ماند که کودکی آنها را روی کاغذی کشیده و بنایی ناشی آن را اجرا کرده باشد.

پیاده‌روها و نیمکت‌های سنگی هم خیلی بد و نامرغوب اجرا شده‌اند، تندیس فرشته مرد، مجسمه یک زن و شوهر که بیشتر به نظر می‌رسد با هم قهر باشند و ستون‌هایی که معلوم نیست چه هویتی را باز می‌تابانند در چشم‌انداز یک زیر گذر نیز حدیث دیگری‌ست که آدم را نگران می‌کند طراحان و مجریان این پروژه عظیم در چه عوالمی سیر می‌کنند.

تنها سه آیتم زیبا دیدم که سنگ نگاره‌هایی بودند در همان نزدیکی.

خوشبختانه هنوز  پروژه در آغاز راه است ولی اگر بر همین سیاق به پایان برسد یک کوه‌پارک بی قواره زشت را شهردار و شورای شهر فعلی مشهد از خود به یادگار خواهند گذاشت».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کوه پارک مشهد شورای شهر مشهد شهرداری مشهد طراحی شهری کوه پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام

 رضا محمدرحیمی رییس سازمان صمت ایلام در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام بیان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است، اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی