Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سیدحسین موسوی نژاد مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی با اشاره به مشکلات صنعت تخم مرغ در استان گفت: به دلیل دلسردی مرغداران از وضعیت موجود در این صنعت خراسان رضوی که همواره رتبه اول تولید تخم مرغ در کشور را دارا بود در سال گذشته ۲۵ درصد کمتر از سال ۹۸جوجه ریزی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در خصوص وضعیت تولید تخم مرغ در استان و موانع بر سر راه تولید تخم‌مرغ افزود: از ابتدای سال ۹۹ بحران جدی برای تامین خوراک دام به وجود آمد و این موضوع بار‌ها به اطلاع مسئولین در استان رسانده شد که مرغداران برای تامین خوراک مورد نیاز برای مرغ دچار مشکل هستند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی ادامه داد: چند ماه بعد مصادف با ماه رمضان سال ۹۹ قیمت تخم‌مرغ به شدت کاهش پیدا کرد در نتیجه برای حل این مشکل خواستار صادرات تخم‌مرغ شدیم تا بدین وسیله مرغداران دچارمشکل نشوند، اما متاسفانه باز هم این مشکلات جدی در نظر گرفته نشد.

بیشتربخوانید

پرواز مرغ از سفره‌های مردم!


موسوی نژاد با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۹ کمتر از ۵۰ درصد خوراک مورد نیاز مرغداری‌های تخم‌گذار خراسان رضوی توسط دولت تامین شد، بیان کرد: کاهش قیمت تخم‌مرغ و مشکل تامین نهاده دامی باعث شد تمام مرغداری‌ها که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کردند نیز تعطیل شوند که خوب این مساله دچار اشکال نیست، زیرا اتحادیه نیز با این مساله مخالف بود.

او تصریح کرد: همچنین مرغداری‌هایی که با بیش از ظرفیت پروانه فعالیت می‌کردند این امکان برایشان از بین رفت، زیرا این مرغداری‌ها بر اساس ظرفیت پروانه، خوراک دام را دریافت می‌کردند. در نتیجه عدم تمایل مرغداران به جوجه‌ریزی و مسائل ذکر شده دست به دست یکدیگر داد تا تولید در استان به شدت کاهش پیدا کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی تاکید کرد: این هشدار‌ها در سه ماهه اول سال ۹۹ به مسئولین داده شد که اگر خوراک مورد نیاز مرغ تامین نشود در ۶ ماهه دوم سال با کمبود تخم‌مرغ و افزایش قیمت تخم‌مرغ مواجه هستیم که این مساله در آذر ماه سال ۹۹ رخ داد.

موسوی نژاد اظهار کرد: متاسفانه بعد از این مساله نهاد‌ها و دستگاه‌های قضایی وارد عمل شده و برای مرغداران تشکیل پرونده دادند که چرا بیش از قیمت مصوب فروش صورت می‌گیرد.

او افزود: همچنین موضوع عدم همخوانی قیمت مصوب تخم‌مرغ با قیمت ابلاغی از سمت انجمن حمایت و ستاد تنظیم بازار در کشور موجب عدم تمایل مرغداران و دلسردی آنان برای جوجه‌ریزی شد. بار‌ها قیمت‌ها را اعلام کردیم، ولی هشدار‌ها جدی گرفته نشد؛ بنابراین تمام این مسائل باعث شد تا در سال ۹۹ خراسان رضوی که همواره رتبه اول تولید تخم مرغ در کشور را دارا بود ۲۵ درصد کمتر از سال ۹۸جوجه ریزی داشته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تاثیر کمبود جوجه‌ریزی در سال ۹۹ در سال ۱۴۰۰ آشکار خواهد شد، ادامه داد: از ابتدای سال هم بر اساس نرخ مصوب تخم مرغ عرضه می‌کردیم، اما امروز قیمت تخم مرغ به حدود ۲۵۰۰ تومان زیر قیمت مصوب رسیده است.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه «اعتقاد داریم اگر در سه ماهه اول سال ۹۹ مشکل تولید کننده حل می‌شد قطعا مشکلی برای مصرف کننده به وجود نمی‌آمد»، بیان کرد: با همه این مسائل باز هم مرغداران ورود جدی داشتند و با قیمت مصوب تخم مرغ را عرضه کردند که توانستیم در کمتر از یک ماه قیمت تخم مرغ را متعادل کنیم. اما انتظار این است که مسئولین امروز با توجه به شعار سال ۱۴۰۰ و فرمایشات مقام معظم رهبری با جدیت برای حل مشکلات صنعت تخم مرغ و مشکلات مرغداران استان تلاش کنند.

او تصریح کرد: مشکلات باعث می‌شود که مرغداران رغبتی به تولید نداشته باشند. وظیفه قانونی شرکت پشتیبانی کشور این است که به خرید تخم‌مرغ و ذخیره‌سازی آن ورود جدی داشته باشند تا در موارد ضروری با عرضه تخم مرغ التهاب بازار را کاهش دهند و اینگونه از جامعه تولید کننده حمایت نمایند.

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات تخم مرغ قیمت مرغ دام و طیور تولید تخم مرغ قیمت تخم مرغ موسوی نژاد مرغداری ها تخم مرغ قیمت مصوب تخم مرغ سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی
  • نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان