Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:43:11 GMT

۲۳درصد مجموع آب شُرب کشور در استان تهران مصرف می شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۱۴۶۰

۲۳درصد مجموع آب شُرب کشور در استان تهران مصرف می شود

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه حفاظت از منابع آب استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: سرانه آب تجدید شونده استان تهران بعد از سیستان و بلوچستان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، میزان بارندگی‌های امسال در استان تهران نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

استاندار تهران گفت: در فروردین ماه که در سال‌های گذشته بیشترین حجم از بارندگی‌های سال آبی را شاهد بودیم اما امسال شاهد کاهش چشمگیر بارندگی در این فصل هستیم با توجه به وضعیت فعلی کمیته حفاظت از آب در شهرستان‌های استان تهران فعال می‌شود و متناسب با مشکلات شهرستان تصمیم گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان تهران اضافه کرد: در سال گذشته ۱۳۴۳ حلقه چاه در استان تهران مسدود شد و عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز در شعاع ۵۰۰ متری با هدف صیانت از آب شرب در استان تهران عملیاتی خواهد شد.

محسنی بندپی اضافه کرد: امسال با توجه به وضعیت آبی استان شرایطی را می‌طلبد که باید از کشت محصولات پرآب و کشت‌های دوم و سوم به ویژه در پایاب سدها توسط سازمان جهاد کشاورزی جلوگیری شود، استان تهران ۲۳ درصد مجموع آب شرب کشور را مصرف می‌کند و این عدد در شهر تهران ۱۷ درصد است.

وی گفت: جلسات حفاظت از منابع آب به طور منظم در استان تشکیل می‌شود و شهرداری تهران و سایر دستگاه‌های عضو جلسه برای آبیاری فضای سبز برنامه اقدام و عمل ارائه کند.

کد خبر 5197994

منبع: مهر

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی استانداری تهران تامین آب شرب ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر گرگان کمک مومنانه محدودیت های کرونایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان اردبیل عکس استانها ستاد ملی مقابله با کرونا استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بارندگی و جوی در تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تهران، طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و رگبار پیش‌بینی می‌شود.

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، فردا به‌تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) تا اوایل هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

از روز پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۵ اردیبهشت‌ماه) ابری و بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های آبعلی ۳۶ میلیمتر، دماوند ۲۴.۹ میلیمتر، فیروزکوه ۱۰.۳ میلیمتر، میگون ۹.۹ میلیمتر، لواسان ۶.۱ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۵.۲ میلیمتر، سنجش آلودگی فیروزکوه ۵.۱ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۵ میلیمتر، ورامین ۲.۹ میلیمتر، شهریار ۲.۸ میلیمتر، شمیرانات- اقدسیه ۲.۳ میلیمتر، شرق تهران ۲.۳ میلیمتر، چیتگر ۲ میلیمتر و ژئوفیزیک ۱.۴ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار به مسافران: در حاشیه رودخانه‌ ها و مسیل‌ ها چادر نزنید رییس مرکز ملی هوا: کشور در بخش تغییر اقلیم دچار بی‌برنامگی است

دیگر خبرها

  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • وضعیت بارندگی و جوی در تهران
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است