Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌های دولتی که در بازار بورس سود بسیاری را کسب کرده‌اند باید مکلف به خرید سهام در بازار بورس شوند.

احسان ارکانی  درباره راهکار خروج بازار سرمایه از شرایط حال حاضر اظهار داشت: بازار بورس روال عادی خود را طی می‌کرد اما سرابی که مسئولان از آن برای مردم ترسیم کردند باعث هجوم یکباره مردم به این بازار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حرکت یکباره مردم به بازار بورس یکی از دلایل وضعیت کنونی این بازار است که امروز مردم را با ضرر و زیان‌های زیادی مواجه ساخته است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: یکی دیگر از علل وضعیت کنونی بازار بورس بانک‌ها هستند که با رانت اطلاعاتی در زمانی که هنوز بورس به اوج نرسیده بود اقدام به خرید سهام با قیمت کف کردند و زمانی که قیمت سهام به اوج خود رسیده بود سهام را به مردم می فروختند.

ارکانی گفت: بانک‌ها از محل خرید سهام با قیمت کف و فروش آن به مردم در زمان اوج قیمت سهام بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سود کسب کردند و پس از فروش سهام به مردم، دارایی‌های خود را از بازار بورس بیرون کشیدند.

وی افزود: بر همین اساس باید بانک‌های دولتی مکلف شوند تا نیمی از سودی را از محل فروش سهام به مردم به دست آورده اند برای خرید سهام در بازار بورس هزینه کنند.

این نماینده مجلس افزود: با تزریق این پول از سوی بانک‌های دولتی به بازار بورس این بازار جان دوباره خواهد گرفت و می‌تواند از وضعیت کنونی خارج شود.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار بورس خرید سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

بانک صادرات پیرو الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس اعلام کرد: در این واگذاری با اولویت رد دیون دولت و سهم ۵ درصدی حضور یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک صادرات هم پس از دو بانک شهر و ملت پیرو الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس از حضور در مزایده با اولویت رد دیون دولت و سهم 5 درصدی در این واگذاری خبر داد.

بر اساس این گزارش، "وبصادر" پیرو درخواست سازمان بورس مبنی بر الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس و برنامه‌های آتی احتمالی، اعلام کرد: پیرو تصمیمات دولت و مذاکرات با وزارت اقتصاد به منظور حل مشکلات باشگاه پرسپولیس، کنسرسیومی متشکل از بانک های غیر دولتی تشکیل و نسبت به حضور در مزایده واگذاری 85 درصد سهام باشگاه با شرایط اعلامی در آگهی عرضه سازمان خصوصی سازی اقدام شد.

با امعان نظر به صورت جلسه 21 فروردین شورای پول و اعتبار، واگذاری این باشگاه با اولویت رد دیون دولت به بانک‌های خریدار صورت خواهد پذیرفت و سرمایه‌ گذاری تا دو سال مشمول مجازات‌های قانونی و انتظامی مربوط به فعالیت‌های غیر بانکی نخواهد شد. همچنین طبق توافقات قدرالسهم این بانک از سهام قابل واگذاری 5 درصد تعیین شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!