Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@01:54:24 GMT

◄ واکنش ها به فایل صوتی وزیر خارجه

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۱۸۰۷

◄ واکنش ها به فایل صوتی وزیر خارجه

تین نیوز

از شب گذشته بلوای افشای فایل صوتی در فضای سیاسی کشور بالا گرفته و تاکنون واکنش های متفاوتی در شبکه های اجتماعی و از سوی برخی چهر های سیاسی و مقامات رسمی رسمی به دنبال داشته است. مقامات رسمی و از جمله سخنگوی وزارت خارجه این فایل صوتی منتشر شده از جواد ظریف، تقطیع‌شده و ناقص خوانده اند و آن را روایت کامل نظرات وی در این‌باره نمی دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صحبت‌های منتشرشده ظریف در این‌باره مواضعی بی‌سابقه از او درباره عملکرد سردار سلیمانی، سپاه پاسداران و نیز عملکرد روسیه در صحنه سیاست خارجی ایران نقل می‌شود. سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به انتشار این فایل گفت: «دوستیِ دیرینه و قرابت‌های محمدجواد ظریف با شهید سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست».

عصر روز گذشته سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص فایل صوتی مخدوش منتشره در برخی رسانه ها با صدای ظریف در خصوص سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفتگوی داخلی ۷ ساعته است که به هیچ وجه منعکس کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفتگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر بفرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست.

خطیب زاده با بیان این‌نکته که دوستی دیرینه و قرابت های دکتر ظریف با سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست، افزود: این گفتگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نیست توسط چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی به صورت گزینشی در فضای مجازی منتشر شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان با بیان اینکه متاسفانه با توجه به افزایش بی اخلاقی های سیاسی که این روزها به صورت فزاینده شاهد آن هستیم، باید منتظر تقطیع و پخش بخش های گزینشی دیگری از این گفتگو و یا موارد مشابه هم باشیم، تاکید کرد: در صورت موافقت نهادهای ذیربط کل گفتگوی ۷ ساعته منتشر خواهد شد.

در ادامه همچنین مشاور فرهنگی رئیس جمهور با انتشار توئیتی به فایل صوتی پخش شده از وزیر امور خارجه واکنش نشان داد. حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در توئیتی نوشت: اللهم و من ارادنی بسوء فأرده و من کادنی فکده ،انشاالله این سوء نیت و کید احتمالی، به خودشان برگردد.

در دامه واکنش ها به قایل صوتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هدف از انتشار فایل صوتی از وزیر خارجه را ضربه زدن به ‫مذاکرات وین و ‫استیضاحاو دانست.

جلیل رحیمی جهان آبادی در مطلبی در صفحه توییتر خود در واکنش به انتشار فایل صوتی از مصاحبه وزیر خارجه نوشت: «دکتر ظریف بارها به صراحت گفته است که کاندیدای ریاست جمهوری نیست، پس انتشار فایل مصاحبه بسیار مهم ایشان ربطی به انتخابات ندارد و با هدف ضربه زدن به مذاکرات وین و ‫استیضاح رئیس دستگاه دیپلماسی و تکمیل کننده تخریبهای اخیر در نطنز و سایر آسیب ها به منافع ملی ماست. هشیار باشیم!»

همچنین روح الله متفکر آزاد، سیدنظام الدین موسوی و علی خضریان نیز به انتشار فایل صوتی مصاحبه چندساعته ظریف واکنش نشان دادند.

روح الله متفکرآزاد عضو هیئت رییسه مجلس نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‌پیام آقای ظریف کاملاً روشن است یا اجازه بدهید مذاکرات جدید را انجام بدهم، با هر نتیجه ای! یا کاندیدای ریاست جمهوری خواهم شد! ظاهراً ایشان گمان کرده که کاندیداتوری اش واهمه برانگیز است. به نظرم خسارت کاندیداتوری شان از خسارت عبور از منافع مردم کمتر است.»

سیدنظام‌الدین موسوی عضو کمیسیون اصل نود نوشت:

«جناب آقای ظریف! همین که فایل صوتی محرمانه جنابعالی از شبکه تلویزیونی وابسته به آل سعود سر در می آورد، یعنی در جریان قرار ندادن شما پیرامون حمله موشکی به عین الاسد و سفر بشاراسد به تهران کار بسیار دقیق و درست و هشیارانه ای بوده است. گاندوها اطرافتان را پر کرده اند آقای وزیر!»

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:«جناب ‫محمدجواد ظریف پس از سال‌ها حضور در عالی‌ترین سطح ‫دیپلماسی، درکی از ایجاد قدرت میدان برای چانه‌زنی در مذاکره ندارد و فکر می‌کند این او بوده که دیپلماسی لبخند را برای میدان اقتدار حاج ‫قاسم سلیمانی هزینه می‌کرده است! این عقب‌ماندگی تحلیلی، برای پایان عمر سیاسی وی کافیست.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ظریف وزیرخارجه فایل صوتی ظریف سردار سلیمانی انتشار فایل فایل صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • واکنش سرمربی پرسپولیس به استوری جنجالی نورافکن
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین