Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@11:29:56 GMT

معرفی شیراز و اوز به عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۱۱۲۹

معرفی شیراز و اوز به عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از معرفی شهرهای اوز و شیراز در قالب شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به ترتیب در حوزه مد، لباس و حوزه هنرهای تجسمی خبر داد.

صابر سهرابی دوشنبه 6 اردیبهشت به خبرنگاران گفت: آیین معرفی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت مجازی برگزار و عضویت ۶۰ شهر در نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اعلام شد و از این میان شهر اوز استان فارس به عنوان شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در حوزه مد و لباس و شهر شیراز استان فارس در حوزه هنرهای تجسمی شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از فرهنگ و ارشاد فارس، سهرابی گفت: بحث شبکه شهرهای خلاق سال‌هاست که در مجامع بین‌المللی مطرح است و از قرن ۲۱ یعنی از سال ۲۰۰۴ توسط سازمان یونسکو به‌صورت مستمر و سالانه در مجموعه‌ای از موضاعات شهرهایی اعلام می‌شود؛ اما آن‌چه در راستای کلان‌برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه ششم توسعه که بر اقتصاد درون‌زا تاکید می‌کرد، تلاش شده تا شبکه‌ای داخلی و ملی راه‌اندازی شود که از درون آن شبکه شهرهایی به‌عنوان شهرهای خلاق جهانی معرفی شوند.

او ادامه داد: برای رسیدن به این مهم، دبیرخانه و شورای سیاست‌گذاری طرح مشخص شد و با این نگاه فراخوانی در سال ۹۸ اعلام شد که با استقبال گسترده شهرها مواجه شد و ۳۶۷ شهر برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کردند که پس از اعلام آمادگی بانک اطلاعاتی‌ای برای شهرها ایجاد شد.

سهرابی گفت: همچنین طبق اقدام شورای سیاست‌گذاری، کارگاه‌هایی برای شهرهای شرکت‌کننده برگزار شد و مجموعه‌ای از مدیران و نمایندگانی از شهرداری‌ها، انجمن‌های فرهنگی و هنری و هنرمندان صاحب‌نام و روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرها در کارگاه‌های مورد نظر شرکت کردند. سپس این افراد به مراکز استان‌ها اعزام شدند تا اهداف و برنامه‌های خود را با نگاه به موقعیت و توانایی شهرهای خود شناسایی و تدوین کرده و به دبیرخانه ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر صابر سهرابی استان فارس شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد لرستان، «سید غلامرضا نعمت‌پور» با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود معرفی شد.

در بخشی از حکم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای این انتصاب جدید، آمده است: نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود منصوب می‌شوید.

«نعمت‌پور» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد تهیه‌کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما تهران، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن سینمای جوان خرم‌آباد و عضو انجمن عکاسان ایران است و مشارکت‌درساخت بیش از سی فیلم کوتاه به‌عنوان تصویربردار، صدابردار، تدوینگر و... در کارنامه او قرار دارد.

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فجر و کسب چندین جایزه ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه این هنرمند جوان و انقلابی وجود دارد.

ازجمله سوابق وی می‌توان معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاممی لرستان کارشناس امور سینمایی اداره کل، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد، مسئول روابط‌عمومی و واحد فیلم و عکس حوزه هنری لرستان به مدت ۴ سال، مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کد خبر 6093836

دیگر خبرها

  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید