Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول آموزش سلامت شهرستان سنندج با اشاره به اهمیت هفته سلامت و شعار این هفته گفت: هر سال روز هفتم آوریل مصادف با ۱۸ فروردین روز جهانی بهداشت نامگذاری شده است.همچنین در ایران نیز از اول تا هفتم اردیبهشت،هفته سلامت نام دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فلوریا فتحی یونسی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: فرهنگ سازی سلامت نیاز به تبدیل اولویت های جامعه به اهداف سلامت است و ضرورت دارد فرهنگ خود مراقبتی را در میان مردم تبلیغ و رواج دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد تعریف ابعاد سلامت و ارتباط آن با خود مراقبتی اذعان داشت: سلامت بر اساس تعریف جهانی مبتنی بر سلامت در بعد جسمی ،روانی، اجتماعی و معنوی است که هر کدام از این ابعاد نیاز به تعریف مولفه های مربوط به خودش را دارد بعنوان نمونه بعد جسمی شامل تغذیه مناسب، تحرک کافی ،خواب منظم است.

وی در مورد نقش آموزش و یادگیری ابعاد خود مراقبتی و نحوه دریافت  این آموزشها  از طریق برنامه سفیران سلامت دانشجویی بر پایه هر خانه یک پایگاه سلامت تصریح کرد: آموزش یکی از مهمترین ارکان توسعه سلامت به شمار می رود از این رو در راستای اجرای بند پنجم نظام تحول سلامت ، ترویج برنامه ملی  خود مراقبتی است که از طریق جذب سفیران سلامت و آموزش خود مراقبتی ،این برنامه اجرا می شود.

فتحی یونسی در مورد چگونگی ورود به برنامه سفیران سلامت دانشجویی و استفاده از بسته های آموزشی این حوزه و امکان دریافت امتیازی برای سفیر سلامت شدن افزود:یکی از برنامه های ترویج خود مراقبتی و تربیت سفیران سلامت ،جذب و آموزش دانشجویان به عنوان سفیر سلامت است که بر اساس آموزش مدلهای آموزشی در حیطه های مختلف انجام می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سفیران سلامت خود مراقبتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، محمدمهدی اسماعیلی با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، انشاالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آنها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • ممنوعیت استفاده از «چراغ زنون» و استیکر
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران